عامه پسند

قیمت اصلی 15.000 تومان بود.قیمت فعلی 10.000 تومان است.

جزو برترین کتاب های کمدی سیاه

از پرفروش ترین کتاب ها در ایران

نویسنده: چارلز بوکوفسکی

مترجم: پیمان خاکسار

تعداد صفحات کتاب: 209 صفحه

حجم فایل: 14.79 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

رمان عامه پسند pdf

دانلود رمان عامه پسند pdf

رمان عامه پسند را بوکفسکی درست چند ماه قبل از مرگش در سال ۱۹۹۴ نوشت. شاید به همین دلیل است که مفهوم مرگ در همه‌ی فضای داستان حضور دارد.

رمان عامه پسند ماجرایی پلیسی دارد و می‌توان آن را در رده‌ی ادبیات پلیسی به شمار آورد، اما در این اثر هیچ جنایتی اتفاق نمی‌افتد. «نیک بلان»، کاراگاه خصوصی پیر و چاق، دائم‌الخمر، بددهن و ازکارافتاده‌ای است که هیچ مراجعی ندارد تا این‌که زنی به نام «بانوی مرگ» به او سفارش می‌دهد تا سلین را برایش پیدا کند.

سلین همان لویی فردینان سلین، نویسنده‌ی سرشناس فرانسوی است که سال‌ها پیش مرده است، اما بانوی مرگ اصرار دارد که او زنده است. سفارش‌های دیگری نیز دریافت می‌کند. پیدا کردن گنجشک قرمز، تحقیق درباره‌ی خیانت یک زن جوان به شوهرش، زیرنظر گرفتن زن زیبای فضایی که مردی ادعا کرده افسونگر است و… . تفکر فلسفی به‌ویژه نهیلیستی همیشه در آثار بوکفسکی به چشم می‌خورد. در این داستان هم که با طنز خاصی روایت شده افسردگی، یکنواختی و بی‌معنایی زندگی کاراکتر اصلی را آزار می‌دهد.

او بلاتکلیف و سردرگم است و این مشخصه‌ی آدم‌های مدرن است. همه‌ی شخصیت‌ها در این قرن تکنولوژی و پیشرفت به دنبال حل مسایلی پوچ و بی‌معنا هستند. بلان هم در پیگیری ماموریت‌ها بیشتر به بیهودگی زندگی‌اش و مرگ فکر می‌کند. او از زندگی خسته شده و همه‌چیز را پوچ و بی‌معنی می‌بیند. بیشتر روزهایش در مستی و شرط بستن روی مسابقات اسب‌دوانی می‌گذرد. با همه‌ی این احوال از تمام معرکه‌هایی که برایش پیش می‌آید جان سالم به در می‌برد. هنری چیناسکی شخصیت کلیدی داستان‌های بوکفسکی برخلاف دیگر آثارش، در رمان عامه پسند حضور کوتاهی دارد.

نقد رمان عامه پسند pdf

به نظر می‌رسد شخصیت بلان شباهت‌هایی به خود بوکفسکی دارد. شاید بوکفسکی حس و حال خودش درباره‌ی مفاهیم زندگی و دلسردی‌اش از زندگی در شهری مثل لس‌ آنجلس را در این داستان بیان کرده است. رمان عامه پسند بسیار تحت‌تاثیر فردینان سلین نوشته شده است و این موضوع با حضور سلین در همه‌ جای داستان هویداست. این رمان چه به لحاظ فرم و چه محتوا شباهت بسیاری به آثار سلین دارد و از این رو ادای دینی به این نویسنده محسوب می‌شود.

بعضی صاحب‌ نظران معتقدند رمان عامه پسند به «در رویای بابل» ریچارد براتیگان نیز شباهت دارد. بوکفسکی در آغاز کتاب اعلام کرده این اثر را به «بد نوشتن» تقدیم کرده است.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1050 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “عامه پسند”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *