دختر خوب خون بد

آخرین ویرایش: 3 هفته قبل
دختر خوب خون بد (nbookcity.com)

دانلود کتاب دختر خوب خون بد

کتاب دختر خوب خون بد اثری عالی و پر از پیچ ‌وخم برای طرفداران داستان های نوجوان است.

کتاب پیش رو ادامه رمان راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب است که اولین بار در سال 2020 منتشر شد. این اثر همچون جلد قبلی با استقبال گسترده‌ی خوانندگان و منتقدان مواجه شده و گفتنی‌ست هالی جکسون یک جلد فرعی نیز بر دنباله‌ی این سه گانه تألیف کرده است.

اگر زمان کافی برای مطالعه ندارید، به سراغ رمان تازه‌ی هالی جکسون نیایید. چرا که این اثر به گونه‌ای شما را سر جایتان میخکوب می کند که تا آن را به پایان نبرید، نمی توانید از خواندن دست بکشید. بنابراین خود را برای فکی قفل شده، مقداری معده‌درد و البته نوعی هیجان که تا کنون نظیر آن را در کمتر رمانی تجربه کرده‌اید،‌‌ آماده کنید!

خلاصه کتاب

دختر خوب، خون بد رمان جنایی جذابی است که پیپ دختر هفده‌ ساله و باهوش دوباره در مرکز آن قرار دارد. پیپ کارآگاه نیست او یک پادکستر جوان است که قبلا توانسته یک پرونده بسته را دوباره باز کند و معمای مهمی را حل کند. همه چیز آماده است و می خواهد پادکست پروند قتلی که حل کرده است را منتشر کند اما ولی یکی از نزدیکانش، جیمی رینالدز، گم می شود و او مجبور می شود دوباره دنبال دردسر برود.  پیپ باید یک بار دیگر سراغ رازهای تاریک زیادی برود و پیش از اینکه دیر شود جیمی را پیدا کند.

حتماً آن پرونده‌ی قتل جریان‌ساز را به خاطر دارید. پرونده‌ی مختومه‌ی قتل آندی بل. همانی که پیپ فیتز-آموبی آن را بر عهده داشت. حالا دیگر همه‌ی شهر پذیرفته بودند که سال سینگ، دوست‌پسر آندی، او را به قتل رسانده است. مگر دختری جوان به نام پیپا… او بود که با تردید در امری پذیرفته شده، ماجرا را به کل تغییر داد…

اکنون یک سال از آن ماجرا گذشته و پیپ به همراه همکارش پادکستی را درباره‌ی قتل اندی بل در فضای مجازی منتشر کرده‌اند؛ پادکستی که به‌ سرعت در صدر فهرست آیتونز جای گرفته است. حالا با تمام ماجراهایی که پیپ از سر گذرانده و تمام انرژی‌هایی که پرونده‌ی «کشف قتل از یک دختر خوب» از او گرفته، به این نتیجه رسیده است که روزهای کاراگاهی‌اش به سر آمده و بهتر است از این کار که به علاقه‌ای ناسالم و افراطی تبدیل شده، دست بردارد. اما آیا او می تواند بر عهدش باقی بماند؟ برای رسیدن به جواب، کتاب دختر خوب خون بد را بخوانید.

بخشی از متن کتاب

کلمات در هم تنیدند و مثل شاخه‌های تاک فاصله‌ها را پر کردند. چشمانش تار و دستخطش نامفهوم شد. پیپ به صفحه نگاه می‌کرد اما آنجا نبود. حالا اوضاع این‌طور بود: حفره‌هایی بزرگ تمرکزش را به هم ریخته بودند و او هم اسیرشان شده بود. قبلاً عاشق این بود که دربارۀ تشدید جنگ سرد مقاله بنویسد. «واقعاً» برایش مهم بود. قبلاً چنین آدمی بود، اما حالا چیزی در وجودش عوض شده بود. خوشبختانه فقط به زمان نیاز داشت تا آن حفره‌ها دوباره پر شوند و اوضاع به حالت عادی برگردد. موبایلش زنگ زد و اسم کارا روی صفحه آمد. وقتی پیپ جواب داد کارا گفت: «عصر به‌خیر خوشگل خانم. آماده‌ای فیلم ببینیم و خوش بگذرونیم؟»

«آره. دو ثانیه صبر کن.» پیپ لپ‌تاپ و موبایلش را برداشت، به سمت تخت رفت و ملافه را روی خودش کشید. کارا پرسید: «محاکمۀ امروز چطور بود؟ نائومی می‌خواست بره و از نات حمایت کنه، ولی نمی‌تونست با مکس رودررو بشه.» پیپ آه کشید. «همین الان آپدیت بعدی رو بارگذاری کردم. خیلی عصبانی‌ام، چون من و راوی مجبوریم احتیاط کنیم و مدام بگیم “ظاهراً”. تازه با اینکه می‌دونیم مکس مقصره نباید چیزی بگیم که با “فرضیۀ بی‌گناهی‌اش” تداخل داشته باشه. همه‌اش کار اون بوده.» «آره. چندش‌آوره. ولی اشکالی نداره. تا یه هفتۀ دیگه تموم می‌شه.» کارا روی تختش غلت زد و یک لحظه صدا قطع شد. «هی! حدس بزن امروز چی پیدا کردم.»

«چی؟» «تو تبدیل به میم شدی. یه میم واقعی که غریبه‌ها توی رِدیت پستش می‌کنن. رفتن سراغ اون عکسی که با کارآگاه هاکینز جلوی میکروفون‌های رسانه‌ها ایستادی. همون موقع که انگار داری بهش چشم‌غره می‌ری.» «واقعاً هم داشتم بهش چشم‌غره می‌رفتم.» «عنوان‌های خیلی بامزه‌ای براش زدن. انگار جای میم “دوست دختر حسود” رو گرفتی. عنوان یکی‌اش “من” هست. از زبون تو نوشتن: “وقتی مردها توی اینترنت جوک خودم رو برام توضیح می‌دن”.» کارا خندید و ادامه داد: «معلومه موفق شدی و به میم تبدیل شدی. باز هم برای تبلیغ بهت پیام دادن؟»

نقد کتاب دختر خوب خون بد

جالب است بدانید نویسنده‌، داستان هیجان انگیز کتاب دختر خوب خون بد را از دو پرونده‌ی جنایی که در بریتانیا رخ داده بودند، الهام گرفته است. نکته‌ی قابل‌ توجهی که در مواجهه با این اثر وجود دارد، استقبال گسترده‌ی طرفداران پادکست‌های معمایی – جنایی از آن است. هالی جکسون به خوبی می داند چگونه شما را درگیر داستان کند. به‌ شیوه‌ای که از دنیای امن خود خارج شوید و به‌ ناگاه خود را در حال ناخن جویدن بیابید! او داستانی مبتکرانه را پیش روی شما قرار می دهد که بی‌اغراق قلبتان را به تپش وا می دارد.

هر آنچه را که باید در باب این معمای اعتیادآور گفتیم! این شما و این راز قتلی معماگون و حل شدنی…

تعداد بازدید: 907 بار

Holly%20Jackson%20 %D9%87%D8%A7%D9%84%DB%8C%20%D8%AC%DA%A9%D8%B3%D9%88%D9%86

عنوان کتاب: دختر خوب خون بد

دنباله کتاب (راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب)

از پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز

نویسنده: هالی جکسون

مترجم: محدثه احمدی

تعداد صفحات کتاب: 277 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 20.63 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

کتاب اولین تماس تلفنی از بهشت، داستان شهری کوچک را روایت می کند که ساکنینش با دریافت تماس هایی از زندگی پس از مرگ، توجه دنیا را به شهر خود جلب کرده اند. آیا این اتفاق، بزرگترین معجزه ی تمام تاریخ است یا...
بروزرسانی: 11 ماه قبل
تعداد بازدید: 884
این سومین اثر نویسنده‌اش است، مثل دو داستان قبلی جذاب و غافلگیر کننده با یک کارگاه کوچک دوست داشتنی که مسایل را به دقت بررسی و موشکافی می‌کند. درگیری پیپ با مسائل خودش و اینکه آیا می تواند برای خودش...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 599

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *