روابط متکامل زن و مرد

روابط متکامل زن و مرد (nbookcity.com)

دانلود کتاب روابط متکامل زن و مرد

کتاب روابط متکامل زن و مرد اثری مختصر، مفید و کاربردیست که با زبان ساده راهکارهای عملی برای بهبود روابط ارائه می دهد.

هدف نویسنده کتاب، علی صفایی حائری در مجموع این است که ما باید برای این مسئله آماده باشیم که همه چیز بر اساس پیش بینی های ما پیش نخواهد رفت. در واقع ما نمی‌دانیم که چه اتفاقی می‌افتد، اما باید بدانیم چه باید بکنیم. و بستر کتاب هم بیشتر روابط زناشویی است که قطعا خواندن این کتاب را به مجرد و متأهل به شدت توصیه می کنیم.

در کتاب حاضر، کیفیت روابط زن و مرد ـ پیش از ازدواج و پس از آن ـ بیان شده است. بخشی از کتاب به مطالبی در خصوص تساوی زن و مرد (در شغل، ارث، دیه و خون بها) و حجاب اختصاص دارد.

خلاصه کتاب

کتاب روابط متکامل زن و مرد حاصل دو نوشته و یک سخنرانی دربارهٔ ازدواج و روابط زن و مرد از زنده یاد علی صفایی حائری است. ازدواج، ارزش ازدواج و وظایف همسران، موضوع تساوی زن و مرد در شغل، ارث و میراث و دیه، حجاب و آزادی‌های مشروع زن و مرد و روابط کامل‌کنندهٔ زن و شوهر موضوعاتی هستند که در این اثر بررسی شده‌اند. ۲ طرف ازدواج و مرد و زن باید در این مجموعه فعال باشند و هر دو کار کنند.

ازدواجی که هر دو طرف بیدار باشند و توجه داشته باشند هیچ مشکلی ندارد، حتی اگر یکی از دو طرف بیدار و حلیم و فعال باشد می‌تواند کارگشا باشد. اما اگر دو طرف بی‌توجه باشند، نه آفت‌ها را بشناسند و نه زمینه‌ها را آماده کرده باشند و نه حاصل را جمع آوری نموده باشند، ناچار شیطان صفت‌ها و چپاول‌گرها، حاصل آنها می‌ربایند و بهره‌ها را از بین می‌برد. این کتاب به مخاطبان کمک می‌کند راه خوشبختی در ازدواج را پیدا کنند و بتوانند مسیر آینده خود را روشن کنند. 

بخشی از متن کتاب

زیر بنای حجاب زیر بنای حجاب، همین دگرگون کردن بینش و عوض کردن تلقی و برداشت هاست. آنوقت آنچه سخت و رنج آلود است شیرین و مطلوب خواهد شد، و راحت و آسان خواهد گردید. هنگامی که من با مقایسه ها، ارزش های بیشتر خودم را یافتم و با شهادت استعدادهایم، کار بزرگ خودم را شناختم و از تنوع و تکرار و از لذت و خوشی، به تحرک و به خوبیها رو انداختم، با این بینش، دیگر هیچ تنوعی مرا ارضاء نخواهد کرد و هیچ چشمی و هیچ دهانی و هیچ دلی، جایگاه من نخواهد بود، که من در این تنگناها نمی گنجم و در این محدوده ها، محبوس نمیشوم.

هنگامی که با همین مقایسه، عظمت من مشخص گردید و کار من نمودار گشت، ناچار من به شناخت دنیا راه می یابم. اگر نقش من تحرک باشد و کار من حرکت، ناچار دنیا راه من خواهد بود و در این راه من نباید گردی به پا کنم و دلی را بگندانم و کسی را به خود جلب کنم و خودم را در چشمها بنشانم. آنچه امروز آرزوی من و تمام همت مرا تشکیل می دهد، با این بینش، بزرگترین خیانت می شود و نابودی وجود من و نفی ارزش های جدیدی که به آنها راه یافته ام. با این بینش دیگر هیچکدام از آن عذرها، رنگی نخواهد داشت، چون لباس بینش نمی آورد، ولی بینش ها تو را وادار می کنند که گردی بلند نکنی و دلی را به خود نگیری و سنگ راه نباشی.

مسأله این نیست که من پاکم، مسأله این است که اگر کسی با عمل من گندید، ناچار گند او به من هم سرایت می کند، که من در جامعه مرتبط زندگی می کنم. و مسأله این است که من از محدوده حصارها و دیوارهای من و خودم گذشته ام و در من تمام خلق گنجانده شده و عشق آنها در دل من هم نشسته است. مادرهایی که داروهای سمی را از دسترس بچه های فضول دور نگه می دارند، از همین عشق سرشار شده اند.

و این است که بریز و بپاش نمی کنند. و بزن و برو نیستند. این عشق و آن ارتباط و پیوستگی، این دو عامل مانع این است که تو به گندیدگی و آلودگی دیگران بی اعتنا باشی؛ که در هستی نظام یافته و در جامعه مرتبط نمی توان ولنگار و بی تفاوت بود. و اما داستان پاکی دل، ناچار پاکی عمل را به دنبال خواهد آورد، که درخت زنده بار خواهد داد و دل پاک، عمل پاک خواهد آورد. اما کنجکاویها، هنگامی از درون با شناختها و بینش ها، ارضاء شده باشد، آنوقت نباید از بیرون تحریکها در میان باشند و سنگها مانع حرکت شوند.

نقد کتاب روابط متکامل زن و مرد

موضوع فصل اول کتاب روابط متکامل زن و مرد ازدواج است که در آن به ارزش و آثار ازدواج و وظایف همسران در قبال یکدیگر پرداخته شده است. در فصل دوم در مورد تساوی حقوق مرد و زن بحثهایی شده و به برخی شبهات مربوطه پاسخ داده شده است. فصل سوم به مساله حجاب پرداخته و در نهایت در فصل آخر کتاب بحثی در مورد روابط میان همسران مطرح کرده است.

در مجموع می توان گفت که این کتاب حاوی نکات آموزنده فراوانی است که با ادبیاتی شیوا و جملاتی مختصر و پرمغز بیان شده است؛ نکاتی که نشان دهنده دقت و باریک بینی نویسنده و کثرت تاملات و تجربیات وی بوده است.

مبنای قرآنی و روایی نویسنده ، برداشتهای نغز و دقیق از آنها و استفاده از اصطلاحات قرآنی از ویژگی های کتاب روابط متکامل زن و مرد است.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 821 بار

Ali%20Safaei%20Haeri%20 %D8%B9%D9%84%DB%8C%20%D8%B5%D9%81%D8%A7%DB%8C%DB%8C%20%D8%AD%D8%A7%D8%A6%D8%B1%DB%8C

عنوان کتاب: روابط متکامل زن و مرد

نویسنده: علی صفایی حائری

تعداد صفحات کتاب: 44 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 4.46 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

سربازان در جبهه حروفچینی آموختند اما کاغذ نبود. کارخانهٔ کهنه‌ای یافتند و بر آن شدند تا در آن کاغذ بسازند در هنگامهٔ جنگ، در فاصلهٔ بمب‌هایی که فرو می‌ریخت، ترکیب عجیبی درست کردند. از پرچم دشمن...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 97
یکی از کتاب‌های مهم «گابریل گارسیا مارکز» است. او مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است. کتاب عشق در زمان وبا یکی از عاشقانه های معروف جهان رمان است. فلورنتینو، جوانی لاغر‌اندام...
بروزرسانی: 2 هفته قبل
تعداد بازدید: 8798

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *