عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست

عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست (nbookcity.com)

دانلود کتاب عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست

مگان دیواین در کتاب عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست به موضوع فرهنگ سوگ و فقدان و برخوردهای مردم در جامعه آمریکا با این مسئله پرداخته است.

این کتاب نگرش جدیدی برای مواجهه با سوگ معرفی می‌کند. او در این کتاب تفاوت بین «رفع درد» و «مرهم‌گذاشتن بر درد» را آموزش می‌دهد. این کتاب مسیری برای بازنگری در رابطه‌مان با سوگ ارائه می‌دهد و خوانندگان را تشویق می‌کند سوگشان را واکنشی طبیعی به مرگ و فقدان ببینند، نه وضعیتی نابه‌جا که نیاز به تغییر دارد. این کتاب به خوانندگان نشان می‌دهد که چگونه با مهارت و محبت در مدت سوگواری‌شان زندگی کنند.

اما کتاب عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست فقط برای دردمندان نیست: این کتاب می‌خواهد وضعیت را برای همه بهتر کند. همهٔ ما در مرحله‌ای از زندگی، سوگ و فقدان را تجربه خواهیم کرد. همهٔ ما فردی را خواهیم شناخت که با فقدانی بزرگ زندگی می‌کند. فقدان تجربه‌ای جهانی است.اگر به تازگی فقدانی را تجربه‌کرده‌اید یا در نزدیکان و عزیزانتان کسی هست که از درد فقدان رنج می‌برد این کتاب را بخوانید و به عزیزتان هدیه دهید. فقدان و سوگ دیدگاهمان را تغییر می‌دهد. دنیای ما برای همیشه تغییر کرده است و هیچ راهی نیست که بخواهیم به دنیای قبلمان برگردیم. یگانه وظیفهٔ درونیِ شما ایجاد نقشه‌ای جدید و دقیق است. مگان دیواین هوشمندانه می‌گوید: «ما اینجا نیستیم که درد خود را برطرف کنیم، بلکه اینجاییم که بر آن مرهم بگذاریم.»

قسمتی از کتاب عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست

زمانی‌که مرگِ ناگهانی یا حادثه‌ای ناگوار در مسیر زندگی‌تان رخ می‌دهد، همه‌چیز تغییر می‌کند. حتی وقتی انتظارش را دارید، مرگ یا فقدان همچنان غافلگیر کننده است. دیگر همه‌چیز متفاوت می‌شود. زندگی‌ای که انتظارش را داشته‌اید ناپدید می‌شود و دود می‌شود و به هوا می‌رود. دنیا بر سرتان خراب می‌شود و دیگر هیچ‌چیزی منطقی به نظر نمی‌رسد. زندگی عادی بود و حالا هرچه هست، عادی نیست.

مردمی که پیش از این عاقل بوده‌اند حالا برای شما شعار می‌دهند و نصیحت‌تان می‌کنند و سعی می‌کنند شادتان کنند. سعی می‌کنند دردتان را از شما دور کنند. فکر نمی‌کردید این‌گونه باشد. زمان متوقف شده ‌است. هیچ‌چیز واقعی به نظر نمی‌رسد. ذهنتان نمی‌تواند جلوی تصویرسازیِ مجددِ رویدادها به‌امید نتیجه‌ای متفاوت را بگیرد. دنیای معمولی و روزمره، که دیگران هنوز در آن ساکن‌اند، در نظر شما بی‌رحم و ظالمانه است. نمی‌توانید چیزی بخورید (یا هرچه به دست‌تان برسد می‌خورید). نمی‌توانید بخوابید (یا تمام‌وقت می‌خوابید).

هر وسیله‌ای در زندگی‌تان برایتان مصنوعی می‌شود، به نمادی از زندگی آن‌طور که بود و آن‌طور که می‌توانست باشد تبدیل می‌شود. در اطرافتان جایی نیست که این فقدان لمسش نکرده باشد. در این مدتی ‌که از مصیبت وارده به شما می‌گذرد، همه‌جور حرفی درباره‌ی سوگواری‌تان می‌شنوید: «او نمی‌خواهد این‌قدر ناراحت باشی»، «هر اتفاقی دلیلی دارد»، «حداقل این مدت او در زندگی‌ات بوده است»، «تو قوی و باهوش دانایی و ازپسِ این مصیبت برخواهی آمد»، «این تجربه تو را قوی‌تر می‌کند»، یا «همیشه می‌توانی دوباره تلاش کنی و یک شریک دیگر در زندگی‌ات داشته باشی، یک بچه‌ی دیگر بیاوری، و راهی بیابی که دردتان را به چیزی زیبا و مفید و خوب تبدیل کنی».

شعار و شادباش‌گویی دردی را دوا نمی‌کند. درواقع، این نوع حمایت فقط باعث می‌شود احساس کنید کسی در دنیا شما را درک نمی‌کند. این درد مانند بریدگیِ کوچک با کاغذ که نیست! بحرانِ شخصیتی که نیست! لازم نبود این اتفاق بیفتد که بفهمید چه چیزی مهم بوده، که هدف زندگی‌تان را پیدا کنید، یا حتی برای اینکه بفهمید کسی واقعاً و عمیقاً عاشقتان است! تنها راهِ پیشِ‌رو گفتنِ حقیقت درمورد سوگ است: فقدانِ شما واقعاً همان‌قدر که فکر می‌کنید بد است. و مردم، هرقدر هم تلاش کنند، واقعاً به همان بدی‌ای که فکر می‌کنید به فقدان شما واکنش نشان می‌دهند. شما دیوانه نیستید، اتفاقی دیوانه کننده رخ داده است. و شما نیز مانند هر شخص عاقلِ دیگری به آن واکنش نشان داده‌اید.

خلاصه کتـاب

در عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست، مگان دیواین رویکردی جدید و عمیق به تجربه‌ی اندوه و همچنین نحوه‌ی تلاش ما برای کمک به کسانی‎که مصیبت دیده‌اند ارائه می‌دهد. مگان که تجربه‌ی اندوه از هر دو جنبه ـ هم به‌عنوان درمانگر و هم به‌عنوان زنی که شاهد غرق شدن همسر محبوبش ـ را دارد، با بینشی عمیق از حقایق ناگفته‎ ی فقدان، عشق و التیام می‌نویسد. او هدف تجویزشده‎ ی جامعه برای بازگشت به یک زندگی “شاد” و عادی را بی‌اعتبار کرده و راه میانه‌ی بسیار سالم‌تری را جایگزین می‌کند؛ راهی که ما را دعوت می‌کند زندگی را در کنار اندوه بسازیم، به جای این‌که تلاش کنیم بر آن غلبه کنیم.

مگان دیواین می‌نویسد: «غم‌ و اندوه _ درست مثل عشق _ نیازی به راه‌حل ندارد.» این کتاب با داستان‌ها، تحقیقات، نکات زندگی و شیوه‌های عملی خلاقانه و مبتنی بر آگاهی و همچنین تجارب نویسنده، راهنمای منحصربه‌فردی است برای اتفاقات ناگواری که سر راه همه‌ی ما ـ چه در زندگی شخصی خودمان و چه زندگی کسانی که دوست‌شان داریم – قرار می‌گیرد. عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست، کتابی است برای آنان که اندوهگین‌اند، و برای کسانی که آنان را دوست دارند؛ کتابی برای همه‌ی کسانی که به دنبال دوست داشتنِ بهتر و بیش‎تر خود و دیگران‌اند.

جملات برگزیده کتاب

  • اتفاقات سخت و دردناک و وحشتناک رخ می‌دهند؛ این طبیعتِ زنده بودن در این جهان است.
  • سوگ قطعاً روابط‌تان را تغییر خواهد داد. برخی تا آخر خواهند ماند و برخی دور خواهند شد.
  • سوگ، مشکل نیست که به راه‌حل نیاز داشته باشد. بلکه تجربه‌ای است که به حمایت نیاز دارد.
  • وظیفه‌ی شما صرفاً این است که آن‌جا باشید. خودتان را دورِ آن‌چه شکسته است بپیچید.
  • استخوانی شکسته نیاز به گچ گرفتن دارد؛ یعنی به حمایتی خارجی برای التیام و طی کردن روند درونی و پیچیده و سختِ دوباره به هم جوش خوردن.
  • آن‌ها از تمام زندگیِ آینده‌ بیرون رفته‌اند.
  • بسیاری از مردم وقتی درباره‌ی سوگ شما می‌شنوند، سعی می‌کنند تا با تعریف داستان سوگ خودشان با شما همدردی کنند.
  • سوگ بخشی از عشق است، عشق به زندگی، عشق به خود، عشق به دیگران.

ساختار کتاب

این کتاب به‌گونه‌ای است که هر فصل آن مستقل است؛ بنابراین ضرورتی ندارد خواندن کتاب را از ابتدای آن شروع کنید؛ بلکه می‌توانید هر زمان هر فصلی از آن را که مایلید و نیاز دارید، بخوانید. در ادامه با ساختار این کتاب آشنا می‌شوید

  • پیشگفتارِ «مارک نِپو»
  • قدردانی
  • مقدمه
بخش اول: وضعیت همان‌قدر که فکر می‌کنید، مسخره است
  • فصل اول: واقعیت فقدان
  • فصل دوم: نیمه دوم جمله؛ چرا کلمات آرامش‌بخش احساس بدی منتقل می‌کنند؟
  • فصل سوم: مشکل از تو نیست، از ماست؛ الگوهای سوگواری ما معیوب است
  • فصل چهارم: بی‌سوادی عاطفی و فرهنگ سرزنش
  • فصل پنجم: قالب جدید سوگ
بخش دوم: با سوگتان چه کنید؟
  • فصل ششم: زیستن در واقعیت فقدان
  • فصل هفتم: نمی‌توانید سوگ را حل‌وفصل کنید، اما مجبور نیستید رنج بکشید
  • فصل هشتم: چگونه (و چرا) زنده بمانیم؟
  • فصل نهم: چه اتفاقی برای ذهن من افتاده؟ رودرروشدن با عوارض جسمی سوگواری
  • فصل دهم: سوگواری و اضطراب؛ هنگام مواجهه با امری غیرمنطقی، ذهنتان را آرام کنید
  • فصل یازدهم: در این میان، هنر چه نقشی می‌تواند داشته باشد؟
  • فصل دوازدهم: تصویر بهبودیِ مختص خودتان را بیابید
بخش سوم: وقتی خانواده و دوستان نمی‌دانند چه باید بکنند
  • فصل سیزدهم: آیا باید آموزششان دهید یا آنها را نادیده بگیرید؟
  • فصل چهاردهم: تقویت گروه پشتیبانی خود؛ به آنها در کمک‌کردن به خودتان کمک کنید
بخش چهارم: مسیری روبه‌جلو
  • فصل پانزدهم: قبیله بَعد؛ همراهی، امید واقعی و مسیری روبه‌جلو
  • فصل شانزدهم: عشق تنها چیزی است که باقی می‌ماند
  • ضمیمه: چطور به دوستی سوگوار کمک کنم؟
  • پی‌نوشت‌ها
  • یادداشت‌ها.

تعداد بازدید: 28,504 بار

Megan Devine %D9%85%DA%AF%D8%A7%D9%86 %D8%AF%DB%8C%D9%88%D8%A7%DB%8C%D9%86

عنوان کتاب: عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست

مواجهه با اندوه و فقدان در فرهنگی که این ها را برنمی تابد

نویسنده: مگان دیواین

مترجمان: سیده سارا ضرغامی و آرزو مومیوند

تعداد صفحات کتاب: 271 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 14.83 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

در خلال مطالعه‌ی این کتاب بارها سوالاتی برای خواننده پیش می آید که به اجبار برای پاسخ دادن به آن‌ها باید به خود رجوع کند. هاکان منگوچ در کتاب هم به عنوان راوی با مخاطب صحبت می کند و هم در خلال روایت داستان...
بروزرسانی: 2 هفته قبل
تعداد بازدید: 5653
آدسون تمام زندگی شغلی و حرفه‌ای خود را وقف کمک به دیگران برای رسیدن به خود والاترشان کرده است. او مسیر تدریس خود را از کار در دبیرستان و معلمی درس علوم اجتماعی آغاز کرد. در این حین...
بروزرسانی: 2 هفته قبل
تعداد بازدید: 1075

10 پاسخ

    1. سلام. فایل رمز ندارد! پس از دانلود کافیست فایل کتاب را از حالت فشرده شده، استخراج کنید و pdf کتاب را مطالعه کنید.

      1. سلام
        من هزینه رو پرداخت کردم اما فایلی وجود نداره که دانلود کنم

        1. با سلام. از خرید شما سپاسگزاریم. ایمیل پشتیبانی به همراه لینک دانلود مستقیم فایل، مجددا برای شما ارسال شد. لطفا بررسی کنید در صورت بروز هرگونه سوالی با کمال میل در خدمتیم.

    1. سلام
      دوست عزیز این کتاب اشتراکی نیست جز محصولات شهرکتاب است.

  1. واااااقعا عاااااالی بوووووود! بدون اغراق. من دو ماه بود پدر عزیزم رو از دست داده بودم ولی این کتاب کمک بزرگی به من کرد

    1. عالی حضور شماست، خداوند روح پدر بزرگوارتون رو قرین رحمت کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *