شجاعانه رهبری کن

شجاعانه رهبری کن (nbookcity.com)

دانلود کتاب شجاعانه رهبری کن

آنطور که برنه براون در کتاب شجاعانه رهبری کن توضیح می دهد، برای اینکه بتوانیم به رهبر یا مدیری با شهامت تبدیل شویم باید 4 مهارت را بیاموزیم.

براون این 4 مهارت را یکی از بزرگترین کشفیات او در طول زندگی‌اش می داند. به همین دلیل هم اعتقاد دارد هر کسی که بر این مهارت ها تسلط داشته باشد، بدون شک می تواند به مدیر یا رهبری با شهامت تبدیل شود. البته تسلط یافتن بر این مهارت‌ها اصلا کار ساده‌ای نیست و بدون شک نیاز به تمرین و آموزش دارد. این 4 مهارت عبارتند از:

  • غرش آسیب پذیری: قبول کردن اینکه تمام ما آسیب پذیر هستیم و این موضوع لزوما یک ضعف نیست.
  • زندگی بر اساس ارزش‌ها: هر کدام از ما ارزش‌هایی داریم که باید بر اساس آن‌ها زندگی کنیم.
  • اعتماد شجاعانه: تا زمانی که به دیگران اعتماد نداشته باشید نمی‌توانید توقع اعتماد آن‌ها را داشته باشید.
  • یادگیری با اقتدار برخاستن: مهمتر از خود شکست، رویکرد شما در قابل آن است.

خلاصه کتاب

اگر آغوش خود را به روی آسیب پذیری باز کنیم، خود را برای شجاعت و خلاقیت مهیا می سازیم. اگر تمایلات کمال گرایانه و ترس از شکست را رها کنیم، شجاعت خودسازی و گفتگوهای دشوار و مهم با همکاران خود را پیدا می‌کنیم. به عبارت دیگر اگر بخواهیم به یک رهبران جسور تبدیل شویم، به تمام احساسات خود نیاز داریم. پیشنهاد می‌کنیم حتما با دانلود و مطالعه کتاب شجاعانه رهبری کن شانس موفقیت خود را به عنوان یک مدیر یا رهبر افزایش دهید. رهبری به تنها به مقولاتی چون مقام و قدرت محدود نمی شود. رهبر کسی است که مسئولیت شناختن پتانسیل موجود در افراد و ایده ها را به عهده بگیرد و شهامت توسعه این پتانسیل را داشته باشد.

وقتی جرات رهبری را داریم ، وانمود نمی کنیم پاسخ های درستی داریم. ما کنجکاو می مانیم و همچنان سوالات به جا می پرسیم. ما قدرت را محدود نمی دانیم و آن را احتکار می کنیم. ما می دانیم که قدرت هنگامی که آن را با دیگران به اشتراک بگذاریم نامحدود می شود. ما از گفتگوها و موقعیت های دشوار اجتناب نمی کنیم. ما در صورت لزوم انجام کار خوب ، به آسیب پذیری متمایل می شویم. اما رهبری جسورانه در فرهنگی که توسط کمبود ، ترس و عدم اطمینان تعریف شده است ، نیاز به مهارت سازی در مورد ویژگی هایی دارد که عمیقا انسانی هستند.

در کتاب پیش رو پی خواهیم برد که چه کار بهتری می توانیم انجام دهیم تا رهبری بهتر باشیم؟ نویسنده با نوشتن این کتاب دلش می خواهد در دنیایی زندگی کند پر از رهبران جسورتر و پرشورتر، او می‌گوید دلش می‌خواهد بتواند چنین دنیایی را برای فرزندانش به یادگار بگذارد. بنا به تعریف او، رهبر کسی است که برای یافتن توان بالقوهٔ افراد و فرآیندها مسئولیت بپذیرد، و شهامتش را داشته باشد که از این توان بالقوه بهره‌ برداری کند.

از شرکت‌ها، سازمان‌های غیرانتفاعی و سازمان‌های بخش دولتی گرفته تا دولت‌ها، گروه‌های کنشگر، مدارس و اقلیت‌های مذهبی، جهان ناگزیر بیشتر به رهبرانی نیازمند است که به رهبری شجاعانه و صمیمانه متعهد باشد و با برخورداری از خودآگاهی کافی با دل و جان رهبری کند، نه رهبران رشدنیافته‌ای که با توسل به آزار، ترس، شکنجه و ارعاب رهبری می‌کنند. کتاب شجاعانه رهبری کن به شما یاد می‌دهد چطور یک رهبر موفق و جسور و پرشور باشید.

بخشی از متن کتاب

غالبا از من می‌پرسند آیا هنوز هم از سخنرانی جلوی جمع دلشوره پیدا می‌کنم. البته. من همیشه دلشوره دارم. تجربه ترسم را ریخته، اما هنوز هم دلشوره از من دست‌بردار نیست. اولاً، مردم گرانبهاترین هدیه، یعنی وقت‌شان را به من اختصاص می‌دهند. بی‌بروبرگرد زمان تجدیدناپذیرترین منبعی است که بیش از هر چیز طالبش هستیم و برایش حرص می‌زنیم. اگر قرار باشد ارزشمندترین هدیه‌ی زندگی‌تان را دریافت کنید و بغض گلویتان را نگیرد و دچار دلشوره نشوید، پس این هدیه اهمیتی برای‌تان ندارد. درثانی، سخنرانی کردن به راه رفتن بر روی طناب می‌ماند. من خط‌ به‌ خط سخنرانی‌ام را حفظ نمی کنم. متن ازپیش‌نوشته هم ندارم تا کلمه‌ به‌ کلمه از روی آن بخوانم.

سخنرانی مؤثر یعنی هنر غیرقابل پیش بینی و کنترل‌ ناپذیر ارتباط. گرچه من هستم و صحنه و احتمالاً ده هزار نفر تماشاچی نشسته بر صندلی‌های تاشو در تالار همایش، سعی می‌کنم تا می‌توانم با تک‌تک حضار تماس چشمی برقرار کنم. این است که، بله، همیشه دلشوره دارم. چندتا قلق دارم که آنها را در سال‌های اخیر کشف کرده‌ام و به من کمک می‌کند حواسم پرت نشود. هرچند باعث می شود که بروبچه‌های تیم تدارکات سخنرانی کلافه شوند، همیشه از آنها می‌خواهم که نور صحنه را روی پنجاه درصد تنظیم کنند. وقتی روی صددرصد باشد، به‌ هیچ‌ وجه نمی توان حضار را دید، و من دوست ندارم برای فضایی خالی سخنرانی کنم! باید چهره‌ی تعداد کافی از تماشاگران را ببینم تا مطمئن شوم با هم همگاه هستیم یا نه.

آیا واژه‌ها و تصاویر ما را به یکدیگر جذب یا بین ما دافعه ایجاد می‌کند؟ آیا صحبت‌هایم تجربیات آنان را برایشان تداعی می‌کند؟ اگر مردم مطلبی را بشنوند که به نظرشان راست باشد، چهره‌شان این را داد می‌زند. آنها سرشان را به علامت تأیید تکان می‌دهند، لبخند می‌زنند، و گاه صورت‌شان را با دست می‌پوشانند. اگر به دل‌شان ننشیند، سرشان را به یک دست تکیه می‌دهند یا روی صندلی‌شان یکوری می‌نشینند و کمتر می‌خندند. قلق دیگری هم دارم و زمانی از آن استفاده می‌کنم که گردانندگان نگران همایش سعی می‌کنند با توصیف شأن و منزلت شرکت‌ کنندگان مرا تشویق کنند که حرف‌های قلنبه‌ سلنبه بزنم.

نقد کتاب شجاعانه رهبری کن

برنه براون در کتاب های پرفروش قبلی خود، مفاهیم جرئت بسیار، با اقتدار برخاستن و شجاعت در برهوت را به ما آموخته است. حال بر اساس تحقیقات جدیدی که با رهبران و تغییردهندگان فرهنگ انجام داده است، به ما نشان می دهد که چگونه این مفاهیم را وارد عمل کرده و رهبری خود را ارتقا دهیم.

رهبری در مورد عناوین، جایگاه ها و تسلط بر افراد نیست. رهبران، افرادی هستند که خود را مسئول شناخت پتانسیل های افراد و ایده ها و توسعه آن پتانسیل ها می دانند. کتاب شجاعانه رهبری کن، مناسب افرادی است که آماده انتخاب شجاعت به جای راحتی بوده، ایجاد تغییر و رهبری هستند.

زمانی که شهامت رهبری داشته باشیم، ادعا و وانمود نمی کنیم که جواب های درست را در اختیار داریم؛ بلکه خودمان را کنجکاو نگه داشته و سوال های درست می پرسیم. اما رهبری شجاعانه در فرهنگی که با کمبود، ترس و عدم قطعیت تعریف شده است، نیازمند ساخت مهارت های شجاعت است.

تعداد بازدید: 492 بار

Bren%C3%A9%20Brown%20 %D8%A8%D8%B1%D9%86%D9%87%20%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%88%D9%86 1

عنوان کتاب: شجاعانه رهبری کن

(رهبری دلیرانه ، شهامت رهبری)

کار شجاعانه، گفتگوهای جدی و دشوار، حضور کامل قلب و ذهن

نویسنده: برنه براون

مترجم: مرجان فرجی

تعداد صفحات کتاب: 333 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 26.2 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

تأیید دیگران یکی از گرامی ترین بت های ماست و قربانی هایی که باید به پای این بت گرسنه بریزیم، این است که دیگران را خرسند نگه داریم. متقاعد شده ام که ناراحتی، بازدارنده ی بزرگ نسل ماست...
بروزرسانی: 11 ماه قبل
تعداد بازدید: 2449
برنه براون در این کتاب برای پذیرشِ ترس و شکست و خلق زندگیِ شجاعانه‌ تر، رویکردی بسیار شخصی و عملی مطرح می‌کند. از معلمان و رهبران شرکت‌های بزرگ گرفته تا نظامیان و هنرمندان برجسته، او پای صحبت افراد...
بروزرسانی: 11 ماه قبل
تعداد بازدید: 2652

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *