غلبه بر اهمال کاری

غلبه بر اهمال کاری (nbookcity.com)

دانلود کتاب غلبه بر اهمال کاری

کتاب غلبه بر اهمال کاری دنیل والتر را به تمام کسانی که در زندگی به دنبال پیشرفت در کسب و کارشان هستند پیشنهاد می کنیم.

آیا می خواهید تعلل را متوقف کنید؟ دوست دارید برای انجام کارهای روزانه انگیزه داشته باشید؟ به دنبال راهی برای نجات از معضل تنبلی هستید؟ دنیل والتر در کتاب پیش رو، تکنیک های قدرتمندی برای پیروزی بر تنبلی و چند برابر کردن وقت‌تان ارائه می دهد و شما را با پایه‌ های علمی به تعویق انداختن کارها آشنا می سازد. این کتاب در یازده فصل درس‌هایی آموزش می دهد که شما را به سمت موفقیت و زندگی بهتر هدایت می کند.

شما هم دائماً کارهای سخت را به بعد موکول می‌کنید؟! نه کارتان را انجام می‌دهید و نه تفریح می‌کنید؟! عذاب وجدان هم دارید که کارهایتان را انجام ندادید؟! به سختی تصمیم می‌گیرید و از روبه‌رو شدن با مشکلات گریزان هستید؟! در یک کلام اهمال کاری می‌کنید؟! اهمال‌کاری عمدتاً در اثر اضطراب به وجود می‌آید و این راز بزرگی است که خیلی‌ها نمی‌دانند. ترس از شکست، ترس از موفقیت! و همین‌طور کما‌ل‌گرایی همگی به اضطراب و نهایتاٌ به اهمال‌کاری ختم می‌شوند.

خلاصه کتاب

همه ما در طول شبانه‌ روز ۲۴ ساعت وقت داریم که کارهایمان را انجام دهیم، پس چرا بعضی افراد می‌توانند بیش از دیگران به موفقیت برسند؟ آن‌ها به این دلیل کارهای خود را به سرانجام می‌رسانند که وقت خود را صرف فعالیت‌های غیرمولد نمی‌کنند، فعالیت‌هایی که مانع پیشرفت آن‌ها هستند. شما احتمالاً یکی از افرادی هستید که جمله‌هایی از این دست را می‌گویند: «وقت کافی در طول روز وجود ندارد». اگر بیل گیتس و وارن بافت می توانند با استفاده از همان ۲۴ ساعت شبانه‌ روزی که همه ما در اختیار داریم، به دو نفر از ثروتمندترین افراد روی کره زمین تبدیل شوند، بدان معنی نیست که آن‌ها موجوداتی فرازمینی هستند بلکه به این معنی است که ما وقت خود را تلف می کنیم.

زمانی که تصمیم‌گیری فرد بر اساس احساس خوب لحظه‌ای باشد، تصمیماتش بر اهداف کوتاه‌مدت متمرکز می‌شود. این افراد با این تفکر اشتباه که دم غنیمت است و باید از آن لذت‌برد، به انجام کارهای دیگر تمایلی‌ندارند. و بر اساس حس لذت‌جویی عمل می‌کنند. شما به‌خودتان می‌گویید بعداً انجامش می‌دهم. تصور و بهانه ذهنتان آنست که در آینده فقط در عرض چندساعت، پرانرژی و با انگیزه آن‌کار را انجام می‌دهید. اما مشکل آن است که آینده نیز مانند حال حاضر است.

اگر امروز انرژی و انگیزه ندارید، در آینده نیز نخواهید داشت. شما در آینده شخص دیگری نخواهید بود. به‌ ناچار در آن روز مجدداً کار را به روز دیگری محول می‌کنید. تا زمانی‌که به زمان ضرب‌الاجل برسید تا آن کار را انجام دهید یا در صورت ضرب‌العجل نداشتن، در یک سیکل منفی دائماً کار را به تعویق می‌اندازید. بعضی افراد اهمالکار برای توجیه به‌تعویق انداختن کار و قبول نکردن سختی ناشی از آن در لحظه اکنون، با این توجیه که تحت شرایط فشار بهتر کار می‌کنند، خود را قانع می‌کنند.

بخشی از متن کتاب

قبل از این‌که شروع به بررسی راه‌های غلبه بر اهمال‌کاری کنید باید بدانید که غلبه کردن بر آن یک تلاش ذهنی است! هیچ قرص جادویی یا استراتژی ساده‌ای وجود ندارد که بتوانید از آن‌ها استفاده کنید تا از سد اهمال‌کاری عبور کنید. وقتی توان ادامه دادن راه را ندارید یا موانعی وجود دارند که جلوی پیشرفت شما را می‌گیرند نیاز به یک تلاش شناختی و ذهنی دارید. ذهنیت شما نوع نگاه‌تان به یک موقعیت را تعیین می‌کند. ذهنیت درست تمام چیزی است که برای یافتن انگیزه و اراده لازم برای پیگیری کردن یک هدف مورد نیاز است.

ریچارد می‌خواست کسب‌وکار شخصی خودش را شروع کند. او این ایده را دوست داشت که روزی به یک کارآفرین خودکفا تبدیل شود و بتواند بهترین‌ها را برای خانواده‌اش فراهم کند. الگوی ریچارد، استیو جابز بود و می‌خواست به اندازه او ثروتمند شود و اگرچه می‌دانست موفقیت به‌راحتی به دست نمی آید اما از این نیز آگاهی نداشت که رسیدن به موفقیت درواقع تا چه اندازه دشوار است.

هنگامی‌که ریچارد سفر خود را آغاز کرد با چالش‌های زیادی روبرو شد که او را ترساند. به‌عنوان مثال، او مجبور بود سرمایه‌گذاری کلان مالی انجام دهد و از این می‌ترسید که اگر ریسک کند و تمام پول خود را از دست بدهد دیگر نمی‌تواند زنده بماند. ریچارد نمی‌توانست خیلی راحت با این عدم اطمینان کنار بیاید. او همچنین این واقعیت را دوست نداشت که برای انجام کار مورد نظرش، نیاز به بودجه‌بندی و حذف برخی از کارهای تجملاتی داشت که از آن‌ها لذت می برد.

نقد کتاب غلبه بر اهمال کاری

وقتی اهمال کاری می کنیم‌ همه چیز را تا فردا، هفته آینده و در بعضی موارد تا «ابد» عقب می‌‌اندازیم. اهمال کاری یک بیماری روانی است که افراد را از رسیدن به توانایی‌های بالقوه‌شان در زندگی باز می دارد. کتاب غلبه بر اهمال کاری ذهن شما را روشن می‌کند و چشمان‌تان را به سوی امکانات بی‌نهایتی که در دسترس‌تان است باز می‌کند، البته در صورتی‌ که مایل باشید سخت تلاش کنید.

دستیابی به اهداف اصلی‌تان، به توانایی شما در غلبه بر اهمال کاری بستگی دارد، خواه این هدف توانایی مالی بیشتر باشد، یا شادی و رضایت شخصی و یا هر چیز دیگری که از زندگی می‌خواهید. این کتاب راهنمای شما خواهد بود تا با کمک آن بر اهمال کاری خود غلبه کنید.

تعداد بازدید: 1,486 بار

%D8%BA%D9%84%D8%A8%D9%87%20%D8%A8%D8%B1%20%D8%A7%D9%87%D9%85%D8%A7%D9%84%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C%20 nbookcity.com 1

عنوان کتاب: غلبه بر اهمال کاری

استراتژی های قدرتمند برای مقابله با تنبلی و افزایش بهره وری

نویسنده: دنیل والتر

مترجمان: علیرضا نظری انامق و سیدتیمور سیدی اصل

تعداد صفحات کتاب: 99 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 7.5 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

اگر شما هم جزء افرادی هستید که بارها تصمیم گرفته‌اید و هدفی را برای خود مشخص کرده‌اید ولی نمی‌دانید چگونه به آن برسید و ناکام می‌مانید، دنیل والتر در این کتاب تلاش کرده است تا شما را متوجه این موضوع کند...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 5716

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *