اوضاع خیلی خراب است

قیمت اصلی 26.000 تومان بود.قیمت فعلی 23.000 تومان است.

کتابی درباره امید

نویسنده:

مترجم: سمانه پرهیزکاری

تعداد صفحات کتاب: 274 صفحه

حجم فایل: متغیر

نوع فایل: متغیر

کتاب اوضاع خیلی خراب است pdf

دانلود کتاب اوضاع خیلی خراب است pdf

کتاب اوضاع خیلی خراب است، در دو بخش اصلی و 9 فصل توضیحی توسط مارک منسن نوشته شده است.

نویسنده در بخش اول درباره امید سخن می گوید و معتقد است مهم نیست در چه شرایطی باشیم، همه ما به زندگی بهتر امیدواریم. در بخش اول کتاب، منسون خواننده را به گشت و گذار در دنیای «امید» می برد. اینکه امید از کجا می آید، چگونه آن را می سازیم، چگونه آن را از دست می دهیم و البته، در تمام این مدت اذعان می کنیم که وجود ما هیچ معنایی ندارد، به همین دلیل است که در وهله اول به امید نیاز داریم.

کتاب پیش رو سعی می کند تا تمام دام های زندگی روزمره ما را آشکار کند. تله هایی که خودمان در تلاش بی پایان مان برای بهتر کردن زندگی مان ایجاد کرده ایم. تناقضی چون اینکه: ما جامعه ای ایجاد کرده ایم که در آن می خواهیم زندگی خود را بهبود ببخشیم. با این حال، همین پیشرفت چیزی است که ما را بسیار افسرده می کند.

در بخش دوم کتاب اوضاع خیلی خراب است، منسون نگاه خود را معطوف حوادث ناگوار بی پایانی می کند که در دنیای اطراف ما اتفاق می افتد. او با استناد به مجموعه تحقیقات روان شناختی درباره این موضوعات، و همچنین با الهام از خرد فیلسوفانی مانند افلاطون، نیچه و تام ویتس، دین و سیاست را کالبد شکافی کرده؛ به روابط ما با پول، سرگرمی و اینترنت نگاه می کند، و نشان می دهد که چقدر یک چیز خوب مانند هوش مصنوعی می تواند تهدید کننده باشد. در بخشی از کتاب می خوانیم:

عموی آیزاک یک مستِ بی‌سواد بود، اما بلد بود پرچین‌ها و ردیف‌های مزرعه را بشمرد. این تنها مهارتِ فکریِ او بود و احتمالاً برای همین بود که این کار را بیش از حد نیازش انجام می‌داد. آیزاک معمولاً در این ردیف‌شماری‌ها با عمویش همراه می‌شد، چون این تنها وقتی بود که عمویش به او توجه نشان می‌داد، و او مثل آب در کویر، جذب کوچک‌ترین توجهی می‌شد. بعداً معلوم شد که آن پسرک اعجوبه است. او در هشت‌سالگی می‌توانست مقدار خوراک موردنیاز گوسفندها و خوک‌ها را برای فصل بعد پیش‌بینی کند.

و در نه‌سالگی می‌توانست به‌صورت ذهنی محاسبات مربوط به هکتارهای گندم، جو و سیب‌زمینی را انجام دهد. آیزاک در ده‌سالگی به این نتیجه رسید که کشاورزی کار احمقانه‌ای‌ست و درعوض توجهش را به محاسبهٔ خطِ سیرِ دقیقِ خورشید در فصل‌های مختلف معطوف کرد. عمویش به خط سیر دقیق خورشید اهمیتی نمی‌داد، چون این چیزها برایش آب و نان نمی‌شد، لااقل نه مستقیماً. بنابراین باز هم آیزاک را کتک می‌زد…

نقد کتاب اوضاع خیلی خراب است pdf

کتاب اوضاع خیلی خراب است، به فجایع بی‌شماری که در دنیای مدرن، در حال رخ دادن هستند می‌نگرد: گرم شدن زمین، سقوط دولت‌ها، اقتصاد در حال فروپاشی، رنجیده‌خاطر بودن دائمی مردم و نمود آن در شبکه‌های اجتماعی و… .

نویسنده می‌کوشد به این پرسش پاسخ دهد که: چرا با وجود اینکه امروز ما سالم‌تر، آزادتر و ثروتمندتر از هر دوره‌ای در طول تاریخ زندگی می‌کنیم، دنیا تأسف‌بارتر از هر دورهٔ دیگری به نظر می‌رسد؟ جنگ، مشکلات زیست‌محیطی، دردها و رنج‌های جبران‌ناپذیر و… را چه باید کرد؟ و بی‌قراری ما چگونه درمان می‌شود؟

نویسنده کتاب اوضاع خیلی خراب است، با بهره‌گیری از تحقیقات بی‌شمارِ روان‌شناختی و با یاریِ خرد فیلسوفانی مثل افلاطون و نیچه و… به کالبدشکافی دین و سیاست دست زده، نگاهی به رابطهٔ ما با ثروت، سرگرمی و اینترنت انداخته و نشان داده که چگونه مقدار بیش از اندازهٔ یک چیز خوب می‌تواند روان ما را نابود کند. او در این کتاب دانشوری و شوخ‌طبعی را با هم آمیخته تا با آنها یقهٔ ما را بگیرد و وادارمان کند با خودمان صادق‌تر باشیم و روش ارتباطمان با دنیا را تغییر دهیم.

در دنیایی که همه دم از الزام همیشه شادبودن می‌زنند، کتاب اوضاع خیلی خراب است pdf درست رنج‌کشیدن را به ما می‌آموزد.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1292 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “اوضاع خیلی خراب است”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *