عشق در زمان وبا

عشق در زمان وبا (nbookcity.com)

دانلود کتاب عشق در زمان وبا

کتاب عشق در زمان وبا یکی از کتاب‌های مهم گابریل گارسیا مارکز است. او این کتاب را در سال 1985 نوشته و تاکنون به زبان‌های مختلفی ترجمه شده و مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است.

کتاب عشق در زمان وبا یکی از عاشقانه های معروف جهان رمان است. فلورنتینو، جوانی لاغر اندام و نحیف از خانواده ای متوسط است. او فرزند نامشروع مردی است که صاحب یک شرکت کشتیرانی است. او در کودکی پدرش را از دست داده است و با مادرش که مغازه ای خرازی دارد زندگی می کند. در جوانی در تلگرافخانه مشغول کار می شود و وقتی برای رساندن یک تلگراف به خانه ای وارد می شود، با دیدن دختر خانواده (فرمینا) عاشق او می شود.

فرمینا که مادرش را در کودکی از دست داده است با پدرش زندگی می کند. محور اصلی کتاب روایت داستان عشق فلورنتینو به فرمینا دازا است که علی رغم مخالفت های پدر فرمینا و دوری این دو از هم برای مدت چند سال باقی می ماند. اما فرمینا در ادامه داستان با مردی به نام اوبرینو که پزشکی محقق و به دنبال ریشه کن کردن وبا می بوده ازدواج می کند. فلورنتینو پس از ازدواج معشوقه اش به خود قول می دهد تا عشق او را در درون خود تا ابد زنده نگه داشته و به آن وفادار بماند … .

بخشی از داستان

در کتاب عشق در زمان وبا می‌خوانیم: فلورنتینو آریثا، پس از آنکه فرمینا داثا عشقش را رد کرده بود، حتی برای یک لحظه هم از فکر او بیرون نرفته بود. مرد به‌رغم چندین عشق طولانی و پرمخمصه، یک‌بند فقط به او فکر کرده بود و پنجاه‌ویک سال و نه ماه و چهار روز سپری شده بود. لزومی نداشت تا مثل زندانی‌ها روی دیوار سلول هر روز خط بکشد تا زمان را به خاطر داشته باشد و قاطی نکند؛ به هر حال هر روز مسئله‌ای پیش می‌آمد و او را به یادش می‌آورد.

تنها با مادرش ترانزیتو آریثا، در قسمتی از یک خانه‌ی اجاره‌ای در خیابان پنجره‌ها زندگی می‌کرد. مادرش از دوران جوانی در همان خیابان، یک مغازه‌ی خرازی داشت و در ضمن پیراهن‌های پاره و پارچه‌های کهنه تکه‌پاره را هم به‌ عنوان باند زخم ‌بندی می ‌فروخت تا برای بستن زخم سربازانی که در جنگ مجروح شده بودند، به کار روند…

خلاصه کتاب

داستان عشق در زمان وبا در یک شهر بندری نزدیک دریای کارائیب و رودخانه «ماگدالنا» اتفاق می‌افتد. نام این شهر در داستان ذکر نشده اما «رافائل نونس»، نویسنده سرود ملی کلمبیا در این باره گفته است:«کشوری که داستان در آن می‌گذرد کلمبیا است، هرچند نام شهر در داستان ذکر نشده اما نام مااکن‌ و توصیف آن‌ها و همچنین اشاره به رودخانه ماگدالنا شهری مانند کارتاخنا را به ذهن می‌آرود»

گابریل گارسیا مارکز رمان عاشقانه عشق در زمان وبا را در شش فصل نوشته است. این کتاب با صحنه‌ای آغاز می‌شود که دکتر خوونال اوربینو بالای سرجنازه‌ی دوستش «خرمیا د سنت آمور» در آپارتمانش حاضر می‌شود. علت مرگ خودکشی با استنشاق سیانوری است که برای چاپ عکس به کار می‌رود. این فصل از رمان از زاویه‌ی دید دکتر اوربینو روایت می‌شود.

5 فصل دیگر رمان نیز به روایت داستان از زوایه‌ی دید هرکدام از شخصیت‌ها می‌پردازد. خواننده با خواندن مجموعه‌ی این فصل‌ها کم‌کم به داستان پی می‌برد و ارتباط بین شخصیت‌های داستان و وقایع را پیدا می‌کند. بسیاری از منتقدان عشق در زمان وبا  را داستانی احساس می‌دانند که بر قدرت عشق واقعی تاکید کرده است. عاشقی در داستان گارسیا مارکز یک بیماری در نظر گرفته شده است، بیماری‌ای که می‌توان آن را با وبا مقایسه کرد.

بخش دیگری از کتاب

دکتر به محض ورود به آن خانه‌ ی فرو رفته در نیمه تاریکی روز، دوباره همان بوی قدیمی را حس کرد. همان بویی که درست مثل اسمش تلخ و ناگوار بود… او را سریعآ به آن‌جا احضار کرده بودند که مسئله‌ای را حل کند. اما این مسئله سال‌ها بود که دیگر اهمیتی برای دکتر نداشت. خرمیا دُ سنت آمور، همان پناهنده‌ی اهل یکی از جزایر آنتیل که همیشه حریف سرسخت او در شطرنج بود.

همان که در جنگ جانباز شده بود و به عکاسی از کودکان می‌پرداخت، با بخارهای طلای مذاب، خود را از خاطرات عذاب‌آور، رهانیده بود. حالا جسم بی‌جانش روی تخت تک نفره‌ی همیشگی‌اش خوابیده و پتویی روی جسدش کشیده بودند. کنار تخت هم لاشه‌ی سگ درشت هیکل دانمارکی ‌اش وجود داشت با همان لکه‌های سفید روی سینه‌اش. پاهای سگ به تخت بسته شده بود تا وفادارانه کنار صاحبش جان دهد.

سرگذشت کتاب عشق در زمان وبا

در سال ۲۰۰۷ از روی این کتاب یک فیلم هم ساخته شده است. مارکز هرگز اجازه نداده بود از روی کتاب های او فیلمی ساخته شود اما بالاخره اجازه داد که عشق در زمان وبا به فیلم تبدیل شود. گفته می شود او مبلغ ۷ میلیون دلار بابت این کار دریافت کرده است. کتاب حلقه ای است، یک حلقه ی ماجرا را که می خوانی، حلقه باز می شود و با ماجرایی بزرگ تر، تکان دهنده تر، زیبا تر و غمگین تر رو در رو می شوی.

شخصیت های اصلی رمان هر کدام داستان خود را تعریف می کنند و در کنار داستان خویش با داستان شخصیت دیگر داستان رو در رو می شویم، شخصیت دیگر راوی می شود و داستان پیش می رود تا همه چیز شکل بگیرد. داستانی از اواخر قرن نوزدهم تا اوایل قرن بیستم.

کارهای ابتدایی نویسنده کتاب عشق در زمان وبا به سبک رئالیسم و تاثیر پذیرفته از ویلیام فالکنر بوده است ولی به تدریج سبک رئالیسم جادویی قالب اصلی داستان‌ هایش شده است. بسیاری از آثار گابریل گارسیا مارکز به فارسی ترجمه شده و در ایران با اقبال عمومی مواجه شده‌اند.

جملات برگزیده کتاب

  • از این می‌ترسم بزرگترین دردم در لحظه‌ی مرگ این باشد که چرا از درد عشق نمیمیرم…
  • هر چه در مورد یک عشق اتفاق بیافتد بر همه عشق‌ها در سراسر جهان اثر خواهد گذاشت.
  • عشق علاوه بر اینکه استعداد خدایی است می‌تواند معجزه کند و به انسان نیرویی بیش از حد تصور اعطا کند.
  • انسان فقط روزی متولد نمی‌شود که از شکم مادر بیرون می‌آید، بلکه زندگی وادارش می‌کند چندین مرتبه دیگر از شکم خود بیرون بیاید و متولد شود.
  • هر فردی می‌تواند در آن واحد، عاشق چند نفر باشد،همان غم و اندوه عاشقی را با هر یک از آن‌ها احساس کند، ولی به هیچ یک از آنان خیانت نورزد.

نقد کتاب عشق در زمان وبا

گارسیا مارکز نویسنده کتاب عشق در زمان وبا در طول حیات خود به شهرتی بی ‌بدیل در سراسر جهان دست یافت که قسمت اعظم آن را مدیون خلق کتاب صد سال تنهایی است. بسیاری از صاحب‌نظران این کتاب را شاهکار مارکز و همچنین دنیای ادبیات می‌دانند.

فروش بی‌نظیر این اثر در تمام کشورها گواه این مطلب است. از جذابیت‌های آثار گابریل گارسیا مارکز درگیر کردن خواننده در روند داستان است. بسیاری از اتفاقات و جزئیات مهم و سرنوشت‌ساز در کتاب نوشته نشده و چگونگی آن‌ها به تخیل نویسنده واگذار شده است.

همچنین اینکه وی در طول کتاب عشق در زمان وبا به یک سبک خاص بسنده نکرده و سبک‌های مختلف را در موقعیت‌های مقتضی به کار گرفته است.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 8,798 بار

Gabriel%20Garc%C3%ADa%20M%C3%A1rquez%20 %DA%AF%D8%A7%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D9%84%20%DA%AF%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C%D8%A7%20%D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D8%B2 5

عنوان کتاب: عشق در زمان وبا

(عشق سالهای وبا ، عشق در روزگار وبا)

برنده جایزه ی لس آنجلس تایمز سال 1988

جز برترین کتاب های تاریخ انجمن کتاب نروژ

جزو بهترین کتاب های داستانی بر پایه ی سبک رئالیسم جادویی

جز برترین رمان ها در بریتانیا

جزو برترین رمان های تاریخی

جز برترین رمان های عاشقانه

جزو کتاب های برگزیده اپرا وینفری

جز کتاب های برگزیده به انتخاب آمازون

نویسنده: گابریل گارسیا مارکز

برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات سال 1982

مترجم: بهمن فرزانه

تعداد صفحات کتاب: 544 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 7.59 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهر کتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

گابریل گارسیا ماکز پس از نوشتن مقاله‌ای در مخالفت با دولت کلمبیا به اروپا تبعید شد. وقتی که کتاب غیر داستانی سفر مخفیانه میگل لیتین به شیلی را در سال ۱۹۸۶ نوشت، حکومت دیکتاتوری ژنرال پینوشه ۱۵ هزار نسخه از آن را در آتش سوزاند. او به نوشتن آثاری که گرایش به جناح چپ سیاست در آن مشهود بود ادامه داد. او با فرانسوا میتران رییس جمهور سوسیالیست فرانسه در دهه ۱۹۸۰ دوستی نزدیکی داشت و مدتها نیز از دوستان نزدیک و حتی نماینده فیدل کاسترو، رهبر سابق کوبا، بود.

از این قسمت می توانید دسته بندی یا نویسنده مورد نظر خود را انتخاب کنید و به همه کتاب های منتشر شده در سایت دسترسی داشته باشید و یا اسم کتاب مورد نظر خود را وارد کنید.

انتخاب دسته بندی

کاربران عزیز در صورت تمایل می توانید با کلیک روی آیکون های زیر ما را در اینستاگرام دنبال کنید. همچنین با عضویت در کانال رسمی شهرکتاب می توانید به همه مطالب سایت در تلگرام دسترسی داشته باشید.

اینستاگرام
کانال تلگرام

نوشته‌های مشابه

آلفرد آدلر معتقد است انسان با عقده حقارت زاده میشود و بسیاری از مشکلات وی به دلیل وجود همین عقده است و اگر بخواهد مسیر تکامل شخصیتی را طی کند باید بر عقده حقارت خود غالب شود...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 568
پژوهش رندانه‌ای است درباره سنت سحر و جادو در غرب آفریقا و برخورد و مقابله دو فرهنگ کاملاً متضاد در دوران "جنگ تمدن‌ها" و در عین حال داستانی است مهیج که خواننده را تا صفحه آخر مسحور می‌کند...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 112

یک پاسخ

  1. سماجت و صبوری فلورنتینو برای بدست آوردن فرمینا و عشق بی پایانش به اون، منو یادِ “گتسبی بزرگ” انداخت…
    تا حدود صفحه ۱۰۰ شاید داستان زیاد جذاب نباشه اما رفته رفته بهتر میشه. آخر داستان هم خوب تمام شد. به ویژگی‌های شخصیتی به طور مفصل پرداخته شده بود و ترجمه هم کاملاً روان بود…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *