آخرین مصاحبه با آلیور ساکس

آخرین مصاحبه با آلیور ساکس (nbookcity.com)

دانلود کتاب آخرین مصاحبه با آلیور ساکس

کتاب آخرین مصاحبه با آلیور ساکس، مجموعه گفتگوهای رادیویی، دکتر ساکس می‌باشد که، از خلال، گفت‌وگوها با شخصیت یکی از مهمترین عصب شناسان قرن آشنا میشویم. دکتر ساکس در این مجموعه، درباره‌ی بیمارانش که دچار نارسایی عجیب ذهنی هستند، توضیحات مبسوطی ارائه می‌دهد.این کتاب  با ترجمه‌ی یوسف نجفی جابلو چاپ و منتشر شده است. الیور ساکس، ازجمله پزشکان و عصب‌شناسانِ نویسنده قرن بیست و یکم است که سال ۹۵ ترجمه کتاب «مردی که زنش را با کلاه اشتباه می‌گرفت!» از او در ایران منتشر شد. او در این‌کتاب، داستان‌های عجیب اما واقعی انسان‌هایی را روایت کرده بود که در دنیای غریب و به ظاهر گریزناپذیر انواع اختلال‌های عصب روان شناختی در دام افتاده‌اند.

چکیده کتاب

الیور ساکس که متولد سال ۱۹۳۳ بود، در سال ۲۰۱۵ در سن ۸۲ سالگی درگذشت. این پژوهشگر از سال ۱۹۶۶ تا ۲۰۰۷ مدرس و سپس استاد بالینی عصب‌شناسی در دانشکده پزشکی آلبرت اینشتین بود و از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۷ در دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک هم زمان کار کرد. ساکس هم گام با طبابت و پژوهش، کتاب هم می‌نوشت و کتاب هایش به ۲۵ زبان ترجمه شده اند. او به‌طور منظم در مجله‌های نیویورکر، نیویورک ریویو آو بوکز و شمار دیگری از مجله‌های علمی و پزشکی و عمومی مطلب می‌نوشت. این‌پزشک، شخصیت بسیار خجالتی‌ای داشت و بین سال‌های ۱۹۷۰ تا ۲۰۱۵، چهارده کتاب نوشت که یکی از آن‌ها «بیداری‌ها» بود و با اقتباس از آن،‌ فیلمی با همین‌نام با بازی رابین ویلیامز و رابرت دنیرو ساخته شد. «مردی که زنش را با کلاه اشتباه می‌گرفت» و «در مسیر جاده» دو کتابی بودند که سال ۲۰۱۵ و شش‌ماه پیش از درگذشت ساکس منتشر شدند.

کتاب آخرین مصاحبه با الیور ساکس تعدادی از مصاحبه‌هایی را شامل می‌شود که او با مطبوعات مختلف انجام داده است. عناوین مصاحبه‌های درج‌شده در این‌کتاب به این‌ترتیب‌اند: «آلیور کاکس عصب‌شناس، مصاحبه با تری گیراس، رادیو موج نو، یکم اکتبر ۱۹۸۷»، «انسان‌شناس بر روی مریخ، مصاحبه با چارلی رز، فوریه ۱۹۹۵»، «استادز، ساکس و مهارت چپ‌دستی، برنامه استادز ترکل، ۱۹۹۵»، «آلیور ساکس، تلقین به‌مثابه راهی به‌سوی شهود، مصاحبه با لیزا بورل، نوامبر ۲۰۱۰»، «حظّ از کهنسالی، مصاحبه با تام اَشبروک، ژوئیه ۲۰۱۳» و «دکتر ساکس به گذشته می‌نگرد، پنجم ماه مه ۲۰۱۵».

بخشی از متن کتاب

آیا ماهیت درونی‌تان متمایل به خوشی بود؟ شادمانی؟ می‌دونید که ماهیت بکت شاید کمی بیش‌تر دمغی بود. مطمئن نیستم چرا شادکامی ذاتی‌ام وجود دارد. من جزو آدمای چشم‌آبی خوش‌بین نیستم که ویلیام جیمز راجع بهشون صحبت می‌کند اما چیزهای زیادی وجود دارد که بسیار قدردانشان هستم و شادکامم. بسیار خوش‌شانس بوده‌ام که وضعیت جسمانی سالمی داشتم، شانس این را داشتم که دوستان و شاگردانی داشته باشم. من عاشق کارم هستم و عاشق نوشتن،‌ برای لحظاتی هنوز قادرم به‌شکلی بدون مشکل به هر دوی این‌کارها بپردازم…

کتاب آخرین مصاحبه با الیور ساکس توسط مترجم محترم آن به شهر کتاب اهدا شده است. در پایان امیدواریم از خواندن این کتاب زیبا لذت ببرید.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

تعداد بازدید: 275 بار

Oliver%20Wolf%20Sacks%20 %D8%A7%D9%84%DB%8C%D9%88%D8%B1%20%D8%B3%D8%A7%DA%A9%D8%B3

عنوان کتاب: آخرین مصاحبه با الیور ساکس

مجموعه مصاحبه ها

نویسنده: الیور ساکس

مترجم: یوسف نجفی جابلو

تعداد صفحات کتاب: 92 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 799 کیلوبایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

کتاب یادداشت‌های خوآن میرو، افکار و اندیشه‌های خوٱن میرو در زمینه‌ی تجربیات شخصی،وی را بازگو می‌کند. در این کتاب با افکار و عقاید یکی از نقاشان، سورئالیست، قرن آشنا می‌شویم. کتاب در سال 1400، توسط یوسف نجفی جابلو، ترجمه و منتشر شده است...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 394

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *