بازسازی عزت نفس در ده هفته

بازسازی عزت نفس در ده هفته (nbookcity.com)

دانلود کتاب بازسازی عزت نفس در ده هفته

کتاب بازسازی عزت نفس در ده هفته، اثری ست که زندگیتان را عوض می کند. این کتاب شما را شکوفا می کند و رشد می دهد.

اگر احساس می کنید فردی بد و فاقد ارزش هستید، بیشتر چالش‌های زندگی می تواند جلوه‌ای از مشکلاتی جدی به خود بگیرد. خواه در پی انتخاب همسر باشید و خواه یافتن شغل یا پیدا کردن دوستان تازه، دیدی که نسبت به خودتان دارید تأثیری مستقیم در موفقیت شما دارد. قضاوت‌های منفی قدیمی و تجربه‌های آسیب‌زای گذشته می توانند بر زندگی شما سایه بیندازند و شما را از رسیدن به کل توانایی‌تان باز دارند. با مطالعه‌ی کتاب حاضر نوشته متیو مک کی و کاترین سوتکر و انجام تمرینات آن می توانید ویژگی‌های خوب‌تان را دوباره تعریف کنید و تجربه‌های آسیب‌زای گذشته را به روش‌هایی مثبت، التیام ببخشید.

خلاصه کتاب

نویسنده‌ های کتاب بازسازی عزت نفس در ده هفته به ارائه‌ی راهکارهایی برای تمرین عزت نفس می پردازند. عزت نفس محصول دو چیز است: باور و احساس. باور قضاوتی است درباره‌ی ارزش کلیتان و ارزیابی مختصری از خصوصیات، عادات و توانایی‌هایتان. احساس حسی بنیادی از خوب یا بد بودن است، احساس در بدترین حالت خود آن قدر می تواند دردناک و آزاردهنده باشد که شما را از بیشتر چالش‌های زندگی فراری دهد.

بازسازی عزت نفس با تمرکـز و توجـه آغـاز می شود. برای بازسازی عـزت نفـس لازم است تمرکز و توجهتان را از مـوارد منفی و نادرسـت دربـاره‌ی خودتان کنار بگذارید و بر آنچـه در مـورد شـما خـوب و درسـت است، متمرکز شـوید. بازسـازی عـزت نفـس مـستلزم جابـه‌جـایی قضاوت‌های قدیمی و عادتی با آگاهی جدیـد از توانـایی‌هـا و نقـاط قوتتان است.

در کتاب بازسازی عزت نفس در ده هفته، هر روز به موارد خوبی که در وجودتان دارید، توجه می کنید. هر روز خواهید آموخت که چطور به خصوصیات مثبت درباره‌ی خودتان توجه کنید، شروع به جذب بازخوردهای مثبتی می کنید که دیگران مطرح می کنند، و شواهدی را که به نقاط قوت و توانایی‌هایتان اشاره دارد، ثبت می‌کنید. شما تصویر جامع‌تری از خودتان را رشد می‌دهید که شامل درک و برداشت دقیق‌تر و سالم‌تری از خودتان است. این کتاب راهنما ابزاری است که می‌توانید آن را برای بقیه‌ی زندگی‌تان به‌ کار ببرید. وقتی ده هفته را تکمیل کردید، آن وقت می دانید که چطور از نوشتن به‌ عنوان روشی برای ثبت همه‌ی خصوصیات منحصربه‌فرد و خاص و مثبتی که دارید، استفاده کنید.

بخشی از متن کتاب

همه‌ی ما تصویری درونی از خودمان داریم؛ خودانگاره‌ای روان‌شناختی که شامل خصوصیات و گرایش‌ها، نقاط ضعف و قوت ما است. هزاران تجربه، گفتگو، موفقیت و کشمکش، این تصویر را رنگ‌آمیزی می‌کنند. با این حال و با توجه به همه‌ی تجربه‌هایی که وارد این تصویر درونی می‌کنیم، بیشتر ما تصویری از خودمان داریم که به شدت تحریف شده است؛ تصویری که چهره‌ای غیرواقعی از آنچه را به‌ راستی هستیم، منعکس می کند.

چطور چنین اتفاقی می‌افتد؟ بعضی اوقات یک خاطره‌ی منفی مشخص می‌تواند چندین خاطره‌ی مثبت را تخریب و محو کند. یک ارتباط آسیب‌زا، ارتباطی که در آن مورد قضاوت و سرزنش قرار گرفتید، اغلب می‌تواند تأثیری در شما بگذارد که چندین ارتباط را که در آن موفق شده‌اید و مورد تحسین قرار گرفته‌اید، نادیده بگیرید. ببینید که چطور رنگدانه‌های قرمز، نقاشی را تغییر می‌دهند. رنگ قرمز آن‌ قدر تند و قوی است، مثل تمرکز کردن، که از همان ابتدا توجه شما را جلب می‌کند. خاطرات منفی چنین تأثیری دارند. به نظر می‌رسد خاطرات منفی طوری توجه ما را جلب کنند که دیدن هر چیز دیگری را برای‌مان دشوار سازند.

خاطرات منفی می‌توانند ما را تعریف کنند، به‌ طوری که خصوصیات مثبت‌مان کمرنگ جلوه کنند یا ناپدید شوند. در نهایت، به قربانی چیزی تبدیل می‌شویم که سوگیری تأیید نام دارد. زمانی که تصویری تحریف شده و منفی از خودمان شکل بدهیم، تنها به تجربه‌هایی توجه می‌کنیم که به نظر می‌رسد همین برداشت را از خودمان تأیید می‌کند. ما فقط مواردی را به یاد می‌آوریم که با همین تصویر جور در می‌آید و از این‌رو، تصویری که از خودمان داریم دردناک‌تر و زشت‌تر می‌شود.

نقد کتاب بازسازی عزت نفس در ده هفته

شما ارزش ذاتی دارید مانند نوزادی که تازه بدنیا آمده.” یعنی ارزش شامل وابسته به قیافه و مقطع و شرایط نیست. افزایش عزت نفس مثل اعتماد بنفس نیست که با یک نکته کوچک یهویی زیاد شود. مثلا در افزایش اعتماد بنفس تکنیکی هست که می گوید فکر کنید برای یک نفر تنها دارید صحبت می کنید. خب این تکنیک در زمانی کوتاه به ما اعتماد بنفس زیادی می دهد که مثلا برای جمعیت زیادی سخنرانی کنیم. ولی توجه کنید عزت نفس ما از شرایط زندگی ما، از نحوه برخورد اطرافیان با ما، خاطرات ما، موفقیت ها و شکست های ما، توجه یا عدم توجه اطرافیان یا… تاثیر گرفته و ساخته می شود.

افزایش عزت نفس نیازمند فرایند و توجهی مستمر است. کتاب بازسازی عزت نفس در ده هفته تمرین هایی مستمر دارد برای بازسازی نفس خود. این کتاب کمک می کند توجه خود را بر شکوفاییمان قرار دهیم. این کتاب کمک می کند بار دیگر نقاط مثبت خود را بیاد بیاورید و به نقاط منفی به گونه ای جهان شمول نگاه کنید. یعنی برای هرکسی ممکن است. این شامل خاطرات هم می شود.

شما را کمک می کند تا بفهمید الگویتان در زندگی کیست و چرا. در نتیجه می فهمید به خاطر فلان ویژگی شاخص آن فرد شما جذب او شده اید مثلا خلاقیت و پشتکار. یاد می دهد باید های خود را مورد تفتیش قرار دهید و بی علت خودتان را اذیت نکنید. این که نه بگوئید . این که خودتان را لایق احترام دیگران بدانید و از احترام خجالت نکشید. این کتاب شما را بالغ می کند. اگرچه در هفته های۶و۷ شاید خسته شوید ولی ادامه دهید. با آرزوی بهترین ها.

تعداد بازدید: 1,199 بار

Matthew%20McKay%20 %D9%85%D8%A7%D8%AA%DB%8C%D9%88%20%D9%85%DA%A9%20%DA%A9%DB%8C 1

عنوان کتاب: بازسازی عزت نفس در ده هفته

نویسندگان: متیو مک کی و کاترین سوتکر

مترجم: شمس الدین حسینی و الهام آرام نیا

تعداد صفحات کتاب: 217 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 17 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

کتاب هنر فخرفروشی به شما کمک می‌کند تا علاوه بر بهبود اعتماد به نفس خود بتوانید نقاط قوت و موفقیت‌ها و خصلت‌های فردی‌تان را شناسایی کنید و به شکلی درست خودتان را چه در محل کار و چه در موقعیت‌های دیگر ارائه کنید...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 635
در خانه سوخته صبحانه می‌خورم؛ تو می فهمی خانه ای در کار نیست، صبحانه ای در کار نیست؛ اما من هنوز اینجا هستم، قاشقی که ذوب شده است، به کاسه ای می‌خورد که ذوب شده؛ هیچ کس...
بروزرسانی: 10 ماه قبل
تعداد بازدید: 114

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *