روانشناسی اعتراض

قیمت اصلی 44.000 تومان بود.قیمت فعلی 41.000 تومان است.

وقتی نه می گویم احساس گناه می کنم

نویسنده:

مترجم: مهدی قراچه داغی

تعداد صفحات کتاب: 209 صفحه

حجم فایل: 20.71 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب روانشناسی اعتراض pdf

دانلود کتاب روانشناسی اعتراض pdf

آیا کتاب روانشناسی اعتراض ارزش خواندن دارد؟ آیا موضوع آن به درد می‌خورد؟

آیا می‌توانم حق خود را طلب کنم، زور نشنوم و نگذارم دیگران نظرات و خواسته‌هایشان را به من تحمیل کنند؟ روان‌شناسی قاطعیت و اعتراض یعنی چه؟ آیا ساده و آسان است؟ به فرض فهمیدن آیا می‌توان به آن عمل کرد؟ مهارت‌های کلامی یعنی چه؟ آیا کلک‌ها و سیاست‌های حقه‌بازی‌ست؟

احتمالاً شما می‌توانید لحظاتی را به یاد آورید که در آن لحظات تحمل شرایط موجود برایتان سخت و دشوار بوده است. شرایطی که ‌گاه لحظه به لحظه ی آن نیشتری به روح و روانتان بوده است. فقر فرهنگی، اعتقادی و اقتصادی سبب رفتار نادرست انسان با انسان می‌شود که نتیجه آن برخورد سلطه‌جویانه و تحت سلطه است. اعتراض، واکنشی در مقابل سلطه‌جویی است. کتاب روانشناسی اعتراض به شما یاد می‌دهد که ” نه ” بگویید و احساس گناه نکنید.

در دنیای متمدن امروزی گفتگو یک ابزار بسیار مهم برای برقراری ارتباط تلقی می شود که می توان از این ابزار درجهت بهبود ناهنجاری های جامعه نظیر سلطه جویی افراد بهره برد. قاطعیت نیز یکی از مفاهیم مهمی است که مانوئل جی اسمیت به طور مفصل آن را توضیح داده است و از لزوم آن در شرایط مختلف زندگی صحبت کرده است.

به عقیده ی او برای داشتن جامعه ای سالم و بدور از آفت سلطه جویی باید فرهنگ قاطعیت را افزایش دهیم. او در کتاب روانشناسی اعتراض این مسئله را از دوران کودکی مورد کنکاش قرار داده است. مثلا زمانی که پدر و مادر با قطعیت بسیار مانند یک فرمانده با کودک رفتار می کنند باعث می شود حق طلبی زیادی به کودک تلقین می شود و او در آینده می تواند هر کاری را انجام دهند.

نقد کتاب روانشناسی اعتراض pdf

کتاب روانشناسی اعتراض مبارزه عملی با سلطه جویی دیگران است و از همه مهمتر مبارزه با سلطه جویی خود شماست. بنا به پژوهش روانشناسان، سلطه جو کسی است که انسانها را «شی» می بیند و مصر به شی کردن انسان ها است. در واقع کمتر عاملی در زندگی انسان به اندازه ظلم و سلطه جویی آفت سلامت، حقیقت، عدالت و سد راه رشد و تکامل و اتحاد انسان است.

تکنیک هایی چون تایید منفی، سراب دریایی، صفحه خط افتاده و پیشنهاد توافق، نسبی هستند و استفاده درست از آنها بستگی به این دارد که اول، در جای خود بکار روند و نحوه کاربرد آنها به گونه ای باشد که ما را به هدفی که از استفاده از تکنیک داشتیم برساند.

کتاب روانشناسی اعتراض برای تمام کسانی است که دوست دارند از زیر سلطه افراد در بیایند و دوست دارند راه و روش صحیح اعتراض کردن به آدم‌های دیگر در برابر خواسته‌های نامعقول را به دست بیاورند.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1105 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “روانشناسی اعتراض”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *