زبان بدن

14.000 تومان15.000 تومان

از کتاب های پرفروش نیویورک تایمز

نویسنده:

تعداد صفحات کتاب: متغیر

حجم فایل: متغیر

نوع فایل: PDF (ZIP)

دانلود کتاب زبان بدن pdf

هدف از نگارش کتاب زبان بدن این است که خواننده را از علایم و نشانه‌های غیرکلامی آگاهتر نموده و نشان دهد افراد چگونه بدین‌ وسیله با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.

نویسنده این کتاب؛ الن پیز همراه همسرش باربارا، کتاب‌های مشترکی را منتشر کرده‌ و مشاور بعضی از هنرمندان و بازیگران مطرح هالیود و همچنین مشاور رییس جمهورهای متعددی از جمله پوتین و… در حوزه رفتار غیر کلامی بوده‌ است. او از ۴ سرطان جان سالم به در برده‌ و تاکنون دو بار به ایران سفر کرده‌ است.

واژه‌ها هرگز برای بیان مقاصد ما کافی نیستند؛ حتی می‌توان گفت که در اغلب موارد، کلمات نه تنها نا‌کافی، بلکه اساساً مخل ارتباطند. در چنین شرایطی‌ست که فهم زبان بدن و احاطه بر آن اهمیتی حیاتی می‌یابد. شما هم اگر تا به حال به طور جدی درباره‌ی این زبان انسان اندیشیده باشید، بی‌شک به اهمیت و نقش تاثیرگذارِ آن در ارتباطات خود پی برده‌اید. در کتاب زبان بدن، با قواعدِ این زبان جهانی آشنا می‌شوید. نویسندگان در این اثر کوشیده‌اند تا برخی از مهم‌ترین اصول حاکم بر زبان بدن را به شیوه‌ای روشن و بی‌ابهام توضیح دهند.

در این کتاب، به هر یک از اندام‌های انسان که می‌توانند دلالت‌های زبانی داشته باشند، فصلی جداگانه اختصاص داده شده است. برای مثال، در فصلی درباره‌ی چشم‌ها و کارکرد آن‌ها در القای عواطفی نظیر خشم و هیجان می‌خوانید، و در فصلی دیگر، درباره‌ی معانیِ نهفته در حرکات دست‌ها. این اثر همچنین، توضیحات قابل توجهی دربار‌ه برخی از نمادها و ژست‌های خاص به خواننده می‌دهد، که شاید به خودی خود از اهمیت آن‌ها غافل باشید.

احتمالا پس از مطالعه‌ی کتاب زبان بدن، از کشف معانی عمیقی که در شیوه‌های مختلف سیگار کشیدن و یا آرایش کردن نهفته است تعجب خواهید کرد! علاوه بر این‌ها، در بخشی جداگانه، درباره‌ی تفاوت‌های فرهنگی و نقش آن در برداشت‌ انسان از معانی ژست‌ها و حرکات بدن، توضیحاتی جذاب داده شده است. در بخشی از کتاب می خوانیم: هنگامی که پسربچه بودم، همیشه می دانستم هر چیزی که مردم می گفتند همیشه همان چیزی نبود که قصد بیان آن را داشتند یا احساس می کردند. هنگامی که احساسات واقعی آن ها را حدس می زدم می توانستم وادارشان کنم مطابق میل من رفتار کنند، آن گاه به تناسب نیازهای آن ها پاسخ می دادم.

در یازده سالگی، فروشندگی را آغاز کردم. بعد از تعطیل شدن مدرسه برای تأمین پول توجیبی ام در منازل، ابر ظرفشویی می فروختم. اگر کسی قصد خرید داشت خیلی زود متوجه می شدم و عکس آن نیز صادق بود، آن گاه می دانستم به او چه بگویم. هنگامی که زنگ خانه ای را می زدم، اگر به من می گفتند: «برو پی کارت» اما دستانشان باز بود و می توانستم کف دست آن ها را ببینم، می دانستم که اگر در عین بی اعتنایی ظاهری آن ها بر معرفی کالایم اصرار بورزم، از موضع خود کوتاه خواهند آمد…

نقد کتاب زبان بدن pdf

ارتباط بشر بیشتر به وسیله استفاده از اشاره ها، وضعیت نشستن و موقعیت برقرار می شود. ارتباط غیرکلامی فرآیندی پیچیده است که شامل افراد، کلمه ها، آهنگ صدا و حرکتهای بدن می شود. کتاب زبان بدن الن پیز بینش وسیعتر در زمینه ارتباط با دیگران را ارائه می دهد، به گونه ای که فهم عمیقتری نسبت به مردم بیابیم و در نتیجه خود را بهتر درک کنیم.

این نکته حقیقتی علمی است که حرکات بدن افراد، از نیات واقعی آن ها پرده برمی دارد. با این حال اکثر ما نمی دانیم که چگونه باید زبان بدن را تفسیر کنیم و متوجه این نیستیم که بدن خودمان نیز چگونه در حال گفت و گو با دیگران است. الن پیز، یکی از برجسته ترین متخصصین جهان در عرصه ی زبان بدن، تکنیک های خود را در فهم نشانه های بدنی افراد به منظور رسیدن به موفقیت در همه ی جنبه های زندگی با مخاطبین شریک می شود.

الن پیز به همراه همسرش، باربارا پیز، با استفاده از بیش از سی سال تجربه در این حوزه و همچنین بهره بردن از پیشرفته ترین تحقیقات در زیست شناسی فرگشتی، روانشناسی و فناوری های پزشکی، به تحلیل و بررسی تمامی بخش های مختلف زبان بدن می پردازد و شما را قادر می سازد تا از طریق رفتارها و حرکات بدنی، نوع نگرش و احساسات آدم ها را بخوانید.

بی‌شک ارتباطات غیر کلامی تاثیر بسیار ویژه‌ای در ارتباطات امروز زندگی شخصی و کاری هر انسانی داراست. طبق آمار 93% عوامل اثرگذار در ارتباطات امروز به ارتباطات غیر کلامی باز می‌گردد و خود یکی از دلایل مهم این بخش از ارتباطات می‌باشد. کتاب زبان بدن، مجموعه‌ای وزین در این راستاست که مطالعه‌ی آن را به تمامی علاقه مندان ارتباطات موثر توصیه می‌کنیم.

هر خواننده‌ای می‌تواند از خواندن این کتاب لذت ببرد و مطالب مفیدی بیاموزد. اما دانشجویان علوم ارتباطات، علاقه‌مندان به افزایش مهارت‌های ارتباطی، و فروشندگان و صاحبین مشاغل اداری، از خواندن این کتاب لذت دوچندان خواهند برد.

کتاب زبان بدن pdf نوشته الن پیز به عنوان کتابچه‌‌ای راهنما، به جداسازی و بررسی هر یک از مؤلفه‌های زبان و حرکات بدن می‌پردازد.

آنچه خواندید...

کد محصول (SKU): 1253 دسته‌بندی: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “زبان بدن”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *