ملت عشق

قیمت اصلی 65.000 تومان بود.قیمت فعلی 55.000 تومان است.

برنده ی جایزه ی آلف برای بهترین اثر خارجی

نویسنده:

مترجم: ارسلان فصیحی

تعداد صفحات کتاب: 312 صفحه

حجم فایل: 10.57 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب ملت عشق pdf

دانلود کتاب ملت عشق pdf

آسوشیتدپرس، کتاب ملت عشق pdf را اثری سحرانگیز و خردمندانه معرفی می‌کند؛ لایبرری ژورنال آن را داستانی دربارهٔ جستجو و بیداری می‌داند و نشریهٔ تایمز از باشکوهی و گرانبهایی اش می‌گوید.

کتاب ملت عشق pdf در سال 2010 به دو زبان ترکی و انگلیسی منتشر شد و به محبوب‌ترین رمان تاریخ ترکیه و به یکی از پرخواننده‌ترین کتاب‌های جهان تبدیل شد. اثر شافاک شامل دو روایت موازی است، روایت معاصر در مورد زن خانه‌دارِ متاهل و ناخشنود به نام اِللا روبینشتاین است که در ماساچوست آمریکا زندگی می‌کند. اِللا برای آژانس ادبی کار می‌کند و در حال حاضر او بر روی کتابی به نام «کُفر شیرین» که توسط عزیز زاهارا نوشته شده است، کار می‌کند. داستان عزیر، روایت دوم این رمان است.

کُفر شیرین در واقع داستان شمس تبریزی عارف صوفی است که او چشم‌انداز مرگش را می‌بیند و می داند که باید کسی را پیدا کند تا بتواند دانش و عرفان خود را به او انتقال دهد. به موجب همین او از سمرقند به قونیه سفر می‌کند، جایی که بزرگ مرد صوفی زمان یعنی جلال الدین رومی در آن زندگی می‌کند. او داستان خود را در مورد چگونگی تبدیل شدنشان به دو دوست روایت می‌کند و اینکه چگونه رومی شروع به تغییر می‌کند و چگونه مردم از شمس و خانواده مولوی نفرت پیدا می‌کنند. از سوی دیگر، اللا بعد آنکه به شدت تحت تاثیر کتاب کفر شیرین قرار می‌گیرد، با فرستادن ایمیل موجبات آشنایی خود با عزیز را پی ریزی می‌کند.

در طی همین نامه‌های الکترونیکی، اللا می داند که آماده است تا از فرزندان، شوهر و هر چیز دیگری در زندگی‌اش به خاطر او بگذرد. نويسنده از منظرهای گوناگون گاهی از دیدگاه شمس، گاهی گدا، گاهی رومی یا زن روسپی یا حتی خانواده رومی، داستان عزیز را روایت می‌کند. این واقعا تصویری از آنچه در واقع اتفاق می‌افتد را به خوبی نشان می‌دهد، عشق رومی برای شمس و نفرت دیگران به او… هر کسی که کتاب ملت عشق pdf را خوانده باشد، بی‌شک از آن تاثیر می‌گیرد، دلیلش بیشتر به خاطر شمس تبریزی است. از قواعد عشق او تا شخصیت قوی اش و اعتقادش به خدا، همه چیز در مسیری شگفت‌آور در چرخش است.

نقد کتاب ملت عشق pdf

کتاب شامل یک مقدمه و پنج بخش است (خاک، آب، باد، آتش، خلاء) و دو داستان را شامل می‌شوند که به زیبایی در کنار هم و در یک کتاب گنجانده شده‌اند. دو داستان موازی هم جلو می‌روند و به گونه‌ای به همدیگر ارتباط دارند. کتاب ملت عشق pdf دارای هفده شخصیت است ولی داستان از زبان پانزده نفرشان بیان می‌شود. پانزده نفر آنان از زمان مولانا می‌باشند که عمده کتاب را شامل می‌شود و دو نفر آنان که از دوران معاصرند. در بخشی از کتاب می خوانیم:

تمام زندگی اللای بیچاره خلاصه شده بود در راحتی شوهر و بچه‌هایش. نه علمش را داشت و نه تجربه‌اش را تا به تنهایی سرنوشتش را تغییر دهد. هیچ‌گاه نمی توانست خطر کند. همیشه محتاط بود، حتی برای عوض کردن مارک قهوه‌ای که می‌خورد بایست مدت‌های طولانی فکر می‌کرد. از بس خجالتی و سر بزیر و ترسو بود؛ شاید بشود گفت آخر بی‌عرضگی بود. درست به همین دلایل آشکار بود که هیچ کس، حتی خودش هم نفهمید که چطور اللا روبینشتاین بعد بیست سال آزگار زندگی زناشویی یک روز صبح از دادگاه، تقاضای طلاق کرد و خودش را از شر تاهل آزاد کرد و تک و تنها به سفری رفت با پایانی نامعلوم؛ اما حتما دلیلی داشت: عشق…

کتاب ملت عشق pdf (شریعت عشق) شاهکار به یاد ماندنی الیف شافاک، رمانی پرفروش، عاشقانه و سرشار از مضامین عرفانی است. این داستان تمثیلی از تقارن دو زندگی شبیه به هم با فاصله‌ای 800 ساله است که طی آن، بانویی عمیقا تحت تأثیر افکار و خط مشی مولانا و شمس تبریزی قرار می‌گیرد. در این اثر شگفت‌ انگیز 40 قانون عشق را از نگاه صوفیان و عرفا می‌خوانیم.

الیف شافاک این دو روایت را با رفت و برگشتی ماهرانه به یکدیگر پیوند می‌دهد. تا حدی که برای لحظاتی حتی خواننده متوجه تغییر زمان نمی‌شود. اینکه عشق چگونه می تواند در هر زمانی بی هیچ کم و زیادی زیرِ زندگی کسی را رو کند، در کتاب حاضر محور داستان است.

الیف شافاک در کتاب ملت عشق pdf از تغییری صحبت می‌کند که عشق در زندگی انسان‌ها ایجاد می‌کند. از معنایی که به واسطه‌ی تجربه‌ی عشق انسان‌ها در زندگیان می‌توانند درک کنند.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1231 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “ملت عشق”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *