در باب اعتماد به نفس

در باب اعتماد به نفس (nbookcity.com)

دانلود کتاب در باب اعتماد به نفس

آلن دوباتن در کتابش در باب اعتماد به نفس، مجموعه مهارت‌ها، ایده‌ها و افکاری را به شیوه‌ای نظام‌مند به ما می‌آموزد که با آموختن آن‌ها به تدریج می‌توانیم اعتماد به نفس را در خودمان بیشتر کنیم.

کتاب حاضر برای تمام افرادی که به موضوعات روان‌شناسی علاقه دارند، و نیز برای افرادی که در تلاش هستند تا اعتماد به نفس را در خودشان افزایش بدهند، کتابی کاربردی، جذاب و خواندنی است. هستهٔ عدم اعتمادبه‌نفس، تصویری مچاله از غرور فرد عادی است. عموماً تصورمان این است که پس از سن خاصی، این احتمال وجود دارد که دیگر مورد تمسخر دیگران قرار نخواهیم گرفت. بر این اساس اطمینان داریم که می‌توان همیشه زندگی خوبی داشت، بی‌آنکه گاهی خود را تماماً احمق بدانیم.

جملات برگزیده‌ی کتاب

  • اعتماد به‌ نفس نوعی مهارت است و نه موهبتی الهی.
  • راه درمان سندروم شارلاتان بودن یک جهش ایمانی سرنوشت‌ ساز است.
  • عمده‌ی چیزهایی که اکنون وجود دارند، نتیجه‌ی آشفتگی و تصادف‌اند.
  • می‌توانیم علی‌رغم ترس‌هایمان، از فقدان امید جان سالم به در ببریم.
  • استند آپ کمدین بزرگ، در حین اجرا جزئیات اضطراب‌آور بازی را به نمایش نمی‌گذارد.
  • بلوغ یعنی از اسطوره‌هایی که دیگر اشخاص را احاطه کرده گذر کنیم و وجه بشری دیگران را به تمامی درک و تصدیق کنیم.

چکیده کتاب

تصور ما از تفاوت بین موفقیت و شکست، مبتنی بر مفهومی است که سیستم استاندارد آموزشی هیچ‌گاه به آن نمی‌پردازد: اعتماد به نفس. در باب اعتماد به نفس ما را با کلیدی‌ترین موانعی آشنا می‌کند که اجازه نمی‌دهد پتانسیل‌ هایمان را بیشتر به کار بیندازیم. در این کتاب در باب سندروم شیادپنداری خواهیم خواند، در مورد حکمتی سخن خواهیم گفت که از تصورِ دستشویی رفتن شخصیت‌های بزرگ حاصل می‌آید و خواهیم دید (از جمله) نیچه و مونتنی در باب مقاومت انعطاف‌پذیرانه و دلیری چه حرف‌هایی برایمان دارند.

اغلب‌مان در همان سطح اعتماد به‌ نفسی که داریم درجا می‌زنیم، چون داشتنِ اعتماد به‌ نفس را نوعی خوش‌شانسی می‌پنداریم. اما در واقع حقیقت کاملاً برعکس است: اعتمادبه‌نفس در واقع مهارتی است مبتنی بر ایده‌هایی در باب جایگاه‌مان در جهان، که می‌توان رازهای آن را آموخت. کتاب در باب اعتماد به نفس ، همان طور که از نامش پیداست، درباره اعتماد به نفس نوشته شده است؛ اینکه یک فرد چطور اعتماد به نفس خودش را تقویت کند و از آن مهم‌تر، اصلا چرا چنین کاری بکند. آلن دو باتن در این کتاب کم‌حجم و روان، به‌خوبی مسئله اعتماد به نفس را واکاوی کرده است. شما می‌توانید با خواندن این کتاب دیدگاه اصولی‌تری به دست بیاورید و همچنین بیاموزید اعتماد به نفس را به یک بخش جداناشدنی از شخصیت‌تان تبدیل کنید.

بخشی از متن کتاب

طبیعی است که انتظار داشته باشیم همواره و در عین‌حال فعالانه در پی خوشبختی باشیم؛ به‌ خصوص در دو حوزه‌ی گسترده که امکان رضایت از زندگی در آن‌ها وجود دارد: روابط و شغل. بنابراین عجیب و حتی کمی ترسناک به نظر می‌رسد که دریابیم بسیاری از ما طوری رفتار می‌کنیم که گویی عمداً شانس‌های خود را برای به دست آوردن خواسته‌های خود از بین می‌بریم. هنگام ملاقات با کسانی که به آن‌ها علاقه داریم، ممکن است رفتاری خودسرانه و مخالف داشته باشیم. وقتی با کسی که دوستش داریم رابطه برقرار می‌کنیم، ممکن است با تهمت‌های بی‌اساس و عصبانیت‌های ناگهانی او را از خود برانیم، چنان‌ که گویی خودمان می‌خواهیم آن روز غم‌انگیز را ببینیم که معشوقمان علی‌ رغم دلسوزی برای ما، سرانجام خسته و بی‌حوصله شود، نتواند شک و تردید بیش‌ از حد ما را تحمل کند و مجبور به ترک ما شود.
همین‌طور ممکن است بعد از ارائه‌ای متقاعد کننده، شانس ترفیع در کار را از دست بدهیم؛ چون به‌ طور عجیبی پرخاشگری ما نسبت به مدیرعامل زیاد شده یا در ضیافت شام مست کرده و با مشتری توهین‌‌آمیز برخورد کردیم. چنین رفتاری را نمی‌توان صرفاً به بدشانسی نسبت داد. بلکه دلیلش می‌تواند رویکردی عام و بیشتر تعمدی به نام خود تخریبی باشد. ما با ترس از شکست کاملاً آشناییم، اما گویا موفقیت هم می‌تواند نگرانی‌هایی را به همراه داشته باشد؛ انباشت نگرانی بابت موفقیت است که گاهی باعث می‌شود فرصت‌ها و شانس‌های خود را برای به دست آوردن آرامش ذهنی از بین ببریم. چه چیزی می‌تواند تردید در موفقیت را توضیح دهد؟ همه‌ی ما کم‌ و بیش به‌ طور ناخود آگاه کسانی را که دوستشان داریم حمایت می‌کنیم، به‌ خصوص کسانی که در کودکی مراقب ما بوده‌اند و ما را از حس حسادت و بی‌کفایتی که در تربیتمان دچارش بودیم، حفظ کرده‌اند. زیبا بودن همسر جدیدمان یا ترفیع گرفتن در سازمان ممکن است در ذهن اطرافیان ما ناخوشایند باشد و آن‌ها را به این فکر بیاندازد که در قیاس با ما دستاوردهای اندکی داشته‌اند و می‌ترسند دیگر لیاقت همکاری با شرکت ما را نداشته باشند.

نقد کتاب در باب اعتماد به نفس

اغلب‌ شما در همان سطح اعتماد به نفسی که دارید درجا می‌زنید، چون داشتن اعتماد به نفس را نوعی خوش‌شانسی می‌پندارید. اما در واقع حقیقت کاملا برعکس است، اعتماد به نفس در واقع مهارتی است مبتنی بر ایده‌هایی در باب جایگاه‌تان در جهان، که می‌توان رازهای آن را آموخت. این جمله به نظر پیش‌ پا افتاده است که بسیاری از دستاوردها نتیجه‌ی نبوغ یا مهارت بالاتر نبوده‌اند، بلکه فقط حاصل نوعی سرزندگی روحی بوده‌ که اعتماد به‌ نفس نامیده می‌شود. کتاب در باب اعتماد به نفس نوشته‌ی آلن دوباتن، شما را با کلیدی‌ترین موانع خودباوری آشنا می‌کند و سخنان بزرگانی چون نیچه و مونتنی در باب مقاومت انعطاف پذیرانه و دلیری را بیان می‌کند که در بالا بردن اعتماد به نفس‌تان نقش مهمی دارند.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

تعداد بازدید: 5,915 بار

Alain%20de%20Botton%20 %D8%A2%D9%84%D9%86%20%D8%AF%D9%88%20%D8%A8%D8%A7%D8%AA%D9%86 7

عنوان کتاب: در باب اعتماد به نفس

از مجموعه مدرسه زندگی

نویسنده: آلن دو باتن

مترجم: محمد کریمی

تعداد صفحات کتاب: 62 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 3.1 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

آلبرت انیشتین بی تردید از بزرگ‌ترین چهره‌های علمی دنیا، و احتمالا مشهورترین دانشمند تاریخ بود. او در سال 1879 و در خانواده‌ای یهودی متولد شد. در دوران تحصیل نه خانواده و نه معلمان هوش سرشار او را تشخیص ندادند...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 818
این کتاب کتابی در مورد عدم‌ قطعیت است؛ از نظر این نویسنده، رویداد نادر مساوی است با عدم‌ قطعیت. این حرف که ما اساساً باید رویدادهای نادر و افراطی را بررسی کنیم تا از رویدادهای معمولی سر دربیاوریم، ممکن است...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 8682

یک پاسخ

  1. بسیار کتاب مفیدی بود ترجمه عالی و بهتر اینکه پی دی اف کتاب در اختیارم قرار گرفت . ازتون ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *