ماه عسل در پاریس

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
ماه عسل در پاریس جوجو مویز (nbookcity.com)

دانلود کتاب ماه عسل در پاریس 

جوجو مویز را می توان یک رمان نویس با قدرت بالای به تصویر کشیدن احساسات عاطفی دانست و شاید از همین جهت است که تمام آثار او با فروش بالایی همراه بوده است. در کتاب ماه عسل در پاریس،‌ ماجرای عاشقانه دو زوج در سال های متفاوت روایت می‌شود که هر دو زوج برای گذراندن ماه عسل،‌ شهر پاریس را انتخاب کرده‌اند. اما در این سفر با ماجراهای مختلفی آشنا می‌شوند.

ماجراهایی که باعث می شود، در حین گذراندن ماه عسلشان در شهر زیبای پاریس به این نتیجه ی دردناک برسند که ازدواجشان امری اشتباه بوده است. چیزی که جوجو مویز قصد داشته در لابه لای داستان عاشقانه ی خود عنوان سازد، ماهیت عشق و ازدواج به گونه ایست که نشان می دهد عشق به تنهایی برای ازدواج کافی نیست، اما برای یک زندگی پیش رفته، عشق می تواند دلیل قانع کننده ای برای ادامه دادن باشد.

خلاصه رمان

کتاب ماه عسل در پاریس، نخستین بار در سال 2012 منتشر شد. در مرکز داستان کتاب دیگری از جوجو مویز، رمان «دختری که رهایش کردی»، دو عاشقانه ی به یاد ماندنی وجود دارد؛ یکی داستان سوفی و ادوارد در فرانسه ی درگیر در جنگ جهانی اول و دیگری، حدود یک قرن بعد، داستان لیو هالستون و همسرش دیوید.

داستان رمان ماه عسل در پاریس، چندین سال قبل از وقوع رویدادهای کتاب «دختری که رهایش کردی» و در زمانی اتفاق می افتد که این دو زوج به تازگی با هم ازدواج کرده اند. سوفی که دختری روستایی است، شیفته ی شکوه پاریس شده اما پس از مدتی درمی یابد که عشق ورزیدن به هنرمندی شناخته شده مثل ادوارد، پیچیدگی ها و مشکلات غیرمنتظره ای را به همراه خواهد داشت. لیو نیز در یک سده بعد، پس از تجربه ی عشقی طوفانی درمی یابد که ماه عسلش در پاریس، چیزی نیست که انتظارش را می کشید.

ماه عسل در پاریس دو داستان دارد که به صورت یکی در میان روایت می‌شوند. اول دختر جوانی که با شوهر پولدارش برای ماه عسل به پاریس آمده اما مرد که بیشتر در فکر کار خود است وقت زیادی برای همسرش نمی‌گذارد و باعث ایجاد احساسات ناخوشایند در او می‌شود و دیگری داستانی که در سال‌ها قبل می‌گذرد، دختر فروشنده‌ای با مرد نقاشی ازدواج کرده‌است اما یکی از مدل‌های نقاش باعث برانگیختن حس ترس و حسادت درونی او شده‌است.

بخشی از متن رمان 

‏وقتی نیمه شب برای قدم زدن به خیابان های اطراف میدان لاتین رفتم. باران ریزی باریدن گرفته بود. بعد از گذشت چند ساعت. کلاه پشمی‌ام خیس شده بود و قطرات آب از یقه‌ی لباسم به پایین می‌غلتیدند؛ اما من احساس شان نمی کردم و کاملا غرق در فکرهای آشفته‌ام بودم. وقتی می‌خواستم از خانه بیرون بیایم. نیمی از وجودم می‌خواست در خانه و منتظر برگشت ادوارد بمانم. اما نیمه‌ی دیگرم طاقت ماندن در خانه‌مان را نداشت؛ ماندن با آن زنان با دورنمایی از خیاتت‌های آینده‌ی شوهرم که مرا در برگرفته بود. نگاه خشمگینش مدام جلوی چشمم بود و صدای خشمگینش که می‌گفت :

«این زن عصبانی که فقط بلده به من تهمت بزنه. کیه؟» ادوارد دیگر خوبی‌‎های مرا نمی‌دید و چه کسی می‌توانست به خاطر این او را سرزنش کند؟ حالا دیگر ادوارد من را آن طوری می‌دید که درحقیقت خودم. خودم را می‌دیدم: یک دختر ساده ی دهاتی بی اهمیت پادوی مغازه! او از سرحسادت در دام ازدواج با من افتاده بود؛ تعهدی عجولانه برای حفظ عشق من. حالا او از این همه عجله پشیمان بود و من او را متوجه آن کرده بودم. یک لحظه از ذهنم گذشت که خیلی ساده چمدانم را ببندم و او را ترک کنم. اما هر دفعه که اين فکر توی سرم می‌چرخید. بلافاصله جوابی در ذهنم نقش می بست:

«من عاشق ادوارد هستم.» زندگی بدون او برایم غیرقابل تحمل بود. حالا که طعم عشق را چشیده بودم. چطور می‌توانستم به سنت پرون برگردم و مثل دختری زندگی کنم که هنوز ازدواج نکرده؟ چطور می توانستم با اين فکر که او دارد درجایی، فرسنگ‌ها دور از من به زندگی‌اش ادامه می‌دهد. سر کنم؟ حتی وقتی که اتاق را ترک کرد دردی مثل درد قطع عضو احساس کرده بودم. هنوز هم حس خواستنش، خواستن جسمش تمام وجودم را در بر گرفته بود و برایم خیلی سخت بود که بعد از گذشتن فقط چند هفته از ازدواج‌مان, به شهر خودم برگردم.اما این طوری مشکل سر جایش بود:

من برای هميشه یک دهاتی احمق می ماندم. من نمی توانستم شوهرم را مثل این زن های پاریسی با کسی قسمت کنم. حاضر نبودم سرم را مثل کیک زیر برف ببرم. چطور می توانستم با ادوارد زندگی کنم. درحالی که ممکن است وقتی به خانه برمی گردد. عطر زن دیگری بر تنش باشد.

متن پشت جلد کتاب

در پشت جلد کتاب ماه عسل در پاریس آمده: باران در خیابان ناگهان قطع شده بود. مردی دستش را از در ورودی بیرون برد و چیزی به دوستش گفت که هردو را به خنده انداخت. صدای لوری از زمزمه هم ضعیف تر بود. گفت: «اگه بخوام رک بگم، بزرگ ترین تهدید ازدواج شما شوهرتون نیست. حرف های آدمیه که نمیدونم چطور خطابش کنم، همون مشاوری که شما رو به اینجا کشونده؛ شما و هسمرتون رو به اینجا کشونده؛ اون یه تهدیده»

نقد کتاب ماه عسل در پاریس

اسم کتاب یعنی ماه عسل در پاریس به خوبی می‌تواند محور اصلی داستان جوجو مویز را توصیف کند. او در این ماجرا مخاطب را یک بار به پاریس کنونی می‌برد و بار دیگر از نیمه‌ شب‌های پاریس در سال 1912 می‎گوید. ماجرا از یک زوج جوان  با نام‌های لیو و دیوید آغاز می‌شود که برای گذراندن  ماه عسل شان به شهر پاریس سفر کرده‌اند. این ماجرا در سال 2002 اتفاق می‌افتد. نویسنده در فصل بعد از یک زوج دیگر به نام ادوارد و سوفی صحبت می‌کند که آنها نیز در پاریس به سر می‌برند. آنچه میان این دو زوج مشترک است، رفتار نامتعارف همسران‌شان است تا جایی که آنها را در درستی انتخاب خود به شک و تردید می‌اندازند و گمان می‌کنند که به زودی با واقعیت خیانت روبه‌رو خواهند شد.

تعداد بازدید: 1,700 بار

Jojo%20Moyes%20 %D8%AC%D9%88%D8%AC%D9%88%20%D9%85%D9%88%DB%8C%D8%B2 7

عنوان کتاب: ماه عسل در پاریس 

نویسنده: جوجو مویز

مترجم: شیدا رضایی

تعداد صفحات کتاب: 119 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 5.1 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

جوجو مویز رمان ستاره بخش را بر اساس داستانی واقعی به نگارش درآورده است؛ این رمان به لحاظ انتخاب موضوع بی‌مانند است چرا‌ که گمان نمی‌کنم بتوان کتابی را یافت که به این موضوع پرداخته باشد. کتاب ستاره‌ بخش داستانی است حماسی، خنده‌دار، نفس‌گیر و هیجان انگیز؛ رمانی درباره‌...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 863
کتاب هنوز هم من  رمانی عاشقانه از جوجو مویز رمانتیک ‌نویس معروف انگلیسی است. جوجو مویز که با دو کتاب من پیش از تو و پس از تو به شهرت رسید. در سال 2018 با رمان هنوز هم من علاقه مندان به ژانر عاشقانه را خوشحال کرد...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 8993

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *