روانشناسی زنان

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
روانشناسی زنان (nbookcity.com)

دانلود کتاب روانشناسی زنان

کتاب روانشناسی زنان اثریست از یک نویسنده آلمانی و دکتر روانشناسی که قصد دارد به زنان کمک کند.

کارن هورنای در کتاب پیش رو، رفتارهای زنان را مورد نقد و بررسی قرار می دهد و از سوی دیگر به مردان در جهت شناخت زنان کمک می کند. این اثر، حاصل مجموعه‌ای از مقالات نویسنده درباره‌ی زنان است و یکی از کتاب‌های عمیق علمی و روانشناسی به شمار می رود که ثمره‌ی بررسی روحیات و رفتار صدها زنی است که برای دریافت مشاوره و مداوا به مطب نویسنده مراجعه نموده‌اند. هورنای ازجمله نویسندگانی است که در جهت دفاع از حقوق زنان قدم‌های تاثیرگذار و مهمی برداشته است.

خلاصه کتاب

نویسنده کتاب روانشناسی زنان را به منظور شناخت جنس مخالف و گرفتن بهترین تصمیم در زمان برخورد با جنس مخالف به نگارش درآورده است؛ بنابراین خواندن آن به تمام زنان و مردانی که در پی بهبود روابط خود هستند، پیشنهاد می شود. کارن هورنای در این کتاب مخالفت خود را درباره‌ی این عقیده و باور متداول در بین مردم جهان که مردها در مقایسه با زن‌ها به چندهمسری گرایش بیشتری دارند؛ اعلام کرده است.

اگر تاکنون به زن بودن خود می بالیدید، با خواندن این کتاب احساس رضایت‌تان چندین برابر می‌شود، اما اگر این‌طور نیست، پس از آشنایی با کتاب نسبت به توانایی‌ها و مزایای زن بودن خود آگاهی بیشتری پیدا می کنید و احساس بهتر و لذت‌ بخش‌تری نسبت به زن بودن‌ خود خواهید داشت. هورنای‌ درباره‌ مسئله‌ زنانگی‌ با تکیه‌ بر مشاهدات‌ بالینی‌، فرضیه های‌ خود و تعاریف‌ فروید را به‌ دقت‌ محک‌ می زند و به‌ سردمزاجی‌، آرمان‌ تک‌همسری‌، تضادهای‌ مادری‌، بی‌اعتمادی‌ میان‌ دو جنس‌، آزارخواهی‌ زنان‌ و نیاز رنجورانه‌ به‌ عشق‌ می پردازد.

بخشی از متن کتاب

یکی از بیماران دیده بود که پدری دخترش را به خاطر اینکه با دست های کوچکش، آن قسمت از بدنش را لمس کرده بود سرزنش کرده بود. این بیمار در نهایت خشم به من می گفت: « او دخترش را از انجام این کار منع می کند اما خودش روزی پنج یا شش بار این کار را انجام می دهد. » خیلی راحت چنین رابطه فکری را می توان در مورد بیمار Y مشاهده کرد که ادرار کردن به شیوه مردان، به عامل اصلی خودارضایی های او تبدیل شده بود. علاوه بر این، در این مورد مشخص شد تا زمانی که زن به طور ناخودآگاه اصرار داشته باشد که باید مرد باشد نمی تواند به طور کامل از وسواس عملی خودارضایی رها شود.

فکر می کنم نتیجه ای که از این مشاهدات به دست می آید نتیجه ای کاملاً طبیعی و معمولی است: دختران در ترک خودارضایی مشکل دارند زیرا احساس می کنند آن ها به ناحق از چیزی منع شده اند که پسران مجازند به علت تفاوت جسمانی شان آن کار را انجام دهند. می توانیم این موضوع را متناسب با مسئله ای که با آن روبرو هستیم به صورتی دیگر بیان کنیم و بگوییم تفاوت جسمانی می تواند باعث آزردگی شود به طوری که استدلالی که بعدها برای توجیه انکار زنانگی به کار می رود واقعاً بر مبنای تجارب واقعی در اوایل دوره کودکی استوار است. آن استدلال بیان می کند:

آزادی جنسی مردان از زنان بیشتر است. وان اوفویجسن در نتیجه گیری اثرش در باب عقده نرینگی تاکید می کند که در تحلیل هایی که داشته به وجود رابطه ای تنگاتنگ بین عقده نرینگی، خودارضایی کلیتوریس در دوره کودکی و تحریک جنسی پیشاب راهی پی برده است. این ارتباط احتمالاً در ملاحظاتی که قبلاً برای شما مطرح کردم یافت می شود.این ملاحظات که پاسخ سوال اول در مورد علت معمول بودن حسادت به آلت رجولیت هستند را می توان به صورت زیر خلاصه کرد: احساس حقارت دختر بچه ها ( همان طور که آبراهام نیز بیان کرده ) از همان تولد به همراه آن ها نبوده است…

نقد کتاب روانشناسی زنان

دکتر کارن هورنای در این کتاب ارزشمند، مشاهدات بالینی دقیق و آزمایشاتش هم در رابطه با نظریات خود و هم در رابطه با نظریات فروید را با مسائل مربوط به روانشناسی زنان گره می زند. موضوعات به بحث گذاشته شده در این کتاب شامل سردی در رابطه ی جنسی، مشکل موجود در آرمان تک همسری، مشکلات مادران، عدم اطمینان میان جنسیت ها، مازوخیسم زنانه و نیاز بیمارگونه به عشق می شوند.

کارن هورنای پزشک و روانکاو معروف، در این کتاب، به این پرسش که تفاوت رفتار زن و مرد و نگرش جامعه بشری نسبت به زن از کجا ناشی می‌شود، پاسخ می‌گوید. زن هراسی مردان، سردمزاجی، وسواس و احساس حقارت زن نسبت به مرد، اختلاف زناشویی، مناسبات جنسی، آزار پذیری و عشق ورزیدن، مباحثی است که در این کتاب به شیوه‌ای عالمانه و منصفانه مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

هورنای در سراسر کتاب روانشناسی زنان، از تجربیات خود به عنوان یک درمانگر بهره می برد و همزمان، به شکلی مستمر به ارزیابی عوامل روانشناسانه در بافت نیروهای فرهنگی می پردازد.

تعداد بازدید: 1,616 بار

Karen%20Horney%20 %DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%86%20%D9%87%D9%88%D8%B1%D9%86%D8%A7%DB%8C

عنوان کتاب: روانشناسی زنان

جزو برترین آثار روانشناسی

نویسنده: کارن هورنای

مترجم: سهیل سمی

تعداد صفحات کتاب: 306 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 34.8 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

شهید مطهری معتقد است که قرآن زن را همانطور دیده که در طبیعت هست. از این رو هماهنگی کامل میان فرمانهای قرآن و فرمانهای طبیعت برقرار است. لذا دو کتاب بزرگ الهی یعنی تکوین و تدوین بر هم...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 351
در رمان صد سال تنهایی به شرح زندگی شش نسل خانواده بوئندیا پرداخته شده است که نسل اول آن ها در دهکده ای به نام ماکوندو ساکن می شود. ناپدید شدن و مرگ بعضی از شخصیت های داستان به جادویی شدن روایت ها می افزاید ...
بروزرسانی: 2 ماه قبل
تعداد بازدید: 42296

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *