یک گام کوچک برای تغییر زندگی

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
یک گام کوچک برای تغییر زندگی (nbookcity.com)

دانلود کتاب یک گام کوچک برای تغییر زندگی

کتاب یک گام کوچک برای تغییر زندگی اثری شگفت انگیز و بسیار خواندنی است که روشی صلح آمیز و ساده برای کنترل همه مشکلات زندگی ما را توصیف می کند.

با خواندن کتاب پیش رو از روبر مور نفس راحتی خواهید کشید و خواهید آموخت که چگونه با 7 قدم کوچک – از جمله نحوه فکر کردن به اندیشه های کوچک، اقدامات کوچک و حل مشکلات کوچک – بر ترس و تعلل غلبه کنید تا به طور مداوم اعتماد به نفس خود را تقویت کرده و اهدافی را که ظاهرا غیرقابل غلبه به نظر می آمدند، ناگهان شدنی ببینید.

خلاصه کتاب

این یک دانش غیر قابل انکار است: قدم های کوچک مقاومت داخلی مغز ما را در برابر رفتارهای جدید دور می زند. در طول این کتاب ، دکتر روبر مور همچنین نشان می دهد که چگونه می توان تغییر مجازی را تجسم کرد تا تغییرات واقعی با سهولت بیشتری حاصل شود، چرا جوایز اندک منجر به بازدهی کلان می شود و اینکه با توجه کردن به جزئیات کمی که اکثر ما از آن غافل هستیم ، چه کشفیات بزرگی صورت می گیرد. دستورالعمل های ساده ی او، مسیر شما را برای بهبود مستمر هر چیزی هموار می کند و این موارد از کاهش وزن تا ترک سیگار، پرداخت بدهی یا غلبه بر کمرویی و ملاقات با افراد جدید، همه چیز را شامل می شود.

کتاب یک گام کوچک برای تغییر زندگی طبق خرد دو هزار ساله ای نوشته شده که می گوید : “سفر هزار مایلی با یک قدم آغاز می شود”. راهی وجود دارد که زندگی خود را بدون ترس و بدون شکست تغییر دهید و از نو شروع کنید و آن یک مسیر پیشرفت آسان و مداوم است که با این کتاب پیش رویتان قرار گرفته است.

نویسنده ی این کتاب که استاد دانشگاه در رشته ی روان‏شناسی است این روش را در مورد بیماران خود به کار گرفت و از نتایج آن چنان شگفت‏زده شد که تصمیم گرفت تا با نوشتن این کتاب تجربیاتش را در اختیار همگان قرار دهد.

بخشی از متن کتاب

ژولی در مطب مرکز پزشکی دانشگاه لوس آنجلس نشسته بود. چهره اش درهم بود و سرش هم پایین. از فشار خون بالا و خستگی مفرط در رنج بود، اما هم پزشکش و هم من بر این باور بودیم که در پس این مشکلات، چیزهای دیگری پنهان است. ژولی از شوهرش طلاق گرفته بود و ۲ بچه داشت. می گفت افسرده است و توان رسیدگی به کارهای روزمره را ندارد. کم بنیه شده بود و به نظر می رسید که تمام همّ و غمش این است که شغلش را از دست ندهد. من و یک انترن جوان تصمیم گرفته بودیم تا در درازمدت به مشکل ژولی رسیدگی کنیم. زن جوان حداقل ۱۵ کیلو اضافه وزن داشت، دلهره ی دایم و مشکل اضافه وزن ممکن بود او را دچار دیابت، فشار خون بیش از حد بالا، مشکلات قلبی ـ عروقی و البته، افسردگی کند.

اگر تصمیم نمی گرفت تا روند زندگی اش را عوض کند ممکن بود تا در گردابی از مشکلات جسمی و روحی فرو رود و گذشت زمان نیز نتواند برایش راه گشا باشد. البته من معالجه ای اثربخش می شناختم که می توانست به او کمک کند، نه می خواستم به او قرص بدهم و نه او را پیش روان کاو بفرستم. شیوه ی مورد نظرم شیوه ای بود آسان و کم هزینه که از مدت ها پیش سودمندی اش بر همگان آشکار بود. این روش ورزش بود. ورزش مرتب و منظم می توانست در درازمدت اوضاع سلامتی ژولی را بهبود ببخشد و مقاومتش را در برابر مشکلات روزمره افزایش دهد.

به بیان دیگر، دلم می خواست به او بگویم: برو بیرون، برو گردش، برو پیاده روی، دوچرخه سواری، یا حداقل نوار ویدئوی ورزش کرایه کن و در خانه ورزش کن! ناهار با دوست و آشنا را فراموش کن! اگر لازم شد صبح ها نیم ساعت زودتر از خواب بیدارشو! اما وقتی چشم های گودرفته و خسته ی زن جوان را می دیدم حس می کردم که این حرف ها فایده ای ندارد و احساس درماندگی می کردم. بسیاری از پزشکان به بیماران خود توصیه می کنند تا مرتب ورزش کنند، اما تعداد اندکی از این بیماران ورزش را به جزء ثابت برنامه ی زندگی خود تبدیل می کنند. برای این کار باید زمان و انرژی صرف کرد و بسیاری از بیماران قادر به صرف زمان و انرژی لازم نیستند…

نقد کتاب یک گام کوچک برای تغییر زندگی

وقتی از زندگی خود دلزده و ناراضی هستیم، اغلب فکر می کنیم که تنها راه چاره این است که همه چیز را به یکباره دگرگون کنیم و با تغییری همه جانبه، به زندگی خود رنگ و بوی دیگری ببخشیم، اما راه دیگری نیز وجود دارد که بر مبنای آن، کافی است تا برای خود اهدافی کوچک و به ظاهر جزئی در نظر بگیریم و همه  توان خود را به منظور دستیابی به اهداف بزرگ هزینه کنیم. فراموش نکنیم که از کنار هم قرار دادن همین اهداف کوچک می توان به اهداف بزرگ دست یافت.

نویسنده در کتاب یک گام کوچک برای تغییر زندگی، روش «کایزن»، اندیشمند ژاپنی، با عنوان گام‌های کوچک یا گام به گام را برای تغییر زندگی و دست‌یابی به موفقیت معرفی نموده است. این روش شامل شش مرحله مطرح کردن پرسش‌های کوچک، فکرهای کوچک، کارهای کوچک، حل مشکلات کوچک، دادن جایزه‌های کوچک، و قدر دانستن لحظات کوچک است.

ضمن آن که روش تلفیق مراحل و به کارگیری آنها در زندگی نیز بیان شده است.

تعداد بازدید: 412 بار

Robert%20Maurer%20 %D8%B1%D9%88%D8%A8%D8%B1%20%D9%85%D9%88%D8%B1%20

عنوان کتاب: یک گام کوچک برای تغییر زندگی

نویسنده: روبر مور

مترجم: آذین حسین زاده

تعداد صفحات کتاب: 138 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 13.9 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

در ابتدای کتاب کار از کار گذشت، اِو به شدت مریض است و نمی داند که شوهرش آندره، به منظور ازدواج با خواهر او، لوست، و به جیب زدن پول های آن ها، او را مسموم کرده است. پی یر از طرفی دیگر، نقشه ی قیامی انقلابی را در سر می پروراند اما توسط دوستش، لوسین، کشته می شود...
بروزرسانی: 12 ماه قبل
تعداد بازدید: 1299
بروس لیپتون در کتاب خود به ما به صورت علمی قانون جذب را می‌آموزد؛ این نویسنده در اثر ماه عسل مفاهیم را علمی پیش می‌برد و مترجم، در توضیحات تخصصی،  برای درک بهتر مفاهیم، خود توضیحاتی بیان می‌کند. مطالب این کتاب...
بروزرسانی: 4 هفته قبل
تعداد بازدید: 2656

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *