اعتماد به نفس

کتاب اعتماد به نفس باربارا دی آنجلیس (nbookcity.com)

دانلود کتاب اعتماد به نفس

باربارا دی آنجلیس از آن نویسندگانی است که کتاب‌های پر مخاطبی در بازار دارد. کتاب اعتماد به نفس او که البته نیم نگاهی هم به عزت نفس دارد، بسیار جالب مباحث مربوط به اعتماد به نـفس را مطرح کرده.

مثلاً در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: هنگامی که فقط به کارهایی دست می‌زنید که می‌دانید موفق می‌شوید، هرگز به اعتماد به‌نفس واقعی دست پیدا نمی کنید!

در کتاب اعتماد به نفس، آنجلیس تعاریف زیبا و جذابی از اعتماد به نفس ارائه می‌کند مثلاً می‌گوید: اعتماد به‌نفس حقیقی این نیست که نترسیم، اعتماد به نفس واقعی آن است که بدانید و مطمئن باشید با اینکه می‌ترسید اما بی گمان دست به عمل خواهید زد.

یا در  بخشی دیگر از این کتاب می‌خوانیم: ما معمولاً رویاهای خود را کوچک و محدود می‌کنیم یا خود را قانع و بی‌توقع جا زدن و خواسته‌ها و نیازهای خود را انکار کردن و آرزو نداشتن، از رو به رو شدن با این حقیقت که چقدر به خودمان بی‌اعتماد هستیم، روی گردانیم.

خلاصه کتاب

کسانی که در جستجوی اعتماد به‌نفس واقعی نیازمند راهکار‌های عملی برای ترک عادت‌های مخرب خود هستند، کتاب اعتماد به نفس گزینه مناسبی برای آن‌هاست تا از سرزنش خود دست بردارند، به رویاهای خود اعتماد کنند و برای دستیابی به آن‌ها تلاش کنند. اعتماد به‌نفس از آن دسته مفاهیمی است که به ‌سادگی نمی‌توان تعریفی دقیق و مشخص برایش ارائه کرد.

همین امر باعث شده است تا نویسندگان و محققان متعددی از نقاط مختلف جهان سعی بر آن داشته باشند تا از دیدگاه منحصربه ‌فرد خود این مقوله را بررسی کنند و با انتشار کتاب‌ها و مقالات مختلف، به کسانی که از کمبود اعتماد به‌نفس رنج می‌برند، کمک کنند. اعتماد به‌نفـس گویی دستی غیبی است که می‌آید و بار روی شانه‌های ما را برمی‌دارد و به مقصد می‌رساند.

یک نیروی کمکی درونی است که همیشه و همه‌جا همراه‌مان هست. اوست که باعث می‌شود گام‌های ما استوار و بی‌ترس باشند. اگر وجودش را باور داشته باشیم و اگر به او اعتماد کنیم بی‌شک مسیر زندگی خویش را به نحو بهتری خواهیم پیمود. این موهبت گرچه کمی ذاتی به نظر می‌رسد اما کاملا قابل ایجاد و پرورش است.

کافی است فرد همت کند، راهنمای خوبی همراه داشته باشد و قدم در مسیر بگذارد. کمک گرفتن از مربی آگاه و دلسوز یکی از راه‌هاست. راه دیگر بهره‌گیری از آموزه‌های مکتوب اساتیدی است که با تکیه‌بر دانش خویش و با در نظر گرفتن تمام مشاهداتی که در دوره‌های مختلف داشته‌اند، پدید آمده است. کتاب اعتماد به نفس باربا دی آنجلیس یکی از همین آموزه هاست.

نکته کلیدی اما این است که خواندن به‌تنهایی کافی نیست. این موضوع در کنار استمرار،‌ تمرین فراوان نیز می‌طلبد. باید آهسته و با دقت زیاد خواند و همگام با کتاب‌ها  مواردی را که یادآور شده‌اند، به‌صورت عملی و در مراودات و تعامل‌های روزانه‌ی شخصی و حتی اجتماعی، پیاده‌سازی کرد. تبدیل کردن آموزه‌ها به عمل و هم‌نشین کردن آنها در رفتار تنها راه ایجاد و پرورش این نیروی درونیِ همیشه همراه است.

بخشی از متن کتاب

در کتاب اعتماد به نفس می‌خوانیم: زمانی که ذهن‌تان به شما می‌گوید: «بعید می‌دانم بتوانم موفق شوم» در واقع به خودتان می‌گویید: «به خودم اطمینان ندارم که بتوانم مطالعه کنم، یاد بگیرم و هر کاری لازم باشد انجام دهم تا به آرزوها و رویاهایم دست یابم». هر چقدر به ارادۀ خود اطمینان داشته باشید، اعتماد به نفس بیشتری هم در خود احساس خواهید کرد. اصولاً نیز داشتن خود باوری به این معناست:

به خود اطمینان داشته باشید که می‌توانید ترس‌های که در وجودتان هست، از بین ببرید و تسلیم نشوید. داستان مردی که فروش مرغ سوخاری را در یک شهر کوچک آغاز کرد و پس از مدتی به تاجری بیست میلیون دلاری مبدل گشت، را شنیده یا خوانده باشید، حتما در آن هنگام با خودتان فکر کردید، «وای، چه شانسی! چقدر درست تونسته از شانسش استفاده کنه!»

ولی هیچ کس این قسمت داستان را برایتان بازگو نکرد که او چندین بار شکست خورد و همه‌ی سرمایه‌ای را که به زحمت به دست آورده بود را از دست داد و مجبور شد مجدداَ شروع کند. او چندین بار با مشکلات بزرگی مواجه شد که هرگز فکر نمی‌کرد بتواند از آن‌ها عبور کند. به نظر شما این تاجر ثروتمند چه چیزی داشت که اکثر ما آن را نداریم؟ او به خودش اعتماد داشت و هیچ گاه مأیوس نشد.

نقد کتاب اعتماد به نفس باربارا دی آنجلیس

نویسنده کتاب اعتماد به نفس می‌گوید: آیا تا به حال آرزو کرده‌اید «کاش اعتماد به‌نفس و خود باوری بیشتری داشتم؟» راز زندگی کردن به همراه داشتن اعتماد به‌نفس نیز مانند دیگر حقیقت‌های این جهان بسیار آشکار و در عین حال عمیق است.

فقط در صورتی می‌توانید منبع عظیم و بی انتهای نیرو و اقتدار درونی را در وجودتان فعال کنید و به زندگی خود مفهوم و آرامش ببخشید که طبیعت واقعی اعتماد به‌نفس را بشناسید و خوب درک کنید. اگر به وضعیت زندگی من با همه موفقیتی که بدست آوردم نگاه بیندازید، هرگز باور نمی‌کنید که در گذشته ذره‌ای اعتـماد به نفس نداشته ام.

در حقیقت من در گذشته زنی بدون هیچ گونه اعتماد به نفس و امنیت درونی بودم که سخت از تعقیب رویاهایش می‌ترسید و نمی‌دانست برای رسیدن به آن‌ها چه کاری باید انجام دهد به همین دلیل حرفه‌ی فعلی خود را تا سن 30 سالگی شروع نکرده بوده و مدت بسیاری به طول انجامید تا منشأ اقتدار شخصی و اعتماد به نفس درونی خود را پیدا کردم و مجدداَ زندگی‌ام را شروع کردم.

به عنوان یک مشاور و آموزگار همیشه سوالاتی مانند سوال‌های ذیل از آنجلیس، نویسنده کتاب اعتماد به نفس پرسیده می‌شود:

  • چگونه به چنین اعتـماد به نفس بالایی دست یافتید؟
  • برای تقویت اعتماد به نفس و خودباوری چه راهکارهایی را پیشنهاد می‌کنید؟
  • چه امری بیش‌ترین کمک را به شما کرده تا بتوانید اعتماد به نفس و ارزش شخصی تان را به دست آورید؟
  • جواب این سوال‌ها را می‌توانید در بین مطالب این کتاب کوچک اما مقتدر جست و جو کنید.

در پایان امیدواریم از خواندن کتاب اعتماد به نفس باربارا دی آنجلیس لذت ببرید.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 17,484 بار

Barbara De Angelis %D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%A7 %D8%AF%DB%8C %D8%A2%D9%86%D8%AC%D9%84%DB%8C%D8%B3

عنوان: کتاب اعتماد به نفس

دستیابی به اعتماد به نفس و زندگی با آن

نویسنده: باربارا دی آنجلیس

مترجم: هادی ابراهیمی

تعداد صفحات کتاب: 96 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 28.8 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

پینوکیو فکر خوردن شکلات به سرش زده بود. دوان دوان به طرف مغازه شکلات فروش دوید. پینوکیو از پشت ویترین شکلات فروش به شکلات ها نگاه می کرد.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1320
چرا اسم کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست انتخاب شده است؟ نویسنده معتقد است هر کجا می‌رود سریعاً متوجه می‌شود چگونه می‌توان در آنجا تجارت را آغاز کرد، وی معتقد است همه خیابان‌ها از طلا پوشیده شده‌اند پس خود نیز به سراغ آن...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 3904

3 دیدگاه در “اعتماد به نفس

  1. جلال گفت:

    خیلی خوب بود مرسی

  2. Reihaneh گفت:

    خیلیییییییییی ممنون خدا خیرتون بده❤❤❤❤❤❤❤❤

  3. said گفت:

    شهر کتاب دوست داریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *