این کتاب به شما اعتماد به نفس می دهد

این کتاب به شما اعتماد به نفس می دهد (nbookcity.com)

دانلود کتاب این کتاب به شما اعتماد به نفس می دهد

جسامی هیبرد و جو اسمار با نوشتن کتاب: این کتاب به شما اعتماد به نفس می دهد سعی دارند که شما را با خویشتن خویش بیشتر آشنا سازند و در جهت رشد و توسعه فردی، یاریتان دهند.

اعتماد به نفس گویی دستی غیبی است که می آید و بار روی شانه‌های ما را برمی دارد و به مقصد می‌رساند. یک نیروی کمکی درونی است که همیشه و همه‌جا همراهمان هست. اوست که باعث می‌شود گام‌های ما استوار و بی‌ترس باشند. اگر وجودش را باور داشته باشیم و اگر به او اعتماد کنیم بی‌شک مسیر زندگی خویش را به نحو بهتری خواهیم پیمود. این موهبت گرچه کمی ذاتی به نظر می‌رسد اما کاملا قابل ایجاد و پرورش است. کافی است فرد همت کند، راهنمای خوبی همراه داشته باشد و قدم در مسیر بگذارد. کمک گرفتن از مربی آگاه و دلسوز یکی از راه‌هاست.

خلاصه کتاب

این کتاب به شما اعتماد به نفس می دهد بر اساس آخرین و جدیدترین یافته‌های پزشکی و روان‌شناسی نوشته شده و مبنای مطالب آن رفتار درمانی شناختی است. با این حال برای این که بتوانید مطالب آن را درک کنید، نیازی نیست در این رشته‌ها تخصص داشته باشید. نویسندگان با زبانی بسیار ساده و روان این کتاب را نوشته‌اند. برای این که کار خواندن این مطالب آسان‌تر شود، نویسندگان آن‌ها را به اجزای کوچک‌تر و ساده‌تر تقسیم کرده‌اند. استفاده از نمونه‌ها و داستان‌های واقعی و نیمه‌واقعی، آن هم با زبان طنز و شیرین، باعث شده تا حال و هوای این کتاب شباهتی به فضای خشک و ملال‌آور کتاب‌های خودپروری نداشته باشد.

ضمن این که از نقشه‌های ذهنی زیادی هم در آن استفاده شده که ساختاری بسیار ساده و قابل درک دارند. در این کتاب از هر دری صحبت شده است، از استرس و نداشتن اعتماد به نفس گرفته تا خواب و عدم رضایت در زندگی. به این ترتیب می توانید به راحتی مباحثی که برایتان جالب‌تر است انتخاب کنید و بخوانید. با این حال نویسندگان فصل‌ها و مطالب کتاب را طوری نوشته‌اند که وقتی پشت سر هم قرار می‌گیرند، مثل یک نقشه‌ی راه همه چیز را به شما نشان می دهد.

پس بهتر است فصل‌ها را به ترتیب بخوانید، چون هر فصل ادامه‌ی فصل قبل است. راهکارهای زیادی در کتاب این کتاب به شما اعتماد به نفس می دهد وجود دارد. این که بخواهید از میان چند راهکار یکی را انتخاب کنید، ممکن است تمام تلاش‌هایتان را هدر دهد. تمام راهکارها را امتحان کنید تا ببینید کدام یک بیشتر با شخصیت و سبک زندگیتان سازگاری دارد. اگر از همه‌ی این امکانات استفاده کنید، امکان این که بتوانید اعتماد به نفستان را عمیق‌تر و ماندگارتر افزایش دهید، بیشتر است.

بخشی از متن کتاب

وقتی احساس نااطمینانی می کنید، هنگامی که اعتماد به‌ نفس ضعیف دارید، به احتمال بیشتری بدترین‌ها را پیش‌بینی می کنید. وقتی به آینده می نگرید همه‌چیز را تیره و تار می بینید. افکاری مانند «نمی توانم این کار را بکنم، خیلی سخت است» یا «به اندازه کافی تجربه ندارم، کارم را خراب می کنم و همه مسخره‌ام می کنند» سبب می شوند به هر کار جدیدی که دست بزنید ناممکن و کلافه‌ کننده به نظر برسد. پیش‌بینی کردن درباره آینده و ارزیابی اینکه در آینده ممکن است چه اتفاقی بیفتد یا نیفتد روشی است برای بقا.

در روزگار دایناسورها و لباس‌های درست شده از پوست حیوانات، مردم غارنشین مجبور بودند خطر بعضی از موقعیت‌ها را تجزیه و تحلیل کنند. حس‌گرهای خطر (خطریاب‌ها) امروزه به اندازه گذشته حساس هستند. اگر خطر را ارزیابی نمی کردیم، برای خنده از روی پل به پایین می‌پریدیم و یا آنچه را درباره رئیسمان احساس می‌کنیم با او در میان می گذاشتیم.

وقتی با کمبود عزت نفس روبه‌رو هستید، نمی‌توانید رخدادهای آینده را به درستی پیش‌بینی کنید. هنگامی که اعتماد به‌ نفس ندارید و از خودباوری بی‌بهره‌اید میلیون‌ها داستان بالقوه منفی را به ذهنتان راه می‌دهید، در حالی که به جنبه‌های مثبت بی اعتنایی می کنید. این پیش‌بینی‌های منفی شما را مشوش و نامطمئن می سازند. اضطراب سبب می شود که شما رخدادها را تهدید کننده‌تر از آنچه هستند ارزیابی کنید. اعتماد شما از بین می رود و شما، از نظر جسمانی، گرفته و منقبض می شوید و بدنتان در وضعیت جنگ یا گریز قرار می گیرد.

نقد کتاب این کتاب به شما اعتماد به نفس می دهد

این کتاب به شما اعتماد به نفس می دهد، کتابی است که به شما می آموزد چگونه اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید و بر عزت‌ نفس خود بیفزایید. قرار است که شما راهکارها و شیوه‌های ارائه‌ شده در این کتاب را به کار برید تا از فایده و اثر بخشی آن آگاهی یابید. سرمایه‌ گذاری زمان و انرژی در این زمینه، زندگی شما را دگرگون می کند.

در جای‌ جای این کتاب از روش رفتاردرمانی‌شناختی بهره گرفته ایم. این روشی بی‌اندازه موثر است که راه‌حل‌هایی ساده برای مدیریت بر زندگی اینجا و اکنون پیدا می کند. این روش ابزاری را در اختیار شما قرار می دهد تا نظرتان درباره‌ی خودتان تغییر کند، درباره‌ی رخدادهای پیرامون خود به نظری جدید دست یابید. از توانمندی هایتان مطمئن شوید. این ابزارها برای همیشه باقی می مانند. برای آنچه یاد می گیرید محدودیت زمانی وجود ندارد.

تعداد بازدید: 456 بار

Dr%20Jessamy%20Hibberd%20 %D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%20%D8%AC%D8%B3%D8%A7%D9%85%DB%8C%20%D9%87%DB%8C%D8%A8%D8%B1%D8%AF

عنوان کتاب: این کتاب به شما اعتماد به نفس می دهد

نویسنده: جسامی هیبرد و جو اسمار 

مترجم: مهدی قراچه داغی

تعداد صفحات کتاب: 101 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 2.8 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

فرانکلین در هفت سالگی درس مهمی درباره پول آموخت. او یک سوت کوچک خرید اما خیلی زود از آن خسته شد و به فکر چیزهای دیگری افتاد که می‌توانست بخرد. فرانکلین عقیده داشت مشکلات مردم اغلب از جایی می‌آید که...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 561
زندگى گورکى را نه تنها در یک مقاله بلکه در یک کتاب هم نمى‌توان آورد. خود نویسنده در این باره، سه کتاب نوشته است بنابراین آنچه را که ما امروز به نام او مى‌نویسیم فقط به‌خاطر یک وظیفه وجدانى است که حس مى‌کنیم...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 334

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *