چگونه به همسر خود عشق بورزیم

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
چگونه به همسر خود عشق بورزیم (nbookcity.com)

دانلود کتاب چگونه به همسر خود عشق بورزیم

کتاب چگونه به همسر خود عشق بورزیم؟ یکی از جدیدترین آثار جان گری در جهت تقویت روابط زناشویی می باشد.

برای ساختن رابطه‌ای سالم و صمیمی در زندگی، باید همیشه در نظر داشته باشیم كه زن و مرد، دو موجود متفاوت هستند. پذیرفتن تفاوت‌های روانی، امكان به وجود آمدن وحدت را در اختیار ما می گذارد. نیاز زن و مرد به عشق یكسان است. عشق نوعی پیوند است كه دو شخص را به یکدیگر مرتبط می سازد و آنها چنین می پندارند كه شبیه هم هستند. رابطه زناشویی ، رابطه ای دو طرفه است و برای رسیدن به یک رابطه ایده آل هم زن و هم مرد باید تمام تلاش خود را به کار گیرند.

خلاصه کتاب

این نکته را فراموش نکنید که رابطه ی زناشویی فقط به برقراری ارتباط جنسی ختم نمی شود. مهم ترین رکن یک رابطه ی زناشویی موفق، داشتن حس عاطفی و همچنین روحی قوی بین زن و مرد است. برای به وجود آوردن چنین حسی باید نکاتی را در نظر داشت. نویسنده در کتاب چگونه به همسر خود عشق بورزیم؟ راه هایی برای تغذیه کردن همسر از لحاظ روحی را برای شما توضیح می دهد. در این کتاب خواهید آموخت: به درستی عشق چیست شناختن تفاوتهای بین زن و مرد چه فایده ای در زندگی زناشویی دارد اهداف یک گفتگو در زندگی زناشویی چیست و چگونه بر یک ارتباط تأثیر می گذارد؟

چرا در ابتدای یک رابطه، زن و مرد اشتیاق فراوانی دارند و در مقابل یکدیگر تسلیم می شوند و بعد از مدتی این شور و هیجان کاهش یافته و به سردی می گراید چگونه می توان توجه شوهر را هنگام کار به خود جلب کرد چرا مردان هنگام کار به سخنان همسر خود توجه نمی کنند چطور یک زن باعث ناراحتی همسر خود می شود زن و مرد در حفظ روابط چه مسئولیتهایی بر عهده دارند چرا مردان در مواجه با تنش های شدید سکوت می کنند. چه موقع نشانه های عشق از بین می رود؟ این کتاب را بخوانید تا رویاهای همسرتان را تحقق بخشید.

عشق زمانی معنی پیدا می کند که قبول کنیم تفاوت‌هایی در بین هست و به این تفاوت‌ها احترام بگذاریم. در چنین موقعیتی است که موانع از سر راه کنار خواهند رفت و درمی یابیم که وجود این تفاوت‌ها ضروری است. وقتی بپذیریم هر شخصی، رفتار خاص خود را دارد به این نتیجه می رسیم که افراد در طبقات مختلف قرار می گیرند.

بخشی از متن کتاب

رابطه زناشویی، رابطه ای است بسیار پیچیده، چرا که بسیاری از ما گمان می کنیم همسر نیز مثل خود ماست. البته تا حدودی این تشابه وجود دارد، ولی تفاوت ها نیز بی شمارند. اگر فرض بر این باشد که زن و مرد یکسان هستند این امر از چهار راه بر روابط ما تاثیر منفی می گذارد. ۱. اعتنا کردن به دیگری دشوار می گردد: وقتی انتظار داریم همسر ما نیز واکنشی مانند ما بروز دهد و اگر این کار را نکند ناراحت می شویم، در آن صورت ممکن است واکنش های او را بی اهمیت تلقی کنیم. گر چه قصد ما حمایت و دلجویی بوده است.

وقتی جنیفر و پاتریک با یکدیگر بحث می کنند، پاتریک نمی تواند دریابد که چرا جنیفر تا این حد احساساتی به قضیه می نگرد و در نتیجه از میزان توجه او کاسته می شود. در صورتی که جنیفر به این توجه نیاز دارد. این مسئله تفاوتی بارز در میان زن و مرد است که بی توجهی به آن باعث بروز مشکلات جدی تری می شود. پاتریک رفتارهای احساسی همسرش را نادیده می گیرد و فکر می کند که جنیفر نسبت به توانایی هایش سست و بی اعتماد است. با گفتن جمله: « ناراحت نباش. » قصد کمک به او را دارد، چرا که خود او در برخورد با ناراحتی ها چنین جمله ای را به کار می برد، امّا جنیفر از این حرف آشفته تر می شود. بروز ندادن احساسات خود و نادیده گرفتن احساسات جنیفر باعث ناراحتی بیشتر می گردد.

۲. کمک کردن سخت می شود: شاید اگر ما همان گونه که دوست داریم با ما رفتار شود با همسرمان رفتار کنیم، او این عمل را توهینی به خود بداند. این فرض اشتباه را در نظر بگیرید که: « آنچه که برای من خوب است برای تو هم نیکوست. » برای مثال: آلیس با توجه بیش از اندازه به شوهر خود ــ در حالی که اصلاً قصد ناراحتی او را ندارد ــ باعث دلخوری او می گردد. او اصلاً متوجه نیست که چرا شوهرش ناراحت شده است. چرا که در صورت چنین توجهاتی او بسیار خوشحال خواهد شد. آلیس، با این ذهنیت که با توجه بیشتر، مورد استقبال همسرش واقع می شود، این عنایت را از حد می گذراند و نادانسته به روابط میان خود و شوهرش لطمه وارد می سازد.

نقد کتاب چگونه به همسر خود عشق بورزیم

زنان بسیاری مانند مردان کار می کنند و در طی روز بر نیازهای عاطفی خود در پوش می گذراند و شب وقتی به خانه باز می گردند بیش از هر زمان احتیاج به صحبت کردن دارند تا روحیه متعادل تری بیابند. و در مقابل مردان نیز هنگامی که بعد از فعالیت روزانه به خانه باز می گردد احتیاج به این دارد که زمان کوتاهی را در غار تنهایی خود غاری که هر مردی به آن نیاز دارد بگذراند. اگر دقت کنیم متوجه می شویم که همین چند نکته کوچک ذکر شده در روابط بسیاری از زوج ها مشترک و شاید مشکل آفرین است . مشکلی که تنها با شناخت طرف مقابل و روحیات او به راحتی قابل حل است.

جان گری در کتاب چگونه به همسر خود عشق بورزیم؟ معتقد است که برای کمک به همسران باید از موارد جزئی شروع کرد.

تعداد بازدید: 808 بار

John%20Gray%20 %D8%AC%D8%A7%D9%86%20%DA%AF%D8%B1%DB%8C

عنوان کتاب: چگونه به همسر خود عشق بورزیم

( خواسته زن ها خواسته مرد ها )

رموز موفقیت در زندگی زناشویی

نویسنده: جان گری

مترجم: مینا امیری

تعداد صفحات کتاب: 288 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 29.2 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

کل در جریان یکی از سفرهایش با چیزی مواجه می شود که همه معادلاتش را درباره لندن سیاه به هم می ریزد و باعث می شود به این فکر کند که شاید سقوط این شهر در سال های دور واقعا پایان مصیبت هایشان...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 392
نویسنده در این کتاب قصه موش و گربه، داستان موش و گربه عبید زاکانی را کمی دستکاری کرده و از اصطلاحات طنز و خنده‌دار امروزی در آن استفاده کرده است. در واقع حسین‌پور با این منظومه یک بازی مفرح و خنده‌ دار کرده است.
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 394

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *