باید با هم حرف بزنیم

آخرین ویرایش: 3 هفته قبل
باید با هم حرف بزنیم (nbookcity.com)

دانلود کتاب باید با هم حرف بزنیم

اگر تمایل دارید مهارت‌های ارتباطی خود را بهبود بخشید، کتاب باید با هم حرف بزنیم گزینه‌ بسیار مناسبی برای‌تان محسوب می شود.

هرچقدر هم که باور داشته باشید سرتان در لاک خودتان است، باز هم اعمالتان به شکلی واقعی و ملموس بر اطرافیانتان اثر خواهد گذاشت. باید بیاموزیم چگونه با یکدیگر حرف بزنیم و مهم‌تر از آن چگونه به یکدیگر گوش دهیم.

باید حرف زدن با مخالفانمان را بیاموزیم؛ چراکه (برخلاف دنیای مجازی) در زندگی واقعی نمی توان از دوست بودن با همگان دست کشید. برقراری گفت و گوهای پر از ظرافت و جزئیات یکی از مهارت‌های منحصر به فرد بشر است. در کتاب باید با هم حرف بزنیم با هنر ظریف گفت و گو آشنا می شوید.

خلاصه کتاب

نویسنده کتاب سلست هدلی، می گوید: هدف من در زندگی این نبوده است که خودم را وقف گفت و گو کنم و قطعاً هرگز خودم را مبلغی برای گفت و گو نمی دانم. پس از سال‌ها مشاهده، تجربه و پژوهش به این نقطه رسیده‌ام. همه این‌ها باعث شده‌اند که باور داشته باشم گفت و گو قدرت تغییر دادن جهان را دارد. پس لحظه‌ای گوشی هوشمندتان را کنار بگذارید و بروید با یک نفر حرف بزنید.

حتی بهتر هم می‌شود، اگر به حرف‌های کسی گوش بدهید. آدم‌ها شگفت زده‌تان خواهند کرد. آنها شما را شاد، آگاه و گاهی عصبانی خواهند کرد. اما اگر بتوانید از آن گپ زدن‌های سطحی که اکثر ما آنها را با گفت‌وگو اشتباه می گیریم رد شوید، مردم هرگز حوصله‌تان را سر نخواهند برد. نویسنده کتاب باید با هم حرف بزنیم می گوید تنها راه پیش رو این است که با یکدیگر صحبت کنیم.

ما باید صحبت کنیم، او راهبردهایی را بیان می کند که او را به یک مکالمه گر بهتر تبدیل کرده است – و ابزارهای ساده‌ای را ارائه می دهد که می تواند ارتباط هر کسی را بهبود بخشد. انسانها قادر به انجام چند کار نیستند و این امر به ویژه در مورد کارهایی که شامل زبان است صادق است. فکر می کنید می توانید در حین تماس کاری چند ایمیل تایپ کنید یا در حین ارسال پیامک به همسرتان با فرزندتان مکالمه داشته باشید؟

دوباره فکر کن. تعصب خود را بررسی کنید. این باور که هوش شما از شما در برابر فرضیات نادرست محافظت می کند، می تواند شما را در برابر آنها آسیب پذیرتر کند. همه ما نقاط کوری داریم که بر نوع نگاه ما به دیگران تأثیر می گذارد. قبل از اینکه شخص دیگری را قضاوت کنید تعصب خود را بررسی کنید. کتاب باید با هم حرف بزنیم را به تمام کسانی که می‌خواهند ارتباط بدون خشونت و مسالمت آمیز داشته باشند پیشنهاد می کنیم.

بخشی از متن کتاب

در جایی از کتاب باید با هم حرف بزنیم آمده: ما، برخلاف سایر حیوانات، می توانیم دروغ بگوییم. وقتی گربه ای از شما خوشش نیاید، به راحتی متوجه می شوید. یک سگ نمی تواند تصنعی غرش کند و تا جایی که ما می دانیم، فیل ها نمی توانند تظاهر به خرخر کنند. تظاهر کردن و لاپوشانی از توانایی های بشر است و اگرچه ممکن است این ویژگی یک نقیصه در نظر گرفته شود، اما اغلب مفید است.  برای مثال، تصور کنید که توانایی تظاهر به دوست داشتن رئیستان با مادر همسرتان را از شما می گرفتند.

فرض کنید نمی توانستید به دوستی که روز سختی را پشت سر گذاشته [برای قوت قلب دادن بگویید آرایش موهایش زیبا شده است. خیال کنید نمی توانستید به کارفرمای آینده نگرتان بگویید که قصد دارید حداقل برای پنج سال در آن شرکت کار کنید. به دلایلی کاملا پذیرفتنی دروغ گویی معنای ضمنی منفی به همراه دارد، اما مهارتی ضروری نیز تلقی می شود. بعضی از دانشمندان معتقدند زبان ذیل فرایند جفت گیری تکامل یافته است.

می توان پدیده ای مشابه را در سایر گونه های زیستی مشاهده کرد. توانایی تولید بعضی صداها و تقلید بعضی دیگر ممکن است باعث جذابیت شما برای جنس مخالف شود. اگرچه درمورد جفت یابی انسان ها این مهارت می تواند همچون شمشیری دولبه عمل کند. این موضوع مرا به یاد نقل قولی از آبراهام لینکلن می اندازد که می گفت: بهتر است ساکت باشید و دیگران تصور کنند احمقید تا اینکه سخن بگویید و همه شک و شبهه ها کنار بروند.

نقد کتاب باید با هم حرف بزنیم

گفت وگوی خوب لزوماً گفت و گویی آسان نیست. بعضی موضوعات آن‌چنان حساس‌اند و برخی مباحث آن‌قدر بار عاطفی هیجانی دارند که بحث دربارۀ آن‌ها می‌تواند دشوار و حتی خطرناک باشد. اما هیچ انسانی روی این کرۀ خاکی وجود ندارد که با او هیچ وجه اشتراکی نداشته باشید. هیچ موضوعی هم آن‌قدر حساس نیست که نتوان دربارۀ آن سخن گفت. خواندن کتاب باید با هم حرف بزنیم می تواند برای همه علاقمندان لذت بخش و مفید باشد.

کتاب باید با هم حرف بزنیم ضروری است. رساله هدلی در مورد ایجاد فضایی برای تعامل ارزشمند متقابل کتابی است که باید به یک کتاب راهنما در هر مدرسه، تبدیل شود که افراد روزمره به آن مراجعه می کنند. یک تحلیل کاملا تحقیق شده و دقیق از اینکه چگونه و چرا با یکدیگر صحبت می کنیم – نقاط قوت و (بیشمار) ضعف ما … یک بحث متفکرانه و گاهی اوقات درخواست پرشور برای مدنیت و توجه در گفتگو.

سلست هدلی در سال 2015 در همایش کرانۀ خلاق تدکس در شهر ساوانا، دربارۀ چگونگی برقراری گفت‌وگوهای بهتر سخنرانی کرد. آن سخنرانی در وب‌ سایت تد منتشر شد و اکنون میلیون‌ها بار دیده ‌شده است.

در پایان، مطالعه کتاب باید با هم حرف بزنیم را به همه علاقه‌مندان عزیز پیشنهاد می‌کنیم.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 1,982 بار

Celeste%20Headlee%20 %D8%B3%D9%84%D8%B3%D8%AA%20%D9%87%D8%AF%D9%84%DB%8C

عنوان کتاب: باید با هم حرف بزنیم

چگونه گفت و گویی به درد بخور داشته باشیم

از پرفروش ترین کتاب ها در ایران

نویسنده: سلست هدلی

مترجم: علی موسوی ده شیخ 

تعداد صفحات کتاب: 170 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 13.47 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

نویسنده ها در کتاب پیش رو، به بررسی آثار مخرب جدایی زن و شوهر بر تمام اعضای خانواده می پردازند و نظریه‌های مختلف پیرامون آن را از دیدگاه روانشناسی تحلیل می کنند. طلاق در بیشتر اوقات وقتی پیش می آید...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 324
هر برخورد و ملاقات با زنانگی درست و ثمربخش است اما مخلوط کردن اشکال زنانگی باهم بیشتر از هر عنصر واحد دیگری در زندگی مرد مشکل ایجاد می‌کند. حالا باید ببینیم که وقتی این اشکال زنان...
بروزرسانی: 6 ماه قبل
تعداد بازدید: 265

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *