مرد ایده آل

آخرین ویرایش: 6 ماه قبل
کتاب مرد ایده آل (nbookcity.com)

دانلود کتاب مرد ایده آل

کتاب مرد ایده آل (عقده‌ی مادر و روابط زن و مرد) اثری خوب و خواندنی در زمینه‌ی درک جنبه‌ی زنانه‌ی مردان می‌باشد.

کتاب‌های رابرت الکس جانسون بسیار موثر، عمیق و کاربردی هستند. او در این کتاب راهکارهایی را پیشنهاد داده که به کمک آنها مردان بتوانند توانایی ها و تصمیم گیری‌های خود را به عنوان یک مرد امروزی تقویت کنند و محبوبیت خود را در نظر همسران خود و به طور کلی جنس مخالف افزایش دهند.

نویسنده در کتاب مرد ایده آل : موثرترین راهکارهای محبوبیت در میان زنان زندگی؛ با شناسایی ویژگی‌ها و الگوهای کهن در مردان، به آن‌ها کمک می‌کند تا به وسیله‌ی دیدگاه روانشناسى تحلیلى، رابطه‌ی بهتر و شایسته‌ای با زنان زندگى خویش از جمله مادر، خواهر، همسر و دختر داشته باشند.

خلاصه کتاب

در  اولین فصل از کتاب مرد ایده آل نویسنده از یازده عنصر زنانه در زندگى مرد سخن مى‌گوید که باید آن‌ها را شناخت و جایگاه هر کدام را اختصاصاً تعریف کرد و سطح انتظار از آن را باید تنظیم نمود وگرنه باید سم‌هاى مهلکى را که در بخش دوم کتاب مى‌آید نوشید و افسردگى را در زندگى به آغوش گرفت.

این سرانجام مردانی است که با بخش زنانه درون خود فاصله دارند و نمی‌توانند به عنوان یک مرد ایده‌آل عمل کنند. مردان معاصر دوره سختى را طى مى‌کنند. در طول تاریخ بشر، رابطه مرد و زن توسط قانون و آداب و رسوم تعیین مى‌گردید و مرد جایگاه و وظایف خود را به‌ خوبى مى‌شناخت و سعادت، لذت و خوشبختى خود را در زندگى تضمین مى‌کرد و به زندگى روح، معنا و ارزش مى‌داد.

امروزه مردانى هستند که مادرانشان برایشان اهمیت زیادی دارند و دائماً در حال مقایسه مادر و زن خود هستند و بنابراین زنان خویش را عذاب مى‌دهند.  همچنین مردانى هستند که چنان شیفته زن خود مى‌شوند که دیگر مادر خودشان را فراموش می‌کنند. مردانى که به محض یک اتفاق ناگوار می‌خواهند عقب نشینی کنند یا کارهایى مى‌کنند که مسئولیت کمترى از آنان خواسته شود و رشد و پیشرفت زندگیشان را متوقف کرده‌اند.

مردانى هستند که به دلیل آنکه هنوز مرد نشده‌اند با گزافه‌گویی و یا انجام حرکات نامعقول می‌خواهند مرد بودن خود را اثبات کنند. مردانى که هنوز نمى‌دانند از زن خود چقدر باید انتظار داشته باشند، نمی‌دانند چرا تنش‌هاى سختى با مادرشان دارند و هنوز نقش مادر در زندگى آن‌ها نامعلوم است. این‌ها همه مصیبت‌هاى تشخیص ندادن رابطه مرد با زن است. اگر می‌خواهید به این قدرت تشخیص دست یابید حتما کتاب مرد ایده آل را مطالعه کنید.

مقدمه کتاب

در بخشی از مقدمه کتاب مرد ایده آل آمده: رابطه مرد با زن و نیز با زنانگیِ خودش در طول تاریخ به‌وسیله، آداب و رسوم و قراردادهای اجتماعی تنظیم و برقرار شده است. اما اخیرآ مردان توانسته‌اند توانایی و تصمیم گیری‌های شخصی خود را افزایش دهند که این خود گامی بزرگ در عرصه تکامل است. این تصمیم‌ گیری و آزادی همان‌قدر جدید است که خود دنیایِ معاصر.

درنتیجه این توانایی و تصمیم‌گیری نیاز به آگاهی مناسب خود دارد که پیش از این هرگز تجربه نشده است. زیرا راه‌هایی که برای مرد بدوی ثابت و مطمئن بوده است برای مرد امروزی نامطمئن و بی‌ثبات است. تا آن اندازه که انتخاب‌های متعددی را پیش‌روی آن‌ها قرار داده است. این انتخاب‌ها آن‌قدر زیادند که باعث گیجی شده‌اند.

بخشی از متن کتاب

در کتاب مرد ایده آل می‌خوانیم: دختری که احساس امنیت و آسایش را به مثابه هدیه پدرش به دنیای بزرگسالی خود بیاورد، دختری خوشبخت است. معصومیت حق دختر در حضور پدر است.  در آداب و رسوم قدیم وقتی دختری آماده است جایگاه خویش در دنیای بزرگسالان را اشغال کند، پدرش دست او را در دست مردی می‌گذارد تا با خود به دنیای روابط بزرگسالان ببرد.

امروزه همه اینها بسیار قدیمی و ساده به نظر می‌رسد اما برای معرفی رابطه پدر و دختر بد نیست. ما این را فراموش کرده‌ایم که زنان امروزی از اینکه دستشان از دست مردی به دست مرد دیگر گذاشته شود، خودداری می‌کنند درحالی که برخی از این ساختارها ارزش حفظ کردن را دارند. وقتی دختر خانه را ترک می‌کند مرد او را به مرحله دیگری از زندگی‌اش می‌برد.

این مرد می‌تواند شوهرش یا رئیس محل کارش باشد یا به معنی استقلالش یا فردیتی باشد که حق مادرزادی زن است. در هر حال دریافت هدیه قدرت و امنیت از پدر، یکی از بزرگترین هدایایی است که هر دختری می‌تواند داشته باشد. سادگی در رابطه بین پدر و دختر خوب است. خطر وحشتناک موقعی پدید می‌آید که پدری از مرزهای خود فراتر می‌رود و دخترش را به قلمروهای دیگر طبیعت زنانه مرد می‌کشاند… (ص41 کتاب مرد ایده آل)

در حالی که هر برخورد و ملاقات با زنانگی درست و ثمربخش است اما مخلوط کردن اشکال زنانگی باهم بیشتر از هر عنصر واحد دیگری در زندگی مرد مشکل ایجاد می‌کند. حالا باید ببینیم که وقتی این اشکال زنانگی که هر یک در جای خود ناب و عالی هستند و وقتی باهم مخلوط می‌شوند، تاریک و مشکل ساز می‌شوند چه اتفاقی می‌افتد.

درست است که هر مردی احتمالا باید همه این اشکال را تجربه کند اما نیازی نیست به شکل درهم آمیخته و مشوشی که بیشتر مردان تجربه می‌کنند با آنها دست و پنجه نرم کند. ما اینجا ابهامات و آلودگی‌های مشخصی را که در زندگی اغلب مردان امروزی رخ می‌دهد بررسی می‌کنیم. این ابهامات عواقب بسیار جدی‌ای دارد و اطلاعات مربوط به طرز اجتناب از آنها برای هر مردی حیاتی است که بتواند زندگی خود را بر محور درست پایه ریزی کند.

نقد کتاب مرد ایده آل

کتاب مرد ایده آل تلاش حیاتی برای درک و تمایز نقش متنوع زنانه در زندگی مردان را بررسی می‌کند. رابرت الکس جانسون از طریق اسطوره ها، داستان ها، حکایت‌های چند وجهی در مورد زنان و… از عناصر زنانه‌ی داخلی و بیرونی پرده برمی‌دارد. عدم تمایز در بین عناصر مختلف زنانه می‌تواند به بحران میانسالی، حتی زنا با محارم و خودکشی منجر شود.

در مقابل، درک واقعی از ماهیت و نقش زنانه به انسان این امکان را می‌دهد تا تمام توان خود را برای یافتن معنا در درون خود و موفقیت در رابطه با دیگران تحقق بخشد. مردان کمی، توانایی درک اهمیت زنانگی در زندگی درونی و بیرونی خود را دارند. تقریبآ تمام احساس ارزش، امنیت، شادی، رضایت، تعلق و سعادت مرد از طبیعت زنانه درونش ناشی می‌شود.

اگر خداوند زن و مرد را آفرید و قدرت یکسان به آن‌ها داد، نیمه ظریف و لطیفی که قلمرو زنانگی را تشکیل می‌دهد به اندازه قلمرو مردانگی قدرتمند است. معمولا مردان باتکبر تمام فکر می‌کنند که قدرت، دارایی و تسلط است که برایشان سعادت به‌بار می‌آورد. اما این‌طور نیست. سعادت یعنی زنانگی وجود مرد، یعنی کیفیتی احساسی که معمولا مرد برای کشف آن باید تلاش کند.

طبق مطالب کتاب مرد ایده آل بدون مردانگی خوب، مرد در واقع ضعیف، ناکارآمد و بی‌مصرف می‌ماند، اما این زنانگی است که منبع قدرت و معنا و ارزش اوست. او برای یافتن این کیفیت کمیاب باید به درون و بیرون نگاه کند، آن‌گاه هم زنانگی درونی و هم زنانگی بیرونی را با جستجوی خویش خواهد یافت.

درک وجوه درونی زنانگی مرد برای او دشوار است زیرا ما در فرهنگی زندگی می‌کنیم که مهارتی در بررسی دقیق این چیزها وجود ندارد. تشخیص وجوه بیرونی زنانگی ــ یعنی مادرزن، خواهر و دختر مردــ به‌مراتب آسان‌تر است.

در پایان، مطالعه کتاب مرد ایده آل را به همه مردان و به ویژه مردان جوان تحصیل کرده توصیه می‌کنیم.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 265 بار

Robert%20A.%20Johnson%20 %D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1%D8%AA%20%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%B3%20%D8%AC%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%88%D9%86

عنوان: کتاب مرد ایده آل

(عقده ی مادر و روابط زن و مرد)

موثرترین راهکارهای محبوبیت در میان زنان زندگی

نویسنده: رابرت الکس جانسون

مترجم: سیمین موحد

تعداد صفحات کتاب: 79 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 6.55 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

جین کیس پشت‌ صحنه زندگی افراد موفق را پیش چشمانتان می­‌گشاید و با آگاهی از آن احساس آسودگی می­‌کنید چراکه درمی‌یابید موفقیت یک­‌شبه و براثر شانس به دست نمی ­آید؛ تشویقتان می‌­کند بر شرط بزرگ زندگی خود...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 962
کتاب زندگی با تمام وجود، سعی دارد تا به خوانندگان بیاموزد خود را همانطور که هستند دوست بدارند. انسانی را تصور کنید که به دوران پیری رسیده‌است. انسان در دوران پیری دیگر توان، زیبایی و راحتی جوانی را ندارد...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 5234

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *