چرا می خواهیم شما ثروتمند باشید؟

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
چرا می خواهیم شما ثروتمند باشید؟ (nbookcity.com)

دانلود کتاب چرا می خواهیم شما ثروتمند باشید؟

کتاب چرا می خواهیم شما ثروتمند باشید؟، برای اولین بار در سال 2006 منتشر شد. این کتاب از 5 بخش و بیست و نه فصل تشکیل شده است. هریک از بخش‌های این کتاب به یک جنبه از علم سرمایه‌گذاری و هوش مالی پرداخته است. اگرچه این کتاب برای تمام افراد جامعه بسیار سودمند است اما نویسندگان آن، به طور اختصاصی طبقه متوسط جامعه را مخاطب اصلی خود درنظر گرفته‌اند و با ارائه راهکارهایی سعی در افزایش درآمد و ثروت این طبقه دارند.

دونالد ترامپ و رابرت کیوساکی معتقدند قشر متوسط در سرازیری سقوط قرار گرفته است و با سیاست‌های اقتصادی نادرست در حال ناپدید شدن است. از بین رفتن این طبقه و ایجاد دوقطبی طبقه ثروتمند و فقیر عواقب جبران نشدنی به دنبال دارد. آنها معتقدند مشکلات مالی در هر خانواده و در هر نسلی وجود دارد بنابراین این مسائل نباید مانع از رسیدن شما به پول و ثروت گردد. کتاب حاضر زبانی ساده و صمیمی دارد و ترجمه‌ی آن روان است. مطالعه این کتاب افکار شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و نگرش شما را نسبت به سرمایه‌ گذاری تغییر می‌دهد.

چکیده کتاب

كتاب چرا می خواهیم شما ثروتمند باشید؟ یكی از بهترین‌ها در نوع خود است. بدون‌شك تاكنون كتاب‌های بسیاری در زمینه‌ی موفقیت در كار، كسب درآمد بالا، ثروت و خوشبختی در بیست دقیقه را دیده یا مطالعه كرده‌اید! واقعیت این است كه روش‌های متفاوت دستیابی به موفقیت در عرصه‌های مختلف زندگی ازسوی بزرگان و روان‌شناسان مطرح می‌شود، اما حرف آخر را خود فرد، اراده، نیازهای ناخودآگاه، افكار و علایق او می‌زند. از این‌رو نمی‌توان به‌راحتی نسخه‌ای ارایه داد كه بتواند زندگی هر كسی را با هر شرایطی متحول كند…

این كتاب مشترک رابرت کیوساکی و دونالد ترامپ تا حدود زیادی توانسته است در تهیه‌ی این نسخه، با موفقیت عمل كند. بی‌تردید مقایسه‌ی موقعیت اقتصادی كشورها با یكدیگر، معقول به‌ نظر نمی‌رسد، اما اصول و روش‌هایی وجود دارند كه در هر شرایط اقتصادی می‌توانند نتیجه‌ بخش باشند. توصیه‌های این كتاب این ترفندها را در اختیارتان قرار می‌دهد. در سال 2006 رابرت با کمک دونالد ترامپ کتاب چرا ما می خواهیم شما ثروتمند باشید؟ – دو مرد – یک پیام را به صورت همکار نویسنده نوشت. این کتاب با شماره یک لیست پرفروش ترین های نیویورک تایمز شروع به کار کرد.

بخشی از متن کتاب

مردم براساس رویکردی که به مقوله ی سرمایه‌گذاری دارند، به سه دسته طبقه بندی می‌شوند:

  1. گروهی که هرگز به سراغ سرمایه گذاری نمی‌روند.
  2. گروهی که سرمایه گذاری می کنند تا پول خود را از دست ندهند.
  3. گروهی که با هدف به دست آوردن پول بیشتر سرمایه گذاری می‌کنند.

گروهی که هرگز سرمایه‌گذاری نمی‌کنند. کسانی هستند که توقع دارند بعد از بازنشستگی، خانواده، شرکتی که در آن کار کرده اند یا دولت از آن‌ها حمایت کند. گروهی که برای از دست ندادن پول‌شان سرمایه گذاری می‌کنند، سراغ اقلامی می‌روند که مطمئن ترند. این گروه بخش عمده‌ی سرمایه‌گذاران را دربر می‌گیرند. این گروه هنگام سرمایه‌گذاری، با این ذهنیت پا پیش می‌گذراند که می‌خواهند پس‌انداز کنند. گروهی که برای رسیدن به پول بیشتر سرمایه گذاری می‌کنند. در زمینه‌های مرتبط مطالعه کرده و به دنبال تسلط بیشتر بر اوضاع هستند. این گروه با هدف دستیابی به سود قطعی و بازدهی بیشتر سرمایه گذاری می‌کنند.

جالب این جاست که هر سه گروه، این استعداد و امکان را دارند که به پول و ثروت دست بیابند. پیش از این درباره‌ی این توصیه که می‌گوید: «پولت را پس انداز و بدهی هایت را تسویه کن، سرمایه گذاری‌های بلند مدت داشته باش، در صندوق‌های تعاونی و موسسات سرمایه گذاری هم مشارکت کن. برای کاهش و تقسیم ریسک سرمایه‍‌گذاری؛ در جاهای مختلف و به صورت چندجانبه سرمایه گذاری کن» صحبت کردیم. عصر همان روز من و دونالد درباره‌ی اين که چرا روی موضوع پس انداز پول متمرکز نشدیم. صحبت کردیم. واقعیت این است که هر دو نفر ما میلیون‌ها دلار بدهکاريم اما از نوع بدهی خوب. ما برای کاهش و تقسیم ریسک‌های سرمایه گذاری، این کار را به صورت پراکنده و چند جانبه انجام نمی‌دهیم؛ البته نه در چهارچوبی که بسیاری از مردم از سرمایه گذاری چندجانبه استفاده می‌کنند. هر دو نفر ما سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت کرده‌ایم. اما هیچ یک به سراغ سرمایه‌گذاری در صندوق‌های تعاونی و موسسات سرمایه گذار آن هم برای سرمایه گذاری‌های اولیه نمی رویم. چرا؟ چون هدف ما از سرمایه گذاری، رسیدن به پول بیشتر است و این اتفاق در این موسسات رخ نمی دهد.

نقد و بررسی کتاب چرا می خواهیم شما ثروتمند باشید؟

دونالد ترامپ و رابرت کیوساکی نگرانند.نگرانی و دغدغه ی آن ها پولدارتر شدن پولدارها و فقیرتر شدن ملت آمریکاست.به عقیده ی آنها قشر متوسط جامعه مانند یخ های قطبی هستند که ذوب و نابود می شوند.آمریکا در حال تبدیلشدن به جامعه ای دو تکه است.طولی نمی کشد که مردم این کشور یا ثروتمند می شوند یا فقیر؛حد وسطی وجود نخواهد داشت.ترامپ و کیوساکی تاجرانی شجاع و کارآفرینان و سرمایه گذارانی موفق هستند.هر دو به تجارت مشغولند و در سطح بین المللی مطرح هستند.آن ها مدرس و نویسندگانی معروف هستند که در محافل فعال در زمینه ی آموزش مالی و پول شناسی سخنرانی می کنند.

آنها هر دو معلم هستند اما نه به این دلیل که به درآمد آن نیاز دارند ،بلکه نگران سرنوشت و خانواده ی شما ،مملکت خود و دنیا هستند.پولدارها اغلب وقتی می خواهند در شرایط تغییری بوجود بیاورند بنا به دلایل و عقایدی که خودشان به آنها پایبندند از راه پرداخت پول وارد می شوند،اما دونالد ترامپ و رابرت کیوساکی از پول و وقت شان مایه می گذارند.به قول معروف وقتی به کسی ماهی می دهی،فقط همان روز او را سیر کرده ای اما وقتی به او ماهیگیری یاد می دهی او را برای یک عمر سیر کرده ای.دونالد و رابرت به جای اینکه با دادن چک به فقرا کمک کنند سعی دارند به آنها ماهیگیری بیاموزند.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

  1. چه کسی پول مرا برداشت؟
  2. تفکر بهتر، زندگی بهتر
  3. از ذهن تا ماده
  4. چگونه اولین دارایی واقعی خود را بخرید؟
  5. داستان سایه

تعداد بازدید: 1,008 بار

Donald%20Trump%20 %20Robert%20Kiyosaki%20 %D8%AF%D9%88%D9%86%D8%A7%D9%84%D8%AF%20%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%85%D9%BE%20%D9%88%20%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1%D8%AA%20%DA%A9%DB%8C%D9%88%D8%B3%D8%A7%DA%A9%DB%8C

عنوان کتاب: چرا می خواهیم شما ثروتمند باشید؟

دو مرد، یک پیام

نویسندگان: رابرت کیوساکی و دونالد ترامپ

مترجمان: رامین بختیاری و فرح انگیز دستگیری

تعداد صفحات کتاب: 633 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 30.8 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

رابرت کیوساکی در کتاب کودک امروز نابغه اقتصادی فردا ویترینی از موفقیت های دانش‌آموزان تنبل مدرسه را به شما نشان می دهد و شما خواهید دید که همین شاگردان نتبل دیروز چگونه شاگردهای اول مدرسه دیروز با مشاغلی...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 683
در کتاب چرا ثروتمندان ثروتمندتر می شوند، خواننده می آموزد که چرا فاصله بین ثروتمندان و بقیه بیشتر می شود. چرا بدهی و مالیات، ثروتمندان را ثروتمندتر می کند. در این کتاب ، خواننده خواهد آموخت که چرا آموزش سنتی باعث می شود بسیاری از افراد با تحصیلات بالا...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 755

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *