کتاب روانشناسی, پرفروشترین های نیویورک تایمز و آمازون, مارک منسون

هنر ظریف بی خیالی

هنر ظریف بی خیالی (nbookcity.com)

دانلود کتاب هنر ظریف بی خیالی

شما با یاد گرفتن هنر ظریف بی خیالی در واقع یاد می‌ گیرد که چطور فقط به کارها و امورات ضروری اهمیت بدهید و وقت خود را صرف چیزهای بیهوده نکنید.

در این اثر مارک منسون، شما با هنری ظریف به اسم بی‌ خیالی آشنا می‌شوید. منظور از بی‌خیالی در این کتاب، اهمیت ندادن به هیچ‌ چیز و هیچ‌ کس نیست. ما آن‌ قدر فرصت و قدرت و انرژی نداریم که به همه چیز اهمیت بدهیم. باید بی‌ خیال خیلی چیزها بشویم تا بتوانیم تمام فکر و ذهن و انتخاب‌ها و تصمیم‌های خود را، روی گزینه‌ی محدود و مشخص، متمرکز کنیم.

بنابراین کتاب هنر ظریف بی خیالی درباره‌ی بی‌ خیالی نیست؛ بلکه اتفاقاً درباره‌ی توجهِ بیش از حد به اهداف و ارزش‌های کلیدی و بی‌ خیالی و بی‌ توجهی نسبت به حاشیه‌های دیگر است. اگر بیش از حد نسبت به اطرافیان و کارهای خود حساس هستید و نمی‌توانید توجه خود را تنها به امور ضروری زندگی معطوف کنید و به حاشیه‌ ها می‌پردازید این کتاب را بخوانید.

گلچینی از متن کتاب

  1. کلید زندگی خوب، این نیست که به چیزهای بیشتر و بیشتری اهمیت بدهید؛ بلکه باید به چیزهای کمتری اهمیت بدهید، و تنها چیزهایی را مد نظر قرار دهید که حقیقی، فوری و مهم هستند.
  2. یک واقعیت پنهان در زندگی هست؛ این‌که چیزی به نام بی‌خیالی وجود ندارد. شما باید به چیزی اهمیت بدهید. توجه به چیزهای مختلف و اهمیت دادن به مسائل، بخشی از جسم و بیولوژیِ ماست.
  3. مسئله این است که به چه چیزهایی اهمیت بدهیم، و چگونه به چیز‌هایی که هیچ اهمیتی ندارند، اهمیت ندهیم.
  4. پختگی، زمانی رخ می‌دهد که فرد می‌آموزد تنها به چیزهایی اهمیت بدهد که ارزشمند هستند.
  5. پرسش جالب‌ِ توجه‌تر که مردم هیچ‌وقت از خود نمی‌پرسند، این است که «چه دردهایی در زندگی خود می‌خواهید؟ و حاضرید برای چه چیزی زحمت بکشید؟» برای مثال، بیشتر افراد می‌خواهند که ارتقای شغلی پیدا کنند و درآمد زیادی داشته باشند؛ اما هیچ‌ کس نمی‌خواهد شصت ساعت کار در هفته، رفت‌و‌آمد در فاصله‌ی زیاد بین خانه و اداره، کاغذبازی‌های بیهوده، و ساختار طبقاتی استبدادی شرکت را تحمل کند
  6. همه می‌خواهند روابط عالی داشته باشند؛ اما همه حاضر نیستند مکالمات دشوار، سکوت ناخوشایند، احساسات جریحه‌دارشده و نقش بازی‌کردن‌های احساسی را تحمل کنند.
  7. فرهنگ کنونی به ما می‌گوید که من خودم باعثِ شکستِ خودم شده‌ام. من، بی‌استقامت یا بازنده هستم، و چیزهایی را که لازمه‌ی این کار بوده نداشته و رویاهای خود را کنار گذاشته‌ام، و شاید اجازه داده‌ام که فشارهای اجتماع بر من غلبه کنند.اما واقعیت، بسیار کسل‌کننده‌تر از همه‌ی این‌هاست. واقعیت این است که من فکر می‌کردم چیزی را می‌خواهم؛ اما معلوم شد که در واقع آن را نمی‌خواستم؛ همین.
  8. من پاداش‌های این کار را می‌خواستم، نه نبردهای آن را. نتایج را می‌خواستم، نه روند رسیدن به آن‌ها را. من عاشق جنگ نبودم؛ عاشق پیروزی بودم. و زندگی، این‌گونه پیش نمی‌رود.
  9. تقصیر مربوط به زمان گذشته است، و مسئولیت، مربوط به اکنون است؛تقصیر، ناشی از انتخاب‌هایی است که قبلاً شده، و مسئولیت، نتیجه‌ی انتخاب‌هایی است که شما در حال حاضر در هر لحظه از روز می‌کنید. شما انتخاب کرده‌اید که این متن را بخوانید. شما انتخاب می‌کنید که به این مفاهیم فکر کنید. شما انتخاب می‌کنید که این مفاهیم را بپذیرید یا آن‌ها را رد کنید. شاید تقصیر من باشد که شما فکر می‌کنید ایده‌های من بی‌ارزش هستند؛ اما شما مسئول نتیجه‌گیری‌های خود هستید.
  10. تقصیر شما نیست که من این جمله را نوشته‌ام؛ اما هنوز هم شما در تصمیم‌گیری برای خواندن آن مسئول هستید. بین مقصر دانستن کسی برای وضعیت شما، و مسئولیت واقعی آن فرد برای وضعیت شما، تفاوت وجود دارد.
  11. هیچ‌ کس مسئول وضعیت شما نیست مگر خودتان.
  12. شاید بتوان بسیاری از افراد را برای ناراحتی شما سرزنش کرد؛ اما هیچ‌کس مسئول ناراحت بودن شما نیست غیر از خودتان.علت این موضوع این است که شما همیشه انتخاب می‌کنید که مسائل را چگونه ببینید، چه واکنشی در برابر آن‌ها نشان دهید و چه ارزشی برای هر چیز در نظر بگیرید.

خلاصه کتاب هنر ظریف بی خیالی

کتاب هنر ظریف بی خیالی دومین اثر مارک منسون است. نخستین اثر منسون الگوها نام دارد که برای مردان نوشته شده است و در آن به شیوه‌های جذب زنان پرداخته است. منسون از نویسندگان خوب حوزه موفقیت و خودیاری است و کار اصلی‌اش وبلاگ‌نویسی است. مطالبی که او در کتاب‌هایش می‌نویسد، خیلی‌هایشان به صورت جسته و گریخته در وبلاگش منتشر شده‌اند.

بسیاری از کتاب‌های عمومی پرفروش در سال‌های اخیر، یک ویژگی مشترک دارند: آن‌ها یک ایده‌ی تک‌جمله‌ای را محور قرار داده و در موردش، چند صد صفحه نوشته‌اند. به سادگی می‌توانید کتابهایی مانند جوهر درون، با چرا شروع کنید و قدرت عادت را در یک یا چند جمله خلاصه کنید. کتاب هنر ظریف بی خیالی را هم می‌توان در همین گروه قرار داد. خلاصه کتاب بی خیالی این است که:  ما آن‌قدر فرصت و قدرت و انرژی نداریم که به همه چیز اهمیت بدهیم. باید بی‌خیال خیلی چیزها بشویم تا بتوانیم تمام فکر و ذهن و انتخاب‌ها و تصمیم‌های خود را، روی گزینه‌ی محدود و مشخص، متمرکز کنیم. 

در مورد نویسنده

مارک منسون، نویسنده، وبلاگ‌ نویس و کارآفرین آمریکایی است. او فارغ‌ التحصیل رشته مدیریت مالی است، اما علاقه زیادی به روانشناسی دارد و در این زمینه مطالعات زیادی داشته است. او زمانی که کاملا ناشناس بود اولین کتابش را منتشر کرد و با اینکه کسی او را نمی‌ شناخت، در کمتر از یکسال توانست ۱۵ هزار نسخه از آن را بفروشد. او همچنان وبلاگش را به روز نگه می‌دارد و یکی از پر مخاطب‌ ترین وبلاگ‌های آمریکا را دارد.

منسون علاوه بر کتاب هنر ظریف بی خیالی آثار دیگری همچون: عشق کافی نیست ، شاد بودن کافی نیست ، همه چیز به فنا رفته و اوضاع خیلی خراب است را نیز منتشر کرده است که در ایران با استقبال بی نظیری مواجه شده است.

تعداد بازدید: 15,051 بار

Mark Manson %D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%A9 %D9%85%D9%86%D8%B3%D9%86

عنوان کتاب: هنر ظریف بی خیالی

هنر رندانه ی به تخم گرفتن

رویکرد درونی برای یک زندگی بهتر

نویسنده: مارک منسون

مترجم: ارشاد نیک خواه

تعداد صفحات کتاب:  332 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 19.4 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

8 دیدگاه در “هنر ظریف بی خیالی

  1. aria گفت:

    نمیشه دانلودش کرد

    1. AmirAli گفت:

      با سلام. این کتاب فقط برای کاربران vip شهرکتاب قابل دانلود می باشد. در صورت تمایل می توانید به دلخواه خود یکی از اشتراک های شهر کتاب را خریداری کنید تا هم به کتاب حاضر و هم هزاران کتاب دیگر به صورت نامحدود دسترسی داشته باشید.
      لازم به ذکر است که با مشخصات شما در سیستم ما ۳بار اقدام به خرید اشتراک صورت گرفته که هرسه بار توسط خودتان لغو شده و خریدتان کامل نشده است!

      1. aria گفت:

        نه لغو نشده اصلا به صفحه ی خرید منتقل نشدم به ارور برخوردم

        1. AmirAli گفت:

          لطفا پس از ورود به حساب کاربری خود، یکبار دیگر از این صفحه ادامه دهید و در صورت بروز هرگونه مشکلی از ارور مربوطه اسکرین شات گرفته و برای ما ارسال کنید.

    2. افسون گفت:

      اصلن نمیشه pdfرو وصل کرد !

      1. AmirAli گفت:

        با سلام. برای مشاهده دکمه دانلود، باید در سایت ثبت نام کنید و اشتراک تهیه کنید.
        اطلاعات بیشتر در صفحه راهنمای کاربر

  2. adib92 گفت:

    نوشتین اول کتاب که به ناچار این کتابو توی سایت قرار دادین اونم به خاطر نوع ترجمه اش اما باید بگم که شفاف ترین و خودمونی ترین ترجمه ای هست که تا حالا دیدم و این بی نهایت خوندن کتابو لذت بخش میکنه.
    (ترجمه های آبکی و توی لفافه زیاد گیر میان، ترجمه ای که قضاوتو بذاره به عهده شعور خود مخاطب و بی پرده اصل حرفو انتقال بده گوهر و کمیابه)
    به هر حال دمتون گرم که این نسخه رو گذاشتین…
    موفق

    1. AmirAli گفت:

      نظر لطفتونه. صرفا ادب حکم میکنه قبل از مطالعه کتاب به خاطر ادبیات نویسنده عذرخواهی کنیم. وگرنه بنده قبل از قرار دادن این کتاب در سایت کتابو مطالعه کردم و استفاده بهینه داشتم ازش.
      ممنون از حضور و دلگرمی شما جناب ادیب.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *