مغز نوشته های یک جنین

آخرین ویرایش: 3 سال قبل
مغزنوشته های یک جنین (nbookcity.com)

دانلود کتاب مغز نوشته های یک جنین

تصور نویسنده بر این است که دوران بارداری و رنج مادر شدن یکی از مقدس ترین رنج های بشری است لذا سعی کرده است لبخندی را بر لبان مادران آینده بنشاند. مهرداد صدقی  درباره زبان کتاب هم گفته: در نوشتن کتاب مغز نوشته های یک جنین از زبان طنز فاخر و بدون مشکلی استفاده کرده ام که قابلیت انتشار در سطح جامعه را داشته باشد.

چکیده کتاب

بزرگی گفته است وقتی می‌شود کتابی را به کودکی که هنوز زاده نشده تقدیم کرد، پس کودکی هم که هنوز زاده نشده می‌تواند کتابی بنویسد. بزرگِ یادشده و گوینده این جمله، خودش دست به کار شده و مغزنوشته‌های یک جنین را به رشته تحریر درآورده است. شما با مطالعه کتاب مغز نوشته های یک جنین متوجه می‌شوید بشریت وقتی هنوز به دنیا نیامده است به چه چیزهایی فکر می‌کند و بدین ترتیب می‌توانید بفهمید افکار نامربوطی که بشریت پس از به دنیا آمدن در سرش پیدا می‌شود دقیقا از کجا آب می‌خورد.

بخشی از متن کتاب

داشتم با خودم فکر می کردم سوای مباحث فیزیولوژیک, اگر قرار بود ما جنین ها بجای رحم مادر در جایی از بدن پدرها زندگی می کردیم چه اتفاقی می افتاد: احتمالاً در همان هفته اول حوصله شان سر می رفت و سزارین می کردند. کشوی میزشان را از طریق هل دادن با شکمشان می بستند. اگر ویار می کردند, باعث بوجود آمدن قحطی می شدن. بخاطر بی توجهی, تا لحظه زایمان هم سراغ دکتر نمی رفتند و احتمالاً در اداره یا دستشویی وضع حمل می کردند. به جای پوشیدن لباس راحت, کمربندشان را محکمتر می بستند تا بزرگی شکمشان مشخص نشود. اگر بچه توی شکمشان لگد می زد, آنها هم فوراً توی سرش می زدند تا ادب شود!

نقد و بررسی کتاب مغز نوشته های یک جنین

مهرداد صدقی در این کتاب، مباحث دوران بارداری و پیش از تولد انسان را از نگاه فلسفی، اجتماعی و حتی اقتصادی بیان کرده است و شیوه بیان مطالب از دید یک جنین و نگاهی است که به اطراف دارد و این نگاه از راه ذهن مادرش با دنیای بیرون برقرار می شود. در این کتاب سعی شده هر مادر بارداری که کتاب مغز نوشته های یک جنین را می خواند ارتباط دو سویه ای با جنین خود برقرار کند و این ارتباط در عین اینکه انسانی است، لبخندی را هم بر لبان مادران بنشاند.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

تعداد بازدید: 702 بار

Mehrdad%20Sedghii%20 %D9%85%D9%87%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AF%20%D8%B5%D8%AF%D9%82%DB%8C 8

عنوان کتاب: مغزنوشته های یک جنین

نویسنده: مهرداد صدقی

تعداد صفحات کتاب: 104 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 7.5 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

این کتاب راجع به هنر عکاسی نیست ! این کتاب اصلاً به عکاسی کاری ندارد . به اسمش توجه نکنید ، این همه اسم بی ربط توی دنیا هست آن وقت شما گیر داده اید به اسم این کتاب ؟
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 228
داستان این رمان از زبان فارست گامپ روایت می شود. فارست گامپی که هوش چندان بالایی ندارد و خنگ محسوب می شود. اما با این حال قسمت هایی از مغز او به خوبی کار می کنند و به همین خاطر گامپ در بعضی از موارد یک نابغه محسوب می شود.
بروزرسانی: 4 هفته قبل
تعداد بازدید: 952

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *