ماه عسل آفتابی

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
ماه عسل آفتابی (nbookcity.com)

معرفی کتاب ماه عسل آفتابی

کتاب ماه عسل آفتابی مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه از ادبیات کشورهای مختلف جهان است.

این داستان‌ها به کوشش نویسنده و مترجم مطرح ایرانی سیمین دانشور انتخاب و ترجمه شده‌اند. دانشور در «ماه عسل آفتابی» داستان‌های درخشانی را از ادبیات کشورهای آمریکا، ژاپن، هند، اسلواکی، هند، ایتالیا، آلمان، آفریقا، روسیه و آمریکا گلچین کرده است. این کتاب در 168 صفحه از سوی انتشارات نگاه منتشر شده است و با استقبال گسترده علاقه‌مندان مکرر تجدید چاپ می‌شود.

مروری بر کتاب 

«ماه عسل آفتابی» دربردارنده داستان‌هایی از راجبان خانا وراجه رائو از هندوستان، آکوتاگاوا از ژاپن، فرانتس کافکا از چک، آلبرتو موراویا از ایتالیا، توماس مان از آلمان، ایزاک بابل از روسیه، آلن پیتون از افریقای جنوبی و جان اشتاین بک از امریکاست با ترجمه‌ای از سیمین دانشور، نویسنده و مترجم ایرانی است. دانشور در این کتاب علاوه بر توجه به وجه تکنیک در داستان‌نویسی سعی کرده ‌است هرکدام ازآثار، دارای سویه‌های انسانی هم باشد. به این معنا که ذات هنرمندانه هر کدام از نویسنده‌ها در نوع نگرش به جهان پیرامون خود در قالب چگونگی ساخت‌وساز شخصیت‌ها قابل درک و دریافت است.
کار دانشور ازاین نظر ارزشمند است که موفق شد نویسنده‌ ناشناخته ژاپنی، مانند آکوتاگاوا را برای اولینبار معرفی کند.

مختصری بر داستانهای کتاب

«زندگی بودا» از راجبان خانا؛ داستانی در مورد زندگی بودا از یک نویسنده هندی است.

«در جنگل» از آکوتاکاوا یکی دیگر از داستان‌های مجموعه «ماه عسل آفتابی» است که داستان زن و شوهری ژاپنی را بازگو می‌کند که راهزنی به آنها حمله می‌کند تا از زن کام بگیرد.

«در برابر قانون» از کافکا؛ روایت معروف کافکا از مردی است که پشت در اداره قانون ایستاده و دربان مانع ورود او می‌شود.

داستان «ماه عسل آفتابی» از آلبرتو موراویا نیز داستانی ایتالیایی است از زوجی که به ماه عسل رفته‌اند. مرد اهل سیاست نیست و زن کمونیست است و به همین دلیل تفاوت، نداشتن دانش در حیطه مورد علاقه زن، مرد حس می‌کند که هیچ‌گاه نمی‌تواند تمام وجود او را از آن خود کند.

«در راه گورستان» از توماس مان داستانی آلمانی است در مورد مردی که همه چیزش را در زندگی از دست داده است.

 بخشی از متن کتاب 

گاهی پاسبان از آن مرد پرسش‌های مختصری می‌نمود.

راجع به مرز و بوم او و بسیاری از مطالب دیگر از او سؤالاتی کرد؛ ولی این سؤالات از روی بی‌اعتنایی و به طرز پرسش‌های اعیان درجه اول از زیردستان خودشان بود و بالاخره تکرار می‌کرد که هنوز نمی‌تواند بگذارد که او رد بشود.

تعداد بازدید: 1,247 بار

Simin%20Daneshvar%20 %D8%B3%DB%8C%D9%85%DB%8C%D9%86%20%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D9%88%D8%B1 5

عنوان کتاب: ماه عسل آفتابی

مجموعه داستان های کوتاه

گردآورنده و مترجم: سیمین دانشور

تعداد صفحات کتاب: 171 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 2.6 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهر کتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

«کل» درگیر مواجهه با پیامدهای نبردی است که در آن، او و «لی لا» جهان را نجات دادند. مهم ترین این پیامدها، یک پیمان جادویی است که «کل» برای نجات جان برادرش، «رای»، آن را پذیرفت، پیمانی که جان این دو را...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 203
روایت اوتس از ظلمی است که به سیاهان در آمریکا می‌شود. نوجوانی، ادعا می کند مورد تعرض گروهی قرار گرفته و بعد از ضرب و شتم، در زیرزمین یک کارخانه متروک رها شده‌ است. او ادعا می‌کند...
بروزرسانی: 9 ماه قبل
تعداد بازدید: 227

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *