جرات داشته باش

آخرین ویرایش: 4 هفته قبل
جرات داشته باش (nbookcity.com)

دانلود کتاب جرات داشته باش

نویسنده، کتاب جرات داشته باش را مناسب تمام افرادی می داند که برای دنبال کردن اهداف و آرزوهایشان در زندگی به شهامت و اعتماد به نفس بیشتری نیاز دارند.

فردریک فانژه، روانپزشک و مختصص درمان های رفتاری و شناختی است. او در این اثر کاربردی و پرفروش، راه دگرگون کردن زندگی را به مخاطبین نشان می دهد. باور داشتن به خود، احساس توانایی در رسیدن به موفقیت، و نترسیدن از نگاه های دیگران، همگی وجوه اساسی و متعدد الماسی زیبا در وجود هر یک ما هستند.

بسیاری از مشکلات عاطفی یا کاری ما در زندگی، به خاطر عدم وجود اعتماد به نفس شکل می گیرند؛ مشکلاتی مانند ترس از اقدام، ترس از اشتباه کردن، ترس از قضاوت شدن، ترس از عشق ورزیدن و ترس از دوست داشته شدن…

خلاصه کتاب

ممکن است شما هم هنگام انجام کارهای کوچک یا بزرگ احساس کنید که نمی‌توانید یا این‌که از پس انجام دادن آن کار برنمی‌آیید. نگران نباشید این حسی مشترک میان، تقریبا تمام مراجعین دکتر فانژه است؛ در واقع این حس مشترک دلیل نوشتن این کتاب است. فردریک فانژه در کتاب جرات داشته باش، کاربردی‌ترین روش‌ها را برای درمان کمبود اعتماد به نفس به شما ارئه می دهد.

یکی از نکاتی که در کتاب حاضر دارای اهمیت است، استفاده‌ی فانژه از نمودارها، جدول‌ها و آزمایش‌هایی است که به خواننده کمک می کند تا میزان تغییرات اعتماد به نفسش را هنگام مطالعه‌ی کتاب متوجه شود. استفاده از این نظرسنجی‌ها یکی از روش‌هایی است که خواننده را درگیر کتاب می کند در نتیجه مطالعه‌ی کتاب برای خواننده لذت‌بخش‌تر می شود.

دراین کتاب ابتدا شرح داده شده که اعتماد به نفس چیست و کمبود آن چه عواقبی را به دنبال دارد. سپس به مشکلات ناشی از کمبود اعتماد به نفس اشاره شده، دورباطل شکست، اهمیت ندادن به خود، جرات نه گفتن و بیماری های ناشی از اعتماد به نفس و بیماری های مرتبط با اعتماد به نفس مفرط شرح داده است. در این کتاب یک تست روانشناسی وجود دارد که خوانندگان کتاب می توانند با آن میزان اعتماد به نفس خود را محک بزنند.

در فصل بعدی کتاب جرات داشته باش به منشاهای کمبود اعتماد به نفس از جمله مکانسیم نیاز به دوست داشته شدن، مکانیسم های پیش داوری بی خاصیتی، مکانسیم های کمال گرایی افراطی، مکانسیم اضطراب و مکانسیم بی اعتمادی اشاره شده است. در بخش پایانی کتاب نیز راه های درمان کمبود اعتماد به نفس بیان شده است. در این بخش مطالبی مانند از احساس گناه دست بردارید، تکنیک نظرسنجی، جرات داشته باشید و آن چه آزارتان می دهد را بگویید، تمرینی برای پیشرفت اعتماد به نفس در کلام، جرات کنید به انتقادها پاسخ دهید، چطور از کسی انتقاد کنم و تمرین های دیگر جهت بهبود اعتماد به نفس دیده می شود.

چگونه بفهمم اعتماد به نفس پایینی دارم؟

هرکسی می تواند به طور عمده پنج گونه احساس اصلی را تجربه کند (البته نه لزوماً همه را هم زمان):

  • اندوه، دلسردی، ناامیدی و احساس حقارت. در واقع فکر می کنید انسان جذابی نیستید و نمی توانید بسیاری از کارها را انجام دهید.
  • ترس یا نگرانی، ترس از موفق نشدن، مسائل غیرمترقبه شما را ناتوان می‌کند و مانع انجام کارتان می‌شود. عمل کردن برای شما همچون خطری هولناک است. به خودتان می‌گویید که نمی‌توانید با آن مواجه شوید و درنتیجه دائماً اضطراب دارید چراکه می‌خواهید چیزهای غیرمترقبه را پیش‌بینی کنید.
  • احساس گناه: همه چیز تقصیر شماست. مدام خودتان را سرزنش می‌کنید و فکر می‌کنید که بهتر است احتیاط کنید و منزوی باشید. تصور شما این است که باید کمترین کار ممکن را انجام دهید تا از پذیرش مسئولیت و مقصر بودنتان جلوگیری کنید.
  • شرمساری یا ترس از ناامید کردن دیگران باعث می‌شود که تا حد امکان محتاط شوید. اغلب در این فکر هستید که دیگران قضاوت درستی از شما ندارند.
  • احساس طرد شدن، جدا بودن و خارج شدن از گروه‌ها باعث می‌شود که فکر کنید مثل دیگران نیستید و طرد شده‌اید.

بخشی از متن کتاب

وقتی بتوانید برای خودتان تصمیمات بزرگی بگیرید، یعنی دارای عزت‌نفس هستید. عزت‌نفس، بخش مهمی از اعتمادبه‌نفس افراد را تشکیل می‌دهد. در این نوع از اعتمادبه‌نفس شما ارزش‌های خودتان را داوری می‌کنید. مثلا می‌گویید: «من دارای ارزش هستم، اعتماد به‌ نفس بالایی دارم و به نقاط ضعف و قوت خودم آگاهی کامل دارم». پایه و اساس عزت‌نفس از دوران کودکی شکل می‌گیرد. مهم‌ترین راهی که بتوانید به اعتمادبه‌نفس دست پیدا کنید، این است که ابتدا عزت‌نفس داشته باشید. در صورت نداشتن عزت‌نفس، حتی اگر از طرف دیگران مورد تشویق قرار بگیرید، باز هم احساس خوبی نخواهید داشت.

عزت‌نفس متعلق به خودتان است و باید آن را در اعماق وجودتان پیدا کنید. هیچ فرد دیگری نمی‌تواند آن را درون شما پیدا کند. عزت‌نفس هر کسی خاص خودش است و انسان‌های دیگر نباید در مورد آن حرف بزنند. این احساس به این برمی‌گردد که آیا شما می‌توانید بهترین عملکرد را در شرایط دشوار از خود نشان دهید؟ قابلیت‌های شما با اعتماد به‌ نفس‌تان ارتباط مستقیمی دارد. هر کاری که انجام می دهید با این موضوع در ارتباط است.

یعنی خوب بتوانید آشپزی کنید، درس بخوانید، بازی کنید، به تنهایی به سفر بروید، سفر کردن با قطار را تجربه کنید، تنهایی به مغازه بروید و بتوانید تخفیف بگیرید. عملکردهای شما نباید به دیگران وابسته باشند. همه این کارها را باید به تنهایی و بدون همراهی دیگران انجام دهید. همه ما می‌توانستیم خیلی سریع به اعتمادبه‌نفس برسیم، اگر از کودکی این موضوع را به ما یاد می‌دادند.

نقد کتاب جرات داشته باش

بسیاری از افرادی که اعتماد به نفس کافی نداشتند بعد از خواندن این اثر و عملی کردن راه‌ حل‌های آن، اذعان داشتند که به‌ خوبی توانستند اعتماد به نفسشان را دوباره به‌ دست آورند. برخی دیگر اشاره کرده‌اند که با خواندن کتاب جرات داشته باش، به مشکلاتشان در حوزه اعتماد به نفس پی برده‌اند. در مجموع می توان گفت دلایل موفقیت‌ آثار فردریک فانژه، نثر روان، ساده و ارائه راه‌حل‌های عملی و کاربردی است.

درست برخلاف سایر آثار روانشناسی که بیشتر به شرح و توضیح مشکلات می پردازند و راه‌حل و توصیه های مناسبی برای درمان ارائه نمی‌دهند. بسیاری از روانپزشکان و روان‌ درمانگران خواندن آثار او را به بیمارانشان توصیه می کنند.

کتاب جرات داشته باش، راهکارهایی را در اختیار شما قرار می دهد که اعتماد‌ به نفس خود را به میزان قابل توجهی بالا ببرید.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 8,531 بار

Fr%C3%A9d%C3%A9ric%20Fanget%20 %D9%81%D8%B1%D8%AF%D8%B1%DB%8C%DA%A9%20%D9%81%D8%A7%D9%86%DA%98%D9%87

عنوان کتاب: جرات داشته باش

درمان کمبود اعتماد به نفس

جز کتاب هایی که زندگی تان را دگرگون خواهند کرد

نویسنده: فردریک فانژه

مترجم: محیا احمدی پور

تعداد صفحات کتاب: 229 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 6.8 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

10 هدفی که می خواهید در سال جدید به آنها دست پیدا کنید، روی کاغذ بیاورید. این سوال را بپرسید "اگر تنها بتوانم به یکی از اهداف لیست شده برسم، کدام هدف تاثیر مثبت بیشتری روی زندگی من خواهد داشت؟" آن مورد را روی کاغذ بنویسید و آن را هدف اصلی زندگی تان بدانید."
بروزرسانی: 2 هفته قبل
تعداد بازدید: 2002
در این کتاب چهار مقاله درباره شناخت نفس، فرایند تفرد، انسان کیهانی، رویارویی با شخصیت مهتر از ماری لوئیز فون فرانتس و ادوارد اف  ادینجر، دو نفر از بزرگترین مفسران اندیشه‌ های یونگ، می‌خوانید...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 399

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *