راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب

آخرین ویرایش: 4 هفته قبل
راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب (nbookcity.com)

دانلود کتاب راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب

تریلری منسجم، به‌ شدت خواندنی، با طرح داستانی بسیار جذاب. کتاب راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب رمانی معمایی است که با آن ناخن‌های خود را می جویید.

کتابی است با پایان غیر قابل حدس، پر از معما و سؤال، که با بهره‌ گیری از زبانی ساده و گاه طنزآمیز قتلی رازآلود را به زیبایی هر چه تمام‌تر روایت می کند. این رمان به زبان‌های گوناگون ترجمه شده و در سال ۲۰۲۰ نامزد بهترین رمان معمایی از نگاه خوانندگان گودریدز بوده است. هالی جکسون در کتابش، ما را سراغ پرونده‌ی قتلی می برد که پنج سال پیش انجام شده اما هنوز رازهای نهان بسیاری در آن وجود دارد. این رمان رازآلود افتخارات فراوانی را برای نگارنده خود به ارمغان آورده است.

خلاصه کتاب

آندی بل را دوست‌ پسرش، سال سینگ، به قتل رسانده است. همه‌ی شهر می دانند که او این کار را کرده است. پلیس هم این ماجرا را تأیید می کند. اما راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب درباره‌ی دختری به نام پیپا است که درباره‌ی این موضوع تردید دارد، پیپا این موضوع را به‌ عنوان پروژه‌ی تحقیقاتی خود انتخاب می کند. هالی جکسون در این کتاب جذاب و نفس‌گیر ما را با پیپا همراه می کند. پیپا از کودکی سال را می شناخت؛ او پسر بسیار مهربانی بود. چطور ممکن است چنین پسری دوستش را بکشد و بعد دست به خودکشی بزند؟ آیا پای شخص دیگری درمیان است؟ آیا قاتلی در شهر هست که می‌خواهد پنهان بماند؟

داستان از جایی شروع می‌شود که پیپا به دنبال آدم‌های آن ماجرا می‌گردد و با آن‌ها مصاحبه می‌کند. از افسر پرونده تا روزنامه‌نگاری که آن زمان درگیر ماجرا بوده‌اند، همه با پیپا مصاحبه می‌کنند. او حتی به سراغ روای، برادر سالیل هم می‌رود تا پرده از راز گم‌شدن آندی بردارد؛ اما پیپا تا کجا می‌تواند پیش برود؟ هالی جکسون داستانش را با جزئیات زیاد نوشته و گاهی هم از زبانی طنزآمیز استفاده کرده است. او در کنار داستان پنج سال پیش به داستان پیپا و دوستانش هم پرداخته است.

بیشتر داستان، یادداشت های راوی اول شخص است که زبانی ساده، حال و هوای نوجوانانه و طنز ملایمی دارد. کشش داستان و تعلیق ماجراها به خوبی پرداخت شده و معمای هویت قاتل چفت و بست خوبی دارد. در کل سرگرم‌ کننده و خوش‌خوان است و جزو کتابهای پرفروش بوده. اگه به ژانر جنایی علاقه دارید، حتما کتاب راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب را بخوانید.

بخشی از متن کتاب

پیپ ایستاد. بلافاصله، شجاعت بیشتری از نصف بچه‌های شهر در خود احساس کرد و دستش را روی دروازه گذاشت. نگاهش مسیر امتدادیافته را تا در ورودی دنبال کرد. شاید تنها چند قدم به نظر می‌آمد، اما شکافی دلهره‌آور بین جایی که ایستاده بود و آنجا وجود داشت. در نظر گرفته بود که امکان داشت این فکر بسیار بدی باشد. خورشید صبح سوزان بود و پیپ می‌توانست از حالا، چسبناک شدن گودی زانوانش را در شلوار جینش حس کند. فکری بد یا فکری جسورانه. هر چند بزرگ‌ترین نوابغ تاریخ، همیشه، جسارت را برتر از امنیت دانسته‌اند و حرف‌هایشان حتی برای بدترین فکرها، توجیه خوبی است.

اعتنایی به شکاف نکرد و به‌طرف در به راه افتاد. تنها لحظه‌ای مکث کرد تا ببیند مطمئن است یا نه و سپس، سه ضربه به در زد. انعکاس تصویر مضطربش به او خیره شده بود: موهای تیرهٔ بلند که در اثر پرتوِ خورشید، نوک‌هایش کمی قهوه‌ای روشن‌تر بودند؛ صورتی با پوستی سفید، علی‌رغم هفته‌ای که به‌ تازگی در جنوب فرانسه گذرانده بود؛ و چشمان زیتونی نافذی که آمادهٔ تأثیر گذاشتن بودند. صدای افتادن زنجیر و دو بار چرخیدن کلید در قفل آمد و سپس، در باز شد.

پسر که با دستی خم‌شده در را نیمه‌باز نگه داشته بود، گفت: «سلام؟» پیپ پلک زد تا به نگاه خیره‌اش پایان بخشد، اما نمی‌توانست خیره نماند. او خیلی شبیه سال بود: سالی که پیپ از آن‌همه گزارش‌های تلویزیونی و تصاویر روزنامه‌ها می‌شناخت، سالی که داشت رفته‌رفته، در حافظهٔ نوجوانش، کم‌رنگ می‌شد. راوی، مثل برادرش، موی مشکی درهمی داشت که به یک سمت ریخته شده بود و همچنین، ابروی کمانی و پوست بلوطی‌رنگ.

نقد کتاب راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب

اگر از دسته افرادی هستید که به کتاب داستان کوتاه جنایی علاقه دارند یا از رمان‌های معمایی لذت می‌برند این کتاب مناسب شماست. راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب داستانی با طرح بسیار منسجم و جذاب است و می‌تواند ذهن خواننده را کاملاً درگیر کند. داستان این کتاب، داستان قتلی رازآلود و عجیب است و پیگیری آن می‌تواند لحظات دلچشبی را در یک عصر تابستان بسازد. این داستان خواندنی گروه سنی ندارد و از نوجوانان تا کهنسالان می توانند آن را بخوانند و از آن لذت ببرند.

این کتاب بلافاصله پس از انتشار در صدر فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز و ساندی تایمز قرار گرفت و نام نویسنده‌اش را سر زبان‌ها انداخت.

تعداد بازدید: 2,306 بار

Holly%20Jackson%20 %D9%87%D8%A7%D9%84%DB%8C%20%D8%AC%DA%A9%D8%B3%D9%88%D9%86

عنوان کتاب: راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب

از پرفروش ترین کتاب ها در ایران

نویسنده: هالی جکسون

مترجم: فرسیما قطبی

تعداد صفحات کتاب: 330 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 28.78 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

اگر احساس می کنید فردی بد و فاقد ارزش هستید، بیشتر چالش‌های زندگی می تواند جلوه‌ای از مشکلاتی جدی به خود بگیرد. خواه در پی انتخاب همسر باشید و خواه یافتن شغل یا پیدا کردن دوستان تازه، دیدی که نسبت به...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1200
کتاب صفر تا یک اثر پیتر تیل و بلک مسترز که از سال 2014 تاکنون جزو آثار پرفروش محسوب می‌شود؛ ایده‌های کاملاً جدیدی را درباره‌ی نحوه‌ی ایجاد ارزش در جهان ارائه می‌کند و به شما نشان می‌دهد برای ساختن آینده یا استارتاپ خود...
بروزرسانی: 4 هفته قبل
تعداد بازدید: 3701

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *