روان درمانی اگزیستانسیال

قیمت اصلی 48.000 تومان بود.قیمت فعلی 37.000 تومان است.

نویسنده:

مترجم: دکتر سپیده حبیب

تعداد صفحات کتاب: 606 صفحه

حجم فایل: 16.22 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب روان درمانی اگزیستانسیال pdf

دانلود کتاب روان درمانی اگزیستانسیال pdf

اروین د یالوم عنوان کتاب روان درمانی اگزیستانسیال را به‌گونه‌ای انتخاب کرده است که در چند کلمه ساده، به مخاطب بگوید قرار است درباره چه موضوعی صحبت کند.

روان درمانی وجودی یا اگزیستانسیال نوعی متفاوت از مواجهه با ابهام‌های روحی افراد است. نویسنده این کتاب سعی می‌کند درمان زخم‌های روحی ناشی از مسائل وجودی را به شما بیاموزد. از این سبک روان‌درمانی قبل از نوشتن این کتاب هم استفاده می‌شد؛ اما با چاپ این کتاب بهتر شناخته شد. این کتاب خیلی سریع به محبوبیت رسید. افراد زیادی جواب ابهام‌های خود را در آن پیدا کردند:

کسانی که با داشتن سؤال‌هایی درباره‌ فلسفه زندگی، کم‌کم سردرگم شده بودند. در‌نهایت، این سردرگمی باعث شده بود این افراد به بیماری های روانی و روحی مبتلا شوند. آنها پاسخ سؤال‌های خود را در این کتاب پیدا کردند. جالب‌تر آنکه برخی از افرادِ دچار مشکل حتی نمی‌دانستند مشکل آنها ناشی از چه فقدانی در وجودشان است؛ اما با خواندن کتاب روان درمانی اگزیستانسیال علاوه بر پیدا کردن آن ابهام‌ها، پاسخ مناسب را هم به‌ دست آوردند.

مفاهیم وجودی انسان همیشه دست‌مایه‌ی خلق آثار بزرگ و شگفت‌آور در طول تاریخ بوده که بسیاری از نظریات و تفکرات حاکم پس از خود را تحت تأثیر قرار داده است. افراد زیادی طی سال‌های اخیر همانند فلاسفه‌ی باستانی این مضامین را به چالش کشیده‌اند و کتاب‌های قابل‌توجهی را منتشر کرده‌اند. اروین یالوم موضوعات مرتبط با سرشت و غایت انسان را در میان آثاری درمانی داستانی به تصویر می‌کشد و اثری روان‌شناسانه و فلسفی در قالب رمان می‌آفریند.

کتاب روان درمانی اگزیستانسیال وجودی یکی از آثار ویژه و شاخص این نویسنده است که درباره‌ی چهار دغدغه‌ی غایی زندگی، مرگ، آزادی، انزوای اگزیستانسیال و بی‌معنایی است. این کتاب جریانی روشن و بسیار تأثیرگذار است که سایت پرطرفدار گودریدز درباره‌ی آن نوشت: «اثری استادانه و مبتکرانه.»

نقد کتاب روان درمانی اگزیستانسیال pdf

مخاطبان اصلى کتاب، دانشجویان و روان‏‌درمان‌گران بالینى‏‌اند ولى به‏‌دلیل سبک قابل فهم و عارى از اصطلاحات تخصصى‏‌اش، براى خواننده‏‌ى معمولى نیز قابل درک و بسیار جذاب است. یالوم پس از نوشتن این کتاب و براى بسط نظریه اگزیستانسیال بود که به ابزار داستان روى آورد و آثار پرطرفدار دیگرش را خلق کرد. او خود کتاب روان درمانی اگزیستانسیال را مرجع تمامى آثارى دانسته که پس از آن به رشته تحریر درآورده است. یالوم که آثار و مطالعاتش از دهه ی 1970، خدمت بزرگی به روان درمانی اگزیستانسیال کرده، پیشینه، تحلیل و چارچوبی برای این درمان موثر فراهم ساخته است.

این کتاب، حول محور چهار موضوعی می چرخد که یالوم آن ها را «چهار دغدغه ی غایی زندگی» می نامد و به تشریح معنای این دغدغه ها و مشکلات ناشی از هر کدام به هنگام مواجهه ی بشر با آن ها می پردازد. یالوم نشان می دهد چگونه این دغدغه ها در شخصیت افراد و آسیب شناسی روانی نمود پیدا می کنند و چگونه می توان درمان را به واسطه ی فهمیدنِ آن ها مؤثرتر ساخت. یالوم با استفاده از تجربیات بالینی، تحقیقات مبتنی بر تجربه، فلسفه و آثار ادبی بزرگ، کتابی کامل و جامع را به رشته ی تحریر درآورده است.

کتاب پیش رو هم راهنمایى براى درمان‌گران است و هم نوعى درمان به ‏‌شمار مى‏‌رود: هرکس که آن را بخواند، عمیقاً تحت تأثیر قرار مى‏‌گیرد و خردمندتر مى‏‌شود انگار چندین ساعت به گفت‏‌وگو با کسى نشسته که عزمش را براى عبور از ژرف‏‌ترین مشکلات بشرى جزم کرده است.

کتاب روان درمانی اگزیستانسیال رویکردی پویا یا پویه نگر است و بر دلواپسی‌هایی تمرکز می‌کند که در هستی انسان ریشه دارد.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1165 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “روان درمانی اگزیستانسیال”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *