اشکال ندارد که حالت خوب نیست

قیمت اصلی 65.000 تومان بود.قیمت فعلی 36.000 تومان است.

مواجهه با اندوه و مرگ در فرهنگی که قادر به درک آن نیست

نویسنده: مگان دیواین

مترجم: زهرا یعقوبیان

تعداد صفحات کتاب: 223 صفحه

حجم فایل: 22.93 مگابایت

دانلود کتاب اشکال ندارد که حالت خوب نیست pdf

مگان دیواین در کتاب اشکال ندارد که حالت خوب نیست، رویکرد عمیق و جدیدی را برای تجربه غم و اندوه معرفی می‌کند.

رویکردی که نه تنها برای ما مفید و موثر است بلکه به ما نحوه کمک به دیگرانی را که چنین فاجعه‌ای را متحمل شده‌اند هم می‌آموزد.

نویسنده خودش هم غم و اندوه را تجربه کرده است. او زنی بود که شاهد غرق شدن همسرش بود. اما در این کتاب از تمام تجربیاتش هم به عنوان یک زن و هم به عنوان یک روان درمانگر استفاده کرده است.

خلاصه کتاب

مگان دیواین در کتاب اشکال ندارد که حالت خوب نیست می‌گوید: سوگ هیچ ایرادی ندارد. سوگ‌‌ امتداد طبیعیِ عشق است، پاسخی سالم و عاقلانه به فقدان. اینکه سوگ حس بدی به همراه دارد باعث نمی‌شود بد باشد. اینکه شما احساس می‌کنید دیوانه شده‌اید دلیل نمی‌شود دیوانه باشید. او بینش عمیقش را درباره از دست دادن، عشق و شفابخشی می‌نویسد و مخاطبانش را به مسیری متفاوت دعوت می‌کند.

اگر غمی را تجربه کرده باشید می‌دانید که همه سعی می‌کنند شما را به یک زندگی شاد و عادی برگردانند اما ما خوب می‌دانیم که همه چیز تغییر کرده است و متفاوت شده است. بنابراین، می‌توانیم از روش جایگزین کتاب اشکال ندارد که حالت خوب نیست استفاده کنیم.

این روش دیگر، ما را دعوت می‌کند تا زندگی را در کنار غم و اندوه خود تجربه کنیم به جای اینکه به دنبال غلبه بر آن باشیم. چرایی بهتر بودن این مسیر و چگونگی قرار گرفتن در چنین مسیری را می‌توانید در این کتاب بخوانید.

بخشی از متن کتاب

در کتاب اشکال ندارد که حالت خوب نیست می‌خوانیم: ما همواره به شکل ناامید کننده‌ای به‌دنبال نشانه‌ای هستیم تا دریابیم تمام کسانی که دوستشان داریم در امان هستند و خودمان هم در امان خواهیم بود. به‌طور ناامید کننده‌ای می‌خواهیم باور کنیم که درهرصورت نجات خواهیم یافت و اصلا مهم نیست درنهایت چه اتفاقی رخ خواهد داد. می‌خواهیم باور کنیم که روی اتفاقات کنترل داریم.

برای حفظ این اعتقاد، ما یک پایه فرهنگی روی زنجیره‌ای از افکار جادویی بنا نهادیم و آن را ادامه دادیم: مثبت فکر کن! کارهای درست انجام بده و به‌اندازه کافی متحول شوا!/ وابسته نشو!/ خوش‌بین باش!/ وفادار بمان! و بدین ترتیب همه‌چیر روبه‌راه خواهد شد. در فصل سوم درباره داستان‌های فرهنگی رستگاری و نجات و تحول صحبت کردیم؛ آن‌هم بخشی از این سیستم ایمنی بقاست. درد و اندوه هرگز به‌عنوان واکنشی سالم به مرگ دیده نمی‌شود.

به‌همین‌ دلیل به‌شدت تهدید کننده به‌شمار می‌آید. ما از ترس اينکه به‌وسیله اندوه از پا دربياييم، در برابرآن مقاومت می‌کنیم. مشکل این مسئله این است که یک ساختار ملامت‌گر قابل‌ پذیرش اجتماعی خلق می‌کند که در آن هرگونه رنج و درد با خجالت و شرمساری، قضاوت و نصیحتی برای بازگشت سریع به حالت «عادی» مواجه می‌شود. اگر نمی‌توانی در برابر اندوه بایستی، پس داری کار اشتباهی مرتکب می‌شوی.

نقد کتاب اشکال ندارد که حالت خوب نیست pdf

اگر در چنگال اندوه گرفتار شده‌اید کتاب اشکال ندارد که حالت خوب نیست برای شماست. مگان دیواین کمکتان خواهد کرد تا اندوهی را که متعلق به خودتان است، به دوش بکشید؛ مهم نیست راه چقدر طولانی باشد، او همچون آموزگار شجاعی در کنارتان است. اگر به تازگی فقدانی را تجربه‌کرده‌اید یا در نزدیکان و عزیزانتان کسی هست که از درد فقدان رنج می‌برد این کتاب را بخوانید و به عزیزتان هدیه دهید.

نویسنده، پرداختی نوین به مفهوم اندوه را ارائه می کند که در آن، پذیرش حقیقت و تلاش برای عشق ورزی بیشتر، بخش هایی اساسی در حمایت و مراقبت از خودمان و دیگران پس از تجربه فقدانی بزرگ (مانند مرگ، تصادف، بیماری و غیره) به حساب می آید. «دیواین» با زبانی ساده و قابل فهم، مفاهیم مورد نظرش را توضیح می دهد، مثال هایی متعدد را برای درک بهتر مخاطبین به تصویر می کشد، و تمرین هایی کاربردی را توصیه می کند که می توانیم از آن ها برای تشخیص و مدیریت تأثیرات اندوه، کمک بگیریم.

دلیل جذابیت کتاب اشکال ندارد که حالت خوب نیست را می توان بینش های جهان شمول آن در نظر گرفت. بینش هایی ارزشمند برای همه انسان هایی که تا کنون اندوه عمیق را تجربه کرده اند.

آنچه خواندید...

کد محصول (SKU): 1011 دسته‌بندی: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “اشکال ندارد که حالت خوب نیست”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *