چهار مقاله یونگی

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
چهار مقاله یونگی (nbookcity.com)

دانلود کتاب چهار مقاله یونگی

مقالاتی که برای انتشار کتاب چهار مقاله یونگی برگزیده شده اند، بعضی اصول روانشناسی یونگی را از قلم بزرگترین مفسران اندیشه های یونگ مطرح می کنند.

نویسندگان در دو مقاله فرآیند تفرد و انسان کیهانی به چگونگی و زیروبم‌های جریان خودیابی انسان و رسیدن به تمامیت می‌پردازد و چنان‌که رسم این‌گونه بررسی‌هاست، به اسطوره‌ها و داستان‌های پریان کشورهای دیگر هم اشاره می‌کند. دو مقاله «شناخت نفس» و «رویارویی با شخصیت مهتر» را ادوارد اف ادینجر، که او نیز از بزرگ‌ترین شارحان و مفسران اندیشه‌های «یونگ» به شمار می‌رود، نوشته است. «ادینجر» به ساختمان روان آدمی، وجود دو مرز آگاهی در آن و چگونگی برخورد، ملاقات و رویارویی این دو مرکز با یکدیگر می‌پردازد و ما را برای وقع چنین رویدادی آماده می‌کند.

خانم ماری لوئیز فون فرانتس، از همکاران نزدیک یونگ، در دو مقالهٔ فرایند تفرد و انسان کیهانی، به این هدفِ زندگی انسانی می‌پردازد و این فرایند را در سطح شخصی و جمعی بررسی می‌کند. ادوارد ادینجر نیز در مقالهٔ شناخت نفس، به برشمردن مؤلفه‌های اصلی روان می‌پردازد و در مقالهٔ رویارویی با شخصیت مهتر، مراحل و نتیجهٔ برخورد بین دو مرکز آگاهی در روان، یعنی ایگو و خویش را مطالعه می‌نماید. مترجم سعی کرده است تا با افزودن توضیحاتی، مطالعهٔ این مقالات را تسهیل کند.

پژوهشگران و دانشجویان رشته‌های روانشناسی و علاقه‌مندان به روانشناسی یونگ مخاطبان کتاب چهار مقاله یونگی هستند.

بخشی از متن کتاب

در تمدن غربی خود ما در مورد “انسان کیهانی” پندارهای مشابهی حول پیکره آدم همچون انسان ازلی، بالنده شد. به عنوان مثال یک افسانه یهودی روایت می کند که خدا برای آفریدن آدم از چهار گوشه جهان خاک سرخ، سیاه، سفید، و زرد جمع آوری کرد و در نتیجه، قامت آدم از این سر تا آن سر دنیا است. وقتی خم می شد سرش در مشرق بود و پایش در مغرب. مطابق با یک افسانه یهودی دیگر، ارواح كل نژاد بشر از همان آغاز در آدم وجود داشت. “روح او مانند فتيله چراغی بود که از رشته های بی شمار بافته شده بود.

این تصویر خیالی، به وضوح حاوی این تصور است که انسان، در ورای عناصر انفرادی بشریت، از وحدت وجود برخوردار است. در این صورت خیالی، به جنبه “اجتماعی” خویش، که بعدا از آن سخن خواهیم گفت، نیز اشاره ای شده است. به نظر می رسد که طبیعت کیهانی این ” بزرگ مرد ” در این زمینه که هسته درونی نفس انسان، یعنی خویش، از ابعاد ایگوی فردی بسیار فراتر می رود نشانه های دیگری در اختیار ما می گذارد و حقیقت این است که به هنگام مشاهده ضمیر ناخودآگاه و تجلیات آن متوجه می شویم که این هسته درونی ابعادی دارد که اندازه گیری آنها امکان پذیر نیست.

در ایران باستان، انسان نخستین که کیومرث نام دارد به عنوان یک پیکره غول آسای درخشان وصف می شود. او وقتی مرد، فلزاتی از بدنش جاری شدند و از نفس او طلا به وجود آمد. از منی او که به زمین چکید، اولین زوج انسانی به صورت گیاه ریواس به وجود آمدند. جالب توجه است که پان کوی چینی ها را هم به صورتی که مانند یک درخت، از برگ پوشیده است وصف کرده اند. او وحدتی است که همچون یک رشد زنده سر بر می آورد که صرفا وجود دارد و فاقد هر گونه حرکت حیوان وار، یعنی فاقد هر گونه تجلی اراده است. در میان گروهی از ماندائیان که هنوز در ساحل رود فرات زندگی می کنند، آدم به عنوان “روح كل ” مخفی یا روح محافظ کل بشریت، پرستش می شود…

نقد کتاب چهار مقاله یونگی

در این کتاب چهار مقاله درباره شناخت نفس، فرایند تفرد، انسان کیهانی، رویارویی با شخصیت مهتر از ماری لوئیز فون فرانتس و ادوارد اف  ادینجر، دو نفر از بزرگترین مفسران اندیشه‌های یونگ، می‌خوانید.

فهرست مطالب کتاب چهار مقاله یونگی به خوبی نشان دهنده حجم موضوعاتی هست که در این کتاب به آن پرداخته شده. موضوعات این کتاب مفاهیم تخصصی از روان شناسی هستند اما به گونه ای به رشته تحریر درآمده اند که درک آن برای بیشتر افراد آسان باشد.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 397 بار

%DA%86%D9%87%D8%A7%D8%B1%20%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87%20%DB%8C%D9%88%D9%86%DA%AF%DB%8C%20 nbookcity.com 1

عنوان کتاب: چهار مقاله یونگی

شناخت نفس، رویارویی با شخصیت مهتر، فرایند تفرد، انسان کیهانی

نویسندگان: ماری لوئیز فون فرانتس و ادوارد اف ادینجر

مترجم: مهدی سررشته داری

تعداد صفحات کتاب: 173 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 17.56 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

عشق زمانی معنی پیدا می کند که قبول کنیم تفاوت‌هایی در بین هست و به این تفاوت‌ها احترام بگذاریم. در چنین موقعیتی است که موانع از سر راه کنار خواهند رفت و درمی یابیم که وجود این تفاوت‌ها ضروری است. وقتی بپذیریم هر شخصی...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 807
اگر تاکنون به زن بودن خود می بالیدید، با خواندن این کتاب احساس رضایت‌تان چندین برابر می‌شود، اما اگر این‌طور نیست، پس از آشنایی با کتاب نسبت به توانایی‌ها و مزایای زن بودن خود آگاهی بیشتری پیدا می کنید و احساس بهتر و لذت‌...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1564

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *