سیاسی, ایران, کتاب های رایگان, هوشنگ نهاوندی

سه رویداد و سه دولتمرد

سه رویداد و سه دولتمرد (nbookcity.com)

دانلود کتاب سه رویداد و سه دولتمرد

سه رویداد و سه دولتمرد چنان که در عنوان کتاب هم آمده، تاملی است درباره یک دهه تاریخ معاصر ایران که پس از گذشت بیش از نیم قرن، نه تنها از دیدگاه تاریخی و تاریخ، بلکه از نظر سیاسی مورد بحث و حتی مجادله ی بسیاری از صاحب نظران است.

سه حادثه ی عمده ی تاریخ معاصر ایران:

کوشش شوری ها برای تجزیه آذربایجان و قسمتی از کردستان و پایان بحران به همت همه ی مردم ایران، به ویژه قوام السلطنه، نهضت ملی کردن صنعت نفت که دکتر مصدق پرچم دار آن بود و سرانجام پایان حکومت مصدق و حوادث بیست و پنجم تا بیست و هشتم مرداد و نقش سپهبد زاهدی در آنها و زندگی و دوران حکومت او، همواره به طور مستقیم یا غیر مستقیم در همه ی بحث های مربوط به مسایل امروزی ایران پدیدار می شوند. در هر سه مورد، ایران دستخوش تحریکات یا مداخلات قدرت های بزرگ جهانی بود. در هر سه مورد، به خصوص پیرامون دو حادثه ی اخیر، هنوز اختلاف نظرها و گفتگوها آمیخته با عصبیت و موضع گیری های سیاسی و مرامی است.

هدف اصلی کتاب

هدف اصلی کتاب سه رویداد و سه دولتمرد بررسی دقیق و کاملا مستند پیرامون این سه حادثه است و تامل و تحقیق در باره ی زندگی نامه ی سیاسی بازیگران اصلی آنها، قوام السلطنه، دکتر مصدق و سپهبد زاهدی، و یادآوری از سیاستمداران و نظامیان دیگری که در این دوران نقش و سهمی داشتند. به ویژه آنانی که خادمان صدیق وطن خود بودند. و همه باید بکوشیم که نام آنها به دست فراموشی سپرده نشود. شما می توانید کتاب  پرمحتوای سه رویداد و سه دولت مرد را از شهر کتاب به صورت رایگان دانلود و مطالعه نمایید.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

  1. خانه ای در شیراز
  2. دو صد گفته نیم کردار نیست
  3. کار نیک، نام نیک
  4. نیمه تاریک ماه

تعداد بازدید: 2,136 بار

رویداد و سه دولتمرد nbookcity.com1

عنوان کتاب: سه رویداد و سه دولتمرد

نویسنده: دکتر هوشنگ نهاوندی

تعداد صفحات کتاب: 841 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 16.6 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهر کتاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *