دوباره فکر کن

دوباره فکر کن (nbookcity.com)

دانلود کتاب دوباره فکر کن

جدیدترین کتاب آدام گرانت با عنوان دوباره فکر کن، دربارۀ «قدرت دانستنِ چیزهایی که نمی‌ دانیم» صحبت می‌ کند.

نویسنده دانش خود را با مثال‌ هایی کاربردی و نتایج آزمون‌های علمی همراه کرده تا ارزش دوباره اندیشیدن و تغییر در نگرش انسان را یادآور شود. در این کتاب با داستان زندگی شخصیت‌هایی آشنا می‌ شویم که توانسته‌اند با اندکی تغییر در شیوۀ اندیشیدن، جهش بزرگی در مسیر زندگی‌شان بردارند. گرانت در این کتاب مدام به نتایج و دستاوردهای دانشمندان علوم اجتماعی و روانشناسی ارجاع می‌ دهد تا ارزش علمی کتاب خود را بیش از پیش کند.

کتاب دوباره فکر کن که از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز در سال 2021 به شمار می‌آید، رویکردهای تجدید نظر را بررسی می‌کند و به شما در مورد رها کردن عقاید و تفکرات منسوخ گذشته کمک کرده و می‌آموزد که چگونه می‌توانید با وجود اشتباه کردن در زندگی بهتر عمل کنید. اگر به دنبال اکتشاف و یادگیری هستید و یا اگر می‌خواهید زندگی خود را از همین حالا دگرگون کنید، خواندن این کتاب را از دست ندهید. کتاب بده و بستان نیز از این نویسنده بسیار خواندنی است.

بخشی از متن کتاب

توانایی مجادله‌ی مسالمت‌ آمیز و مفید، صرفاً ما را متمدن‌تر نخواهد کرد؛ بلکه عضلات خلاقیت‌مان را هم ورزیده‌تر می‌کند. در یک مطالعه‌ی کلاسیک، علی‌رغم دوست‌داشتنی‌‌تر بودنِ معمارهای خلاق نسبت به همتایان کاربلد، میزان ابتکار آن‌ها کمتر از معمارانی بود که اختلافات خانگی بیشتری را تجربه کرده بودند. اغلب آن‌ها در خانواده‌هایی بزرگ شده بودند که یک محیط «پرتنش اما امن» داشتند. کما اینکه رابرت آلبرتِ روانشناس می‌گوید:

«خلاق‌های آینده از خانواده‌هایی می‌آیند که نه محیطی سازگار و هماهنگ بلکه فضایی آکنده از «تردید» دارند». هرچند والدین آن‌ها توهین‌های رکیک یا رفتارهای شنیع نداشتند، اما بدون هیچ‌ گونه واهمه‌ای اختلافات شان را مطرح می‌ کردند. به‌ جای توصیه به بچه‌ها که نباید در حضور بزرگ‌ترها حرف بزنند، آن‌ها را تشویق می‌ کردند که از خودشان دفاع کنند. بچه‌ها یاد گرفتند که حرف‌هایشان را بزنند، و نظرات دیگران را بپذیرند. دقیقاً همان اتفاقی که برای ویلبر و اورویل رایت افتاد.وقتی برادران رایت گفتند که با هم فکر می‌کنند، منظور اصلی‌شان این بود که با هم می‌جنگند.

مباحثه، کسب‌ و کار خانوادگی آن‌ ها بود. هرچند پدر آن‌ها اسقف یک کلیسای محلی بود، اما کتاب آتئیست‌ها را هم در کتابخانه‌اش داشت، و از فرزندانش می‌ خواست که این کتاب‌ها را بخوانند و درباره‌ی آن‌ها بحث کنند. جرأت مبارزه برای ایده‌ها و انعطاف‌ پذیری برای شکست در یک مباحثه را آموختند، آن‌هم بدون اینکه چیزی از اراده‌شان کم شود.

خلاصه کتاب

بر اساس تعاریف مرسوم، هوش همان قابلیت تفکر و یادگیری است. تصور غالب این است که هرچقدر باهوش‌تر باشید، توانایی حل مسائل پیچیده‌تری را دارید و سریع‌تر از دیگران به راه‌حل می‌رسید. اما در دنیای پیچیده امروزی، مجموعه‌‎ی دیگری از مهارت‌‎های شناختی وجود دارد که شاید بیشتر از هوش اهمیت داشته باشند: قابلیت تجدیدنظر، فکر کردن دوباره و فراموش کردن آموخته‌های پیشین.آدام گرانت می‌ گوید فرض کنید همین الان سوالات یک آزمون چند گزینه‌ ای را تمام کرده‌اید و نسبت به یکی از پاسخ‌هایتان تردید دارید. هنوز مقداری وقت هست، آیا باید روی نظر اولیهٔ خود بمانید یا جواب‌تان را تغییر دهید؟

آدام گرانت در این کتاب با شما از ارزش تجدید نظر حرف می‌زند. دربارهٔ به‌کارگیری نوعی انعطاف‌ پذیری ذهنی شما را از موقعیت‌های بحرانی نجات می‌دهد. هدف کتاب دوباره فکر کن، بررسیِ رویکردهای تجدیدنظر است. او به دنبال متقاعد کننده‌ ترین شواهد و تعدادی از ماهرترین تجدید نظر کننده‌ های دنیا رفته است. تمرکز اولین بخش کتاب بر باز کردن ذهن‌مان است.

همچنین در این بخش خواهید فهمید که چرا یک کارآفرین آینده‌نگر در دام گذشته گیر می‌ کند، چرا یک کاندیدای مناصب دولتی سندرم ایمپاستِر (یک پدیده روانی است که در آن افراد نمی‌ توانند موفقیت‌هایشان را بپذیرند) را مزیت می‌ بیند، چگونه یک دانشمندِ برندهٔ جایزهٔ نوبل از اشتباه کردن لذت می‌ برد، چگونه بهترین پیش‌ بینی‌ کنندگان جهان دیدگاه‌ هایشان را به‌ روز می‌ کنند، و چگونه یک فیلم‌ساز برندهٔ اسکار مبارزات سازنده‌ای دارد…

بخش دیگری از نوشته های آدام گرانت

اگر دانشمند باشید، پس تجدیدنظر یکی از مبانی اصل شغل‌تان خواهد بود. حقوق می‌گیرید که همواره مراقب محدودیت‌های ادراک‌تان باشید. از شما انتظار می‌رود که نسبت به دانسته‌هایتان تردید کنید، درباره‌ی نادانسته‌هایتان کنجکاو باشید و با بهره‌ گیری از داده‌های جدید، دیدگاه‌هایتان را به‌ روز کنید. صرفاُ طی همین قرن گذشته، به‌ کارگیری اصول علمی موجب پیشرفت‌های قابل توجهی شده است. دانشمندان زیست‌ شناس پنیسیلین را کشف کردند. دانشمندان موشکی ما را به ماه فرستادند. دانشمندان علوم کامپیوتر اینترنت را ساختند.

اما دانشمند بودن یک حرفه نیست. بلکه یک چارچوب ذهنی است؛ طرز فکری که با موعظه‌گری، بازپرسی و سیاسی‌بازی فرق دارد. وقتی در پی حقیقت باشیم، طرز فکر دانشمند را اتخاذ می‌کنیم: آزمایش‌هایی انجام می‌دهیم تا فرضیات‌مان را بیازماییم و به دانش برسیم. ابزارهای علمی صرفاً مختص افرادی نیستند که روپوش آزمایشگاهی پوشیده‌اند، و بهره‌گیری از آن‌ها هم مستلزم سال‌ها تلاش پای میکروسکوپ نیست. همان‌قدر که فرضیات در آزمایشگاه‌ها کاربرد دارند، در زندگی ما هم نقش ایفا می‌کنند. آزمایش‌ها می‌توانند الهام‌بخش تصمیمات روزمره‌مان باشند. بنابراین به فکر فرو می‌روم: آیا می‌توان افراد سایر رشته‌ها را تعلیم داد تا مثل دانشمندها عمل کنند و در این صورت، آیا می‌توانند انتخاب‌های هوشمندانه‌تری داشته باشند؟

نقد کتاب دوباره فکر کن

اکثر کتاب های موفقیت و یا توسعه تجارت و کسب و کار همان توصیه قدیمی را به شما می دهند: اهداف خود را مشخص کنید،یک برنامه تجاری دقیق تهیه کنید ، رقبا را در نظر بگیرد ، به دنبال سرمایه گذاران باشید واین ازین دست توصیه ها . اگر به دنبال کتابی برای برنامه ریزی و پی ریزی یک تجارت و یا تحقق بخشیدن به رویاهایتان هستید، کتاب دوباره فکر کن را حتما بخوانید.

امیدواریم مطالعۀ معرفی این کتاب از آدام گرانت برایتان مفید واقع شده باشد و برای تهیه کتاب و خواندنش مشتاق شده باشید.

تعداد بازدید: 8,893 بار

Adam%20Grant%20 %D8%A2%D8%AF%D8%A7%D9%85%20%DA%AF%D8%B1%D9%86%D8%AA 1

عنوان کتاب: دوباره فکر کن

قدرت دانستن چیزهایی که نمی دانیم

از پرفروش ترین کتاب ها در ایران

نویسنده: آدام گرانت

مترجم: مجموعه ی مترجمین و سبحان خسروجردی و فرزانه حاج خلیلی

تعداد صفحات کتاب: 223 و 289 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 26.78 و 36.72 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

در دم زیستن، نیروی زیاد و ذهن حساس و زنده‌ای را فارغ از لنگرهای حافظه خواستار است تا با واقعیت همراه شود و زندگی کند بنابراین چنین ذهنی‌ باید آزاد باشد، پدیده‌ها را آنگونه که هستند ببیند و با شناسایی لحظه‌ به لحظه به کشف...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 391
کتاب های ارباب حلقه ها و هابیت با قدرت تخیل شگفت آور جی آر آر تالکین پایه و اساس بسیاری از آثار علمی - تخیلی در قرن بیستم بوده است. می توان رد پای تخیلات و افسانه های تالكینی را در آثار سینمایی چون« جنگ ستاره ها» نیز دید.
بروزرسانی: 4 روز قبل
تعداد بازدید: 11708

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *