یک ازدواج آمریکایی

یک ازدواج آمریکایی (nbookcity.com)

دانلود کتاب یک ازدواج آمریکایی

بخش عمده داستان کتاب یک ازدواج آمریکایی نامه‌ های میان روی و سلستیال است. نامه‌هایی عاشقانه که به تدریج سردتر و سردتر می‌ شوند. تایاری جونز در این رمان هم وضعیت نابسامان خانواده‌ هایی را که به دلیل اشتباه سیستم قضایی آمریکا دچار مشکل شده‌اند، روایت می‌کند و هم آسیب‌های یک رابطه عاشقانه را به زیبایی و با جزئیات به تصویر می‌ کشد.

داستان یک ازدواج امریکایی سوالات سختی در مورد بی عدالتی و خیانت می پرسد و پاسخ آن ها را در قالب یک داستان عاشقانه ی سوزناک و دلهره آور ارائه می کند. داستانی که در آن هیچ یک از افراد مقصر نبوده اما همه ی آن ها زخم خورده اند. تایاری جونز، در این رمان پیچیده و با ارزش در مورد افرادی روایت می کند که در موقعیتی فاجعه بار قرار گرفته و برای تطبیق مسوولیت و آرزوهای خود با سختی دست و پنجه نرم می کنند.

خلاصه کتاب

کتاب یک ازدواج آمریکایی نخستین بار در سال 2018 منتشر شد. «سلستیال» و «ری» که تازگی با هم ازدواج کرده اند، نمادی از رویای آمریکایی به نظر می رسند. «ری» مدیری جوان است و «سلستیال» نیز هنرمندی در آستانه ی شروع یک مسیر حرفه ای هیجان انگیز. اما همزمان با این که این دو شخصیت به روتین زندگی خود در کنار هم وارد می شوند، شرایطی میان آن ها فاصله می اندازد که هیچ کدام تصورش را نمی کرد.

«ری» به خاطر جرمی دستگیر و زندانی می شود که «سلستیال» می داند کار او نبوده است. «سلستیال» پس از این اتفاق، به دوست دوران کودکی اش، «آندره» پناه می برد. پنج سال بعد، «ری» به واسطه ی اتفاقاتی از زندان آزاد می شود و به «آتلانتا» بازمی گردد، با این امید که زندگی سابقش در کنار «سلستیال» را دوباره به دست آورد. رمان‌خوانان حرفه‌ای و کسانی که به داستان‌های اجتماعی و روان‌شناسانه با موضوع روابط انسانی در دنیای مدرن علاقه دارند قطعا از خواندن کتاب یک ازدواج امریکایی لذت خواهند برد.

این رمان یک داستان عاشقانه‌ی خاص با فراز و نشیب‌ های دردناک به همراه رویاهای واقعی یا دروغین را روایت می‌ کند که با مهارت از تراوشات ذهن نویسنده نشأت گرفته و به زیبایی نوشته شده است. کتاب یک ازدواج آمریکایی به بررسی نقش مرد در دنیای مدرن، نیاز به عدالت اجتماعی و همچنین باری که او بر دوش می‌کشد می‌ پردازد. جونز در این اثر بسیار گیرا، سعی داشته تا از زوایای مختلف حس همدردی شما را نسبت به ‌هر یک از شخصیت‌های داستان برانگیزد. او هیچ‌گاه نقاط ضعف و تمایل انسانی‌اش نسبت به توجیه را انکار نمی‌کند. این در حالی است که مهربان و عادل بودن و خوش رفتاری را علی‌رغم تمایل قلبی به نمایش می‌ کشد.

بخشی از متن کتاب

چرخیدم و از پنجره به درخت گردوی پیر ساکت آبا و اجدادی نگاه کردم. حتی وقتی او دستش را دور کمرم انداخت برنگشتم. گفت: “همسرم باش.” جواب ندادم، مرا مثل یک تکه الوار چرخاند و سرش را به حفره‌ی بالای گلویم فشار داد، دستش را روی پاهایم گذاشت. “بی‌خیال سلستیال، خیلی سال گذشته.” “ما وسیله حفاظتی می‌خوایم” سنگینی این کلمات رو در دهانم حس می‌کردم. دستم را گرفت و بر روی بدنش بر روی جای زخم برجسته‌ ای گذاشت و گفت: “تو زندان یکی با دسته‌ی مسواکی که تیزش کرده بود به من ضربه زد. من هیچ کاری باش نداشتم. حتی نگاهش هم نمی‌کردم. اما اون می‌خواست من رو بکشه.”

دستم را از روی زخم کنار کشیدم. “تو داری منو می‌بینی. اما نمی‌دونی من چی‌کشیدم. اگه درک می‌کردی که چه چیزی رو از سر گذروندم، هرگز با من این‌جوری برخورد نمی‌کردی!” شانه‌ام را نوازش کرد.” لطفاً!” گفتم: “باید از وسیله محافظ استفاده کنیم.” گفت: “چرا سلستیال؟ چون من زندان بودم؟ من می‌دونم که بی‌گناهم. اون شب که به اون زن تجاوز شد، من پیش تو بودم. تو می‌دونی من این کار رو نکردم. با من مثل یک تبهکار رفتار نکن سلستیال. تو تنها کسی هستی که منو می‌شناسی. پس خواهش می‌کنم با من طوری رفتار نکن که انگار بیماری واگیردار دارم.”

نقد کتاب یک ازدواج آمریکایی

تایاری جونز مهارت فوق‌ العاده‌ی خود را با نوشتن رمان یک ازدواج آمریکایی که در تمامی سطوح قابل تحسین است به رخ می‌کشد. از همان ابتدا، این رمان شما را با نثر زیبای خود همراه می‌کند. این رمان تنها بر یک مثال از ازدواج بسنده نکرده و موارد فلسفی و سیاسی را هم بررسی می‌کند که شامل انتظارات زنان و مردان در هر نسل، جایگاه ازدواج در جامعه‌ی مدرن، نژادپرستی نظام و غیره می‌شود.

همچنین عدم دیکتاتورگرایی را مدنظر قرار می‌دهد که شما را وادار به زیر سؤال بردن محکومیت و ایده‌آل‌های اصلی می‌کند. رمان‌های معدودی توانسته‌اند به اندازه‌ی این کتاب با زمان خود مطابقت داشته باشند.

ایده‌های انتزاعی در مورد نژاد و عشق در قالب داستان ارائه شده‌اند. داستان بسیار جالب توجه و شخصیت‌ها فراموش نشدنی هستند. جونز در رمان یک ازدواج آمریکایی با ذکاوت و پر احساس با مسائل برخورد می‌کند و به همین دلیل موفق به دریافت جایزه‌ی زن سال در حوزه‌ی نویسندگی داستان شده است. پیش از این، کتاب‌های او در سراسر انگلستان مورد تحسین قرار گرفته بود اما این کتاب پس از انتخاب توسط اپرا وینفری و باراک اوباما به عنوان کتاب برتر به شدت مورد استقبال قرار گرفت و اپرا تصمیم دارد تا فیلم این رمان را نیز بسازد.

تعداد بازدید: 413 بار

Tayari%20Jones%20 %D8%AA%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D8%B1%DB%8C%20%D8%AC%D9%88%D9%86%D8%B2

عنوان کتاب: یک ازدواج آمریکایی (زندان عروسک)

نامزد جایزه کتاب ملی سال 2018

نامزد جایزه اورول سال 2019

نامزد جایزه آئودی سال 2019

نامزد جایزه کتاب لس آنجلس تایمز سال 2018 

جز کتاب های پرفروش نیویورک تایمز

جز برترین کتاب های امیدبخش

جز برترین آثار داستانی دهه 2010 به انتخاب نیویورک تایمز

نویسنده: تایاری جونز

مترجم: یاسمن ثانوی 

تعداد صفحات کتاب: 528 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 23.6 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

کتاب باغ زمستانی روایت خانواده‌ای است که بعد از مدت‌ها کنار هم جمع می‌ شوند و پرده از رازی ترسناک بر می‌ دارند. این اثر رمانی عاشقانه و رازگونه ای است که هفدهمین نوشته کریستین هانا نویسنده امریکایی تبار است.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 372
داستان‌های کتاب زندگی عزیز در شهرهای اطراف هورن اتفاق می‌افتد. نکته قابل‌ توجه در مورد کتاب مذکور این است که شخصیت‌های داستان‌های آن اغلب افراد معمولی و عادی جامعه هستند. چیزی که بیش ‌از پیش موجب محبوبیت و جذابیت این کتاب...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1609

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *