فراسوی نیک و بد

قیمت اصلی 48.000 تومان بود.قیمت فعلی 35.000 تومان است.

فراسوی خیر و شر

درآمدی بر فلسفه‌ی آینده

نویسنده:

مترجم: سعید فیروزآبادی

تعداد صفحات کتاب: 193 صفحه

حجم فایل: 17.16 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب فراسوی نیک و بد pdf

دانلود کتاب فراسوی نیک و بد pdf

فریدریش نیچه در کتاب فراسوی نیک و بد؛ چه در اخلاق، چه در فرااخلاق و چه در روانشناسی اخلاق، استدلال‌هایی علیه واقع‌باوری اخلاقی و همچنین مطلق بودن اخلاق دارد.

نیچه در این کتاب می‌گوید که جهان مسیحیت، اسیر رفتارها و عملکردهای غلط شده و تحت سلطه‌ی «اخلاقیات برده دارانه» قرار دارد. نیچه با هوشمندی و شوق همیشگی و بی‌مانندش، بعد از ارائه این انتقادات، به سمت طرح فلسفه‌ای می‌رود که زمان حال را در بر می‌گیرد. او نشان‌ می‌دهد که چگونه هر فردی می‌تواند اراده‌ی قدرت خود را بر جهان اطرافش تحمیل کند!

فریدریش در کتاب فراسوی نیک و بد اعلام می‌کند که پافشاری و تعصب داشتن روی عقاید در اندیشه فلسفی وجود ندارد. او فیلسوفان گذشته از جمله افلاطون را به دلیل نداشتن حس انتقادی و پذیرش کورکورانه به شدت متهم می‌کند. در نهایت این کتاب داراى مفهوم معنوى و تندرویانه‌ترى از گذشته است.

با خواندن این اثر می‌آموزیم که باید در عشق جسور بود و تاب این جسارت را آورد، نباید هراس را بیاموزیم؛ این هراس ریشه در تنهایى و تک‌روى پوینده‌ى واقعى راه شناخت دارد و از آن مى‌توان به‌ ژرفاى تنهایى نیچه در زندگى پى‌برد. او که خود را دینامیت می‌پنداشت، مى‌نویسد: تنها ره مى‌سپارم، اى رهروان من! حتى شما نیز تک و تنها ره خواهید سپرد!

نیچه در کتاب فراسوی نیک و بد اعلام از خدا نماد سازی می کند و می‌گوید که خدا نمادی برای مرگ حقیقت و ارزش است و در اینجا هنر تخیل شروع می‌شود. در پارادایم کشف انسان سالک است و می‌خواهد به حقیقت برسد. در حالی که در تفکر جعل معنا به قول سارتر، ما یک رمان‌نویس هستیم و هر کدام قصه زندگی خودمان را می‌نویسیم و تنها تفاوت ما در آزادی ما برای نگارش قصه است.

جملاتی از کتاب

  • کیست که به خاطر نام نیکِ خود، حداقل یک‌بار خویشتن را قربانی نکرده باشد.
  • آدمی را به خاطر فضایلش از همه بیشتر کیفر می‌دهند.
  • آنچه آدمی را والا می‌سازد، نه شدت احساس والا، بلکه مدت آنهاست.
  • جنون در افراد استثناست؛ اما در گروه‌ها، احزاب، ملت‌ها و ادوار اصل است.
  • بسیار دم‌زدن از خویش، راهی است برای نهفتنِ خویش.
  • خودپسندی دیگران تنها هنگامی برای ما ناپسند است که خلاف خودپسندی ما باشد.
  • پختگی مرد یعنی آن جدیتی که آدمی در کودکی در بازی داشته است.
  • چیزی به نام پدیده اخلاقی وجود ندارد؛ آنچه هست تفسیر اخلاقی پدیده‌هاست.
  • آنچه یک زمانی شرّ شمرده میشد، بسا پژواکی است بی‌گاه از آنچه روزگاری خیر شمرده میشد.

نقد کتاب فراسوی نیک و بد pdf

از میانِ کتاب‌هایِ نیچه، کتاب فراسوی نیک و بد را مهم‌تر، عمیق‌تر و البته زنده‌تر از دیگر کتاب‌هایِ او خواهید دید. عنوانِ فرعیِ کتاب، درآمدی به فلسفه‌یِ آینده است اگر بر اساسِ مبانیِ فلسفه‌یِ پَسامدرن به ماجرا نظر اندازیم، به جرأت می‌توان گفت که فراسویِ نیک و بد، از نخستین کتاب‌هایِ  پَسامدرنِ فلسفی است. فلسفه و اندیشه‌یِ نیچه، فلسفه و اندیشه‌یِ تناقضات است و  از آنجا که نیچه کتبِ متعددی دارد، عقایدِ او در یک کتاب ممکن است با عقایدِ او در کتابی دیگر متضاد باشند.

جالب است که گه‌گاه حتی در یک کتابِ معین نیز تناقضاتِ آشکاری وجود دارد. نیچه گزین‌ گویه‌نویس بود و عمده‌ ترین علتِ وجودِ تناقضات در کتاب‌هایش، همین سبکِ گزین‌ گویه‌نویسیِ اوست. عمده‌ترین اندیشه‌هایِ نیچه در این کتاب وجود دارند. کتاب فراسوی نیک و بد pdf از نُه بخش تشکیل شده و تمامیِ مطالبِ کتاب به‌ صورتِ گزین‌گویه و همراه با نثری پخته و شیواست. تمامیِ مطالبِ هر بخش با عنوانِ آن بخش همراه نیستند.

فریدریش نیچه در کتاب فراسوی نیک و بد: درآمدی بر فلسفه‌ی آینده، با ارائه‌ی دیدگاه‌های پیشگامانه درباره‌ی حقیقت، خدا و به طور کلی اخلاق، چارچوب‌ها و سنت‌ های فکری جامعه‌ی غربی را مورد انتقاد شدید قرار می‌دهد.

اگر به فلسفه علاقه دارید و می‌خواهید با نظریات نیچه آشنا شوید، اگر دوست دارید بدانید که تفکر دنیای کلاسیک غرب چه بوده و اگر می‌خواهید باورها و ارزش‌ های کنونیِ خودتان را به چالش بکشید؛ کتاب فراسوی نیک و بد انتخاب خوبی برای شماست.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1335 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “فراسوی نیک و بد”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *