چه کسی پول مرا برداشت؟

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
چه کسی پول مرا برداشت؟ (nbookcity.com)

دانلود کتاب چه کسی پول مرا برداشت؟

اگر کنترل پولتان را به دست گیرید می‌توانید زندگیتان را کنترل کنید. اگر پولتان را به شخص غریبه‌ای بدهید پولتان قبل از اینکه برای شما کار کند، برای آن شخص کار می‌کند. دلیل اینکه میلون‌ها نفر، میلیاردها دلار را از دست می‌دهند این است که بیشتر به دنبال پاسخ‌های آسان هستند تا اینکه دریابند کجا می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند. اگر می‌خواهید سرمایه‌گذار خوبی باشید، تفاوت بین صدای فروشنده حراجی و صدای مشاور سرمایه‌گذاری را بیاموزید. کتاب چه کسی پول مرا برداشت؟ برای کسانی تهیه شده است که می‌خواهند کنترل بیشتری بر پول خود داشته باشند و سود بیشتری را توسط سرمایه خود به دست آورند.

چکیده کتاب

در کتاب چه کسی پول مرا برداشت؟ درمی‌یابید که چرا تنوع و سرمایه‌گذاری درازمدت اغلب بهترین توصیه سرمایه‌ گذاری نیست و چرا افراد با دنبال کردن توصیه‌های بازار دچار ورشکستگی می‌شوند. یکی از محرمانه‌ترین رازهای سرمایه‌گذاران موفق تنوع در سرمایه‌گذاری نیست، بلکه اختلاط است. سرمایه‌ گذاران موفق به جای سرمایه‌ گذاری در یک زمینه، دو یا سه دسته از سرمایه‌ها را با هم مختلط و سپس پولی که از طریق سرمایه به دست می‌آید را پرقدرت، پرشتاب و محافظت می‌کنند. به‌عنوان مثال، بیل گیتس توسط ترکیب قدرت تجارت و قدرت اوراق بهادار توانست پول‌دارترین مرد جهان شود.

او به رؤیای بسیاری از مؤسسان شرکت‌ها، یعنی رؤیای ساخت یک تجارت و بردن تجارت عمومی به سمت بازار سهام دست یافت. به عبارت دیگر، او بخشی از تجارت خود را به اوراق که اغلب به ‌عنوان سهام شناخته می‌شود تبدیل کرد. اگر بیل‌گیتس شرکت خود را عمومی نمی‌کرد، شاید هنوز پول‌دار می‌ماند، ولی ممکن نبود در این سن کم بتواند پول‌دارترین مرد جهان شود. به طور ساده، ترکیب 2 دسته از سرمایه باعث شتاب گرفتن دارایی او شد. او از طریق درآمد شرکت مایکروسافت که در زمینه سهام متقابل استفاده شده است پولدارترین مرد جهان نشد.

بخشی از متن کتاب

وقتی رانندگی می‌کنید ماشین شما، پدال گاز و ترمز و فرمان دارد تا شما کنترل کامل ماشین را داشته باشید. با سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار شما، اغلب کنترل سرمایه‌گذاری را کاملاً به غریبه‌ها می‌دهید و امیدوارید آنها بهتر از شما رانندگی کنند. از دست دادن کنترل خیلی خطرناک است ولی اگر ندانید چطور رانندگی کنید بهترین راه، دادن کنترل به دیگران است. برای یک سرمایه‌گذار حرفه‌ای اشکال بزرگ سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار این است که سرمایه‌گذار با نداشتن مدیریت فعال، کنترل تجارت را دست سرمایه می‌دهد.

به عنوان مثال، اگر من سرمایه‌گذار کوچکی در شرکت مایکروسافت باشم، برایم سخت است به بیل گیتس تذکر بدهم پول زیادی هزینه می‌کند یا من سود بیشتری برای سرمایه‌گذاریم می‌خواهم. ولی من در تجارت شخصیم و در دارایی‌های املاکم می‌توانم این کار را بکنم. من کنترل کامل روی پولی که به دست می‌آورم، هزینه‌هایم، مالیات‌ها و کاری که می‌خواهم با درآمدم انجام دهم، دارم. همچنین کنترل بهتری روی فعالیت‌هایی در تجارتم که صادقانه نیستند خواهم داشت. موضوع دیگری که در اوراق بهادار از کنترل خارج می‌باشد این است که مزیت‌های مالیاتی کمی دارد. یکی از بهترین دلایل داشتن تجارت شخصی یا سرمایه‌گذاری در املاک این است که بخش مالیات عاشق شماست.

به نظر من، تجارت و املاک برای کسانی که مهارت مدیریت آنها را دارند بهترین سرمایه‌گذاری است. بدون مهارت‌های مدیریت، کنترل کار سخت می‌باشد. اگر شخصی مهارت‌های مدیریت نداشته باشد دسته‌های سرمایه‌گذاری تجارت و املاک برایش کابوس هستند. پس اگر تجارت و املاک مزیت‌های زیادی دارند، چرا بیشتر مردم در اوراق بهادار سرمایه‌گذاری می‌کنند و کنترل آن را از دست می‌دهند؟ به نظر من جواب باز هم در کلمه سادگی می‌باشد. برای میلیون‌ها نفر، دادن کنترل پول به سایرین به جای یادگیری چگونه راندن آن ساده‌تر است.

معرفی رابرت کیوساکی

دنیای تجارت پر از انسان‌هایی است که راه خود را طی کردند و برخلاف نظر دیگران، به موفقیت‌های بزرگی دست یافتند. رابرت کیوساکی یکی از همین تاجران است که خط فکری تازه‌ای را به جهان سرمایه‌ گذاری و تجارت اضافه کرد. او نویسنده بیش از ۲۶ کتاب در زمینه آموزش مالی شخصی است که حداقل به ۲۵ زبان زنده دنیا ترجمه شده‌اند. افرادی مانند «آنتونی رابینز» به عنوان مدرس در سمینارها و کلاس‌های او حضور دارند. اولین کتاب رابرت کیوساکی با عنوان «اگر می‌خواهید ثروت شوید به مدرسه نروید» در سال ۱۹۹۲ منتشر شد.

چند سال بعد، او شرکت تکنولوژی «کش فلو کیوساکی»  را تأسیس کرد که یک شرکت آموزش تجارت و اصول مالی بود. درآمد اصلی شرکت او از برگزاری سیمنارهای آموزشی به دست می‌آمد. در همین سال‌ها کتاب‌های بیشتری از کیوساکی منتشر شدند که زمینه شهرت بیشتر را برای او فراهم کردند. کیوساکی در سال ۱۹۹۶ ، زمانی که تنها ۴۷ سال سن داشت، خودش را از فعالیت‌های تجاری بازنشسته کرد. چون دیگر نیازی نداشت که برای درآمدزایی شخصا دست به کار شود.

نقد و بررسی کتاب چه کسی پول مرا برداشت؟

در کتاب چه کسی پول مرا برداشت؟ ، رابرت کیوساکی، به ما شانسی دوباره می‌دهد. این شانس فقط یک‌بار در خانه ما را می‌زند. مهمترین دارایی ثروتمندان تفکر خلاق و ثروت‌آفرین آن‌هاست که هر روز در‌حال پرورش مستمر آن هستند. این کتاب فرصتی است برای تمامی علاقمندان به پولدار شدن. هرگاه صحبت پول و پولدار شدن باشد، در بین شنوندگان یک فرد غرغرو و عیب‌جو وجود دارد که می‌گوید: «پول مهم نیست». ولی در واقع ترس بزرگ همه ما، به اتمام رسیدن تمام پول‌هایمان در طی بازنشستگی است. این ترس مربوط به سرطان، جنایت، یا جنگ هسته‌ای نمی‌شود.

ترس از زندگی بدون پول آن هم در سنین بالاتر می‌تواند برای همه وحشت‌انگیز باشد. کتاب چه کسی پول مرا برداشت؟ برای کسانی نوشته شده است که می‌خواهند کنترل بیشتری بر پول خود داشته باشند و سود بیشتری را توسط سرمایه خود به دست آورند. لازم به ذکر است که تمامی کتاب های رابرت کیوساکی در شهر کتاب برای دانلود و مطالعه کاربران عزیز قرار گرفته است و خواندن کتاب های این نویسنده به همه علاقمندان توصیه می شود.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

  1. تجارت قرن بیست و یکم
  2. اهرم های پولدار شدن
  3. آموزش گام به گام بورس
  4. 21 قانون شکست ناپذیر پول
  5. زندگی خود را پیش از صبحانه تغییر دهید

تعداد بازدید: 581 بار

Robert%20Kiyosaki%20 %D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1%D8%AA%20%DA%A9%DB%8C%D9%88%D8%B3%D8%A7%DA%A9%DB%8C 6

عنوان کتاب: چه کسی پول مرا برداشت؟

کتابی برای سرمایه گذاران حرفه ای

چرا سرمایه گذاران آهسته از دست می دهند و سریع به سود می رسند!!

نویسنده: رابرت کیوساکی

مترجم: مینا عسکری

تعداد صفحات کتاب: 369 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 16.7 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

کتاب «افزایش هوش مالی، شاهراه ثروت» یکی از آثار رابرت کیوساکی است. این نویسنده که پیش از این توانسته بود با کتاب «پدر پولدار، پدر بی‌پول» شهرت و اعتبار زیادی در تمام دنیا به دست آورد، این بار در این کتاب نشان...
بروزرسانی: 2 ماه قبل
تعداد بازدید: 1583
هدف اصلی رابرت کیوساکی در این کتاب، آشنایی شما با کارآمدترین استراتژی‌ها برای سرمایه‌گذاری مطمئن در املاک و مستغلات است. او قصد دارد تا شما را با دارایی‌های واقعی آشنا کند؛ به عقیده‌ی او دارایی‌هایی واقعی هستند که همزمان جریان نقدی ماهیانه و سود سرمایه‌ای دارند.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 680

2 پاسخ

  1. سلام مثل همیشه عالی ترین کتابها را می توان در اینجا یافت.
    اما افسوس باید عضو شد و سرکیسه را گشود.
    دوستتان دارم.

    1. سلام
      ممنون از حضور و همراهی شما
      هزینه ی اشتراک وی آی پی کتابخونه شهر کتاب نسبت به حجم بالای کتابهای قابل دانلود خیلی خیلی ناچیزه ضمن اینکه هر روز به کتابهای ارزشمند سایت افزوده میشه، تمایل داشتید شما هم امتحان کنید پشیمون نمیشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *