آیین دوست یابی

آخرین ویرایش: 4 هفته قبل
آیین دوست یابی (nbookcity.com)

دانلود کتاب آیین دوست یابی 

کتاب آیین دوست یابی در 6 بخش ارائه شده است که هر کدام از این بخش ها شامل نکات مفیدی می باشد.

مطمئناً با استفاده از این راهها می توانید به بهبود روابط خود با دوستان خود و همیچنین پیدا کردن دوستانی سازگار با اخلاق خود کمک کنید. این کتاب اثر ماندگار دیل کارنگی از جمله کتاب هایی است که اکثر روانشناسان و حتی مردم عادی آن را می شناسند و از کتابهایی می دانند که برای همه مردم قابل فهم و مهم تر از آن قابل عمل کردن است.

دیل کارنگی کتاب‌های دیگری مانند آیین سخنرانی و آیین زندگی و بسیاری کتاب‌های دیگر هم نوشته است.

خلاصه کتاب

در کتاب آیین دوست یابی چنین آمده است که ۹۹درصد انسانها از خودشان انتقاد نمیکنند و معمولاً از دید خودشان انسانهای خوب و عالی هستند و معمولا از دیگران انتقاد می کنند و باید یادآور شد انتقاد مثل کبوتر جلد و سریع است که به خانه بر می گردد و بیاد بیاوریم که با انتقاد از رفتار کسی اصلاح نمی شود.

اکثر جنایت کاران خود را بی گناه می دانند مانند گن کراولی – الکاپن و دچ شولتز. جان وانامیکر می گوید چ: سی سال است که من معتقد شده ام انتقاد و خورده گیری فایده ندارد و چگونه از عهده اصلاح دیگران به وسیله عیب جویی می توان برآمد و اینکه ما هرکسی را ملامت می کنیم جز خودمان را و هرگاه خواستیم از کسی انتقاد و عیب جویی کنیم یاد داستان الکاپن و… بیفتیم و بدانیم کبوتر مسافر به خانه باز می گردد و با خود بگوییم شخصی که مورد انتقاد ما واقع شده تمام سعی خود را برای دفاع و تبرئه کردن خود می کند.

درادامه کتاب آیین دوست یابی می خوانیم که فقط یک راه وجود دارد که به وسیله آن می توان هر کسی را به انجام هر کاری واداشت و آن این است  آن‌چه را که می خواهم برای من انجام دهد باید آنچه را که او می خواهد به او بدهم. فروید می گوید: هر چیزی که شما و من انجام می دهیم نشأت گرفته از دو محرک است: ۱- نیاز جنسی ۲- تمایل به بزرگ بودن. جان دیوی یکی از فلاسفه آمریکا می گوید: آرزوی مهم بودن و بزرگ بودن مهمترین نیاز طبیعت بشر است.

بخشی از متن کتاب

وقتی به شکار ماهی می‌روید با خود طعمه ماهی می‌برید و بر سر قلاب کرم یا ملخ می‌زنید تا ماهی را شکار کنید، به ماهی چیزی می‌دهید که آن را دوست دارد. چرا در برخورد با انسان‌ها این‌چنین برخورد نمی‌کنیم؟ چرا ما همیشه باید از چیزی که به آن احتیاج داریم یا دوست داریم حرف بزنیم؟ مگر نه این‌که چنین عملی خودخواهانه و غیرمنطقی است؟

اگر می‌خواهید دیگران را متقاعد کنید که کاری که می‌خواهید را انجام دهند به خواسته‌ها و مسائل موردعلاقه‌ی آن‌ها دقت کنید. مثلاً اگر می‌خواهید پسرتان سیگار نکشد (این مسئله‌ی موردعلاقه‌ی شماست) او را نصیحت نکنید و که کاری که شما دوست دارید را انجام دهد بلکه او را با مثال‌هایی متقاعد کنید که کشیدن سیگار او را از رسیدن به موارد موردعلاقه‌اش بازمی‌دارد:

مثلاً بگوید سیگار کشیدن مانع موفقیت او درزمینهٔ ورزش مورد علاقه‌اش می‌شود. نخست باید در طرف میل شدیدی ایجاد نمایید، آنکه می‌تواند این کار را بکند دنیا را طرفدار خود خواهد ساخت و آن‌ که نمی‌تواند، در تنهایی در جاده‌ی متروکی گام بر خواهد داشت.

معرفی  دیل کارنگی

دیل کارنگی در ۲۴م نوامبر ۱۸۸۸ در میسوری بدنیا آمد. خودش در کتاب هایش بارها به فقر شدیدی که در دوران کوردکی تجربه کرده اشاره کرده است. او در سال ۱۹۳۶ کتاب آیین دوست یابی را منتشر گرد که به گفته‌ی خودش یک شبه نایاب شد! یکی از شخصیت‌های بسیار مورد توجه دیل کارنگی رییس جمهور آمریکا دربین سال های ۱۸۶۱ ا ۱۸۶۵ که آبراهام لینکلن بود که کتابی نیزتحت عنوان “لینکلن، انسانی ناشناخته” در رابطه با او نوشته است، که یه گفته‌ی خودش ۱۰ سال صرف نوشتن این کتاب کرده است.

او در سال ۱۹۱۲ بنیاد کارنگی را تاسیس کرد که تاکنون نیز پابرجاست. دیل در بیش از ۷۵ کشور جهان برای بیش از ۸ میلیون نفر سخنرانی کرد . دیل کارنگی در ۱ نوامبر ۱۹۵۵ فوت کرد.

خواندن کتاب ارزشمند آیین دوست یابی را به همه شما عزیزان توصیه می کنیم. کلام بر زندگیمون عمیقا تاثیر داره حتی اگه دروغ باشه و ما به آن معتقد باشیم ک راست است می تواند بر ما اثر بگذارد اگر روزی 1000 بار به خود گویی خواهی مرد مطمئن باش باورش کنی خواهی مرد .روزی هزاران بار بگو من به هدفم می رسم یقین داشته باش که می رسی.

جمله قابل تاملی از کتاب 

در هنگام معاشرت با مردم باید این نکته را به یاد داشته باشیم که سروکارمان با افرادی نیست که منطق سرشان می‌شود بلکه با افرادی سروکار داریم که دارای احساسات، موجوداتی هستند دارای تعصبات و عقاید بی‌دلیل و محرکشان غرور و خودبینی است. به‌ جای محکوم کردن افراد بگذارید آن را بشناسیم و کشف کنیم چرا رفتارشان چنین است؟ این کار بسیار بهتر و پرمنفعت‌تر از انتقاد کردن است.

نقد کتاب آیین دوست یابی

تفاوتی که کتاب آیین دوست یابی با دیگر کتاب‌های مشابه اش دارد، در عملی بودن و سادگی کلام آن است. دیل کارنگی در نوشتن این کتاب نیامده است که اصول موفقیت را با استفاده از آخرین متدهای تئوریکال روانشناسی به شما معرفی کند. کتاب‌های او چکیده‌ای از تجریبیات عملی زندگی صدها نفر از بزرگ‌ترین و موفق‌ترین انسان‌های روی زمین است.

او با معرفی جنبه های مختلف افراد مشهور و بزرگ و موفق، از شکسپیر گرفته تا حافظ شیرازی، از چارلز دیگنز تا تئودور روزولت، راهکارهایی عملی برای داشتن زندگی‌ای با حداقل نگرانی و مشکل ارائه کرده است.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 4,709 بار

Dale Carnegie دیل کارنگی

عنوان کتاب: آیین دوست یابی

جز برترین آثار روانشناسی

جزو برترین آثار غیرداستانی 

جز برترین کتاب های مدیریت

نویسنده: دیل کارنگی

مترجمان: خشایار خطیر

تعداد صفحات کتاب: 321 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 5.55 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهر کتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

 سینگر تحلیل‌ های روان شناسانه ی عمیقی از شخصیت‌ هایش به دست می‌ داد و از لحاظ فکری شیفتهٔ اسپینوزا فیلسوف معروف هلندی بود. شهرت او بیشتر مرهون داستان‌ های کوتاهش بود...
بروزرسانی: 7 ماه قبل
تعداد بازدید: 122
«هال» می داند که اشتباهی رخ داده؛ پدربزرگ او «ماریون وست اوی» نام داشت و حدود دو دهه پیش درگذشت. اما او که پول زیادی را به افرادی خطرناک بدهکار است، تصمیم می گیرد از مهارت هایش در فالگیری استفاده کند تا...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 401

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *