مزیت شاد بودن

مزیت شاد بودن (nbookcity.com)

دانلود کتاب مزیت شاد بودن

در کتاب مزیت شاد بودن، هفت اصل روانشناسی مثبت اندیشی که موفقیت و عملکرد در کار را بهبود می‌بخشد، معرفی شده‌اند.

خیلی کم پیش می آید کسی نخواهد در زندگی شاد باشد و دلیل آن هم کاملا روشن است؛ زیرا خوشحالی و شاد بودن یک تجربه موفقیت آمیز است و همه سعی داریم که آن را در زندگی خود چند برابر کنیم.

ارسطو روزگاری می گفت “خوشبختی معنی و هدف زندگی انسان است” – یعنی تمامی حس هایی كه امروز نیز صادق هستند. در حالی که ارسطو یک مفهوم فلسفی در مورد اهمیت خوشبختی برای رفاه انسان دارد، امروز ما طیف وسیعی از تحقیقات برای پشتیبانی از اینکه شاد بودن در زندگی جه مزایایی دارد در دسترس داریم. در این کتاب شما نه تنها در می‌یابید مزیت شاد بودن بسیار قدرتمند است، بلکه می‌آموزید که چگونه هر روز از آن استفاده کنید تا موفقیت شما در کار بیشتر شود.

خلاصه کتاب

کتاب مزیت شاد بودن یک اثر جذاب و خواندنی برای تمام کسانی است که به دنبال شادی و موفقیت در محل کار می‌گردند. اگر نگاهی به افراد دوروبرتان بیندازید، متوجه می‌شوید اکثر آن‌ها هوشمندانه، یا نه آن‌قدرها هم هوشمندانه، از روشی پیروی می‌کنند که در مدرسه، شرکت، توسط والدین یا جامعه به آن‌ها آموزش داده شده است. به این معنا که: اگر سخت کار کنی، موفق خواهی شد و وقتی موفق شوی شاد خواهی شد. این الگوی اعتقادی توضیح می‌دهد که چه چیزی اغلب اوقات بیشترین انگیزه را در زندگی به ما می‌دهد.

ما فکر می‌کنیم اگر آن اضافه حقوق را بگیریم، یا به هدف فروش بعدی برسیم شاد خواهیم بود. اگر فقط بتوانیم نمره خوبی بگیریم شاد خواهیم بود. اگر چند کیلو لاغر شویم شاد خواهیم شد و از این قبیل. اول موفقیت، بعد شادی. تنها مسئله این است که این روش شکست‌خورده است. اگر موفقیت باعث شادی می‌شود، پس هر کارمندی که ارتقاء می‌گیرد، هر دانش‌آموزی که پذیرش می‌گیرد و هر کسی که به هر هدفی رسیده باشد، باید شاد باشد. ولی با هر پیروزی، دروازه موفقیت عقب‌تر و عقب‌تر کشیده می‌شود، درنتیجه برای رسیدن به شادی باید تا افق پیش رفت.

مهم‌تر از همه، این روش کاملاً شکست خورده است، چون برعکس عمل می‌کند. بیش از یک دهه تحقیق خلاقانه در زمینه روان‌شناسی مثبت‌ اندیشی و علم عصب ثابت کرده است که رابطه بین موفقیت و شادی کاملاً برعکس عمل می‌کند. به یمن این علم پیشرو، امروزه می‌دانیم که شادی پیش‌درآمد موفقیت است و نه صرفا نتیجه آن و اینکه درواقع شادی و خوش‌بینی عامل محرک عملکرد و نیل به اهداف هستند و به ما مزیت رقابتی می‌دهند که نویسنده آن را مزیت شاد بودن می‌نامد.

بخشی از متن کتاب

به من گفته شد در تاریکی، درحالی که یک دوربین فیلم برداری از موقعیت شبرنگ های روی مفاصل من فيلم برداری می کند، سراسر یک راهرو بالشتک چیده شده را راه بروم. همان طور که راه می رفتم یکی از چهار مورد اتفاق می افتاد:

  1. ناگهان زمین به سمت چپ می لغزید و من با مسیر بالشتک شده برخورد می کردم؛
  2. زمین ناگهان به سمت راست می لغزید و باعث می شد تعادلم را از دست بدهم و با سمت چپم به زمین بخورم؛
  3. طنابی که به پای راست من بسته شده بود از پشت محکم مرا می کشید و مرا با صورت به زمین می زد؛
  4. اگر هیچ کدام از این موارد اتفاق نمی افتاد و بالاخره به انتهای مسیر می رسیدم، بایستی خودم را روی زمین می انداختم. مورد آخری خیلی مضحک به نظر می رسید – کدام آدم سالخوردهای خودش را به قصد روی زمین می اندازد؟

ولی ۲۰ دلار در خطر بود، بنابراین برای یک ساعت بعدی هر ۳۰ ثانیه یک بار زمین خوردم. در ۱۲۰مین زمین خوردن، دستیاران محقق ظاهر شدند، خجالت زده خندیدند و گفتند فراموش کرده بودند فیلم را درون دوربین فیلم برداری بگذارند و لازم است تمام این زمین خوردن ها دوباره فیلم برداری شود. می خواهی ادامه بدهی؟» و من دوباره گفتم بله.

بعد از ۱۲۰ بار افتادن، کبود و خسته و درب و داغون شده بودم. با تمام وسایلی که بر تن داشتم، صرف بلند کردن خودم از روی تشک ها انرژی زیادی از من گرفت و تمام این عذاب عارضه دردناکی را بر بدنم گذاشت. وقتی بالاخره تلوتلوخوران بیرون آمدم و به داخل راهرو رفتم…

نقد کتاب مزیت شاد بودن

شاد زیستن نیازمند غلبه بر منفی نگری و یادگیری مهارت لذت بردن از جنگیدن با مشکلات و مسائل زندگی است. کتاب مزیت شاد بودن ضمن معرفی موانع و مشکلاتی که از شاد بودن شما جلوگیری می کنند راهکارهای آزادسازی انرژی های مثبت و بهره گیری از نگرش مثبت و سازنده را به شما آموزش می دهد و با ارائه آموزه هایی کاربردی و قابل اجرا، شما را قادر می سازد، گام به گام شاد زیستن واقعی را تجربه کنید و اجازه ندهید مشکلات باعث دلسردی و ناامیدی شما شوند.

این کتاب همچنین شما را قادر می سازد ضمن شاد زیستن، شادی و نشاط را در فضای زندگی شخصی و کاری خود ترویج دهید و با ارتقای انگیزه های اطرافیان خود زندگی بهتری برای خویش و دیگران بسازید. در مزیت شادمانی، شان آکور، که بیشتر از یک دهه تجربه زندگی، تحقیق و سخنرانی در دانشگاه هاروارد را داشته است، تحقیقات خود را بکار گرفته است.

آکور با استفاده از مطالعات موردی از کار خود با هزاران نفر از مدیران 500 فورچون در 42 کشور، توضیح می دهد که چگونه می توانیم مغز خود را برای مثبت تر شدن مجدداً برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم یک مزیت رقابتی در کار داشته باشیم.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 522 بار

Shawn%20Achor%20 %D8%B4%D8%A7%D9%88%D9%86%20%D8%A2%DA%A9%D9%88%D8%B1

عنوان کتاب: مزیت شاد بودن

کلیدهای مدیریت زندگی

جز برترین کتاب های مدیریت

نویسنده: شاون آکور

مترجم: گیتا شیخ الاسلامی 

تعداد صفحات کتاب: 270 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 17.6 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

این رمان به دلیل داستان سرایی قدرتمند و کاوش در مضامین عمیق، تحسین منتقدان را به خود جلب کرده است. این اثری تامل برانگیز و دارای بار احساسی است که تأثیری ماندگار بر خوانندگان می‌گذارد...
بروزرسانی: 8 ماه قبل
تعداد بازدید: 610
کتاب مسری از پدیده‌ای رشک‌ برانگیز در کسب‌وکار سخن می‌گوید که رسیدن به آن، بی‌اغراق، نهایت آرزوی هر کارآفرینی‌ست. فرآورده‌ی یک کسب‌وکار، چون در گفتار مردم جاری شود و بین ساکنان کوی و برزن رواج و رونق گیرد...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 416

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *