شجاعت خوشبخت بودن

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
شجاعت خوشبخت بودن (nbookcity.com)

دانلود کتاب شجاعت خوشبخت بودن

کتاب شجاعت خوشبخت بودن در سال ۲۰۱۹ در کشورهای انگلیسی زبان انتشار یافته و فروش میلیونی و شهرت فراوان کسب کرده است.

این کتاب یکی از پرفروش ترین کتاب های سال ۲۰۱۹ جهان است. در نقد این کتاب نوشته اند که: اگر جوانی احساس افسردگی، غم زدگی و به خصوص احساس حقارت و انزوا میکند خواندن این کتاب می تواند در رهایی وی از وضع نابسامان روحی اش کمک کند.

نویسندگان این کتاب روی جلد کتاب نوشته اند: اگر کسی، به خصوص جوانی، در جست وجوی خوشحالی و شادمانی واقعی است باید زندگی خود را تغییر داده و با تغییر زندگی خود به این شادمانی دست یابد. اما چطور؟ این همان جوهر نوشته این کتاب است.

خلاصه کتاب

کتاب شجاعت خوشبخت بودن اثری خواندنی است که به تمام ما انسان‌ها یادآوری می‌کند کلید خوشبختی و خوشحالی حقیقی در دست خود ما است. مولفین کتاب، این اثر را تحت تاثیر عمیق نظریات آلفرد آدلر، روانشناس مشهور نوشته‌اند. این اثر به ما می‌آموزد آن چیزی که قرار است ما را به خوشحالی حقیقی برساند، در درون وجودمان قرار دارد و ما باید آن را پیدا کنیم. چه اشکالی دارد خودمان باشیم؟

چه اشکالی دارد که در جایگاه ویژه و ممتازی نباشیم و در همان جایی باشیم که هستیم. خودمان را همان‌طور که هستیم مثل یک انسان عادی قبول کنیم. مثل بقیه انسان‌ها. اگر اجازه دهیم کس دیگری ارزش ما را تعیین و تأیید کند معنایش وابستگی است. اما وقتی خودمان، خودمان را ارزش‌گذاری و تأیید کنیم آن‌وقت به خوداتکایی می‌رسیم. اگر کسی بخواهد بداند چگونه می‌تواند به خوشحالی و خوشبختی برسد، جوابش روشن است. اجازه ندهید دیگران شما را ارزش گذاری کنند.

کتاب شجاعت خوشبخت بودن چالشی است بین یک فیلسوف و یک دانشجو بر سر گفتمان های تعلیم و تربیت، احترام، عشق، ازدواج، شادمانی و خوشبختی از نگاه منتقدان. این کتاب در یک سخن برای کسانی که گرفتار پریشان حالی هستند و یا بر سر دوراهی های گیج کننده ی زندگی سرگردان مانده اند، راهگشا و روشنگر و همچون چراغی راهنماست که با آموزه های روان شناختی و فلسفی، هم راهِ زندگی انسان پریشان را روشن می کند و هم زندگی را امید بخش می نماید.

معرفی نویسنده ها

ایچیرو کیشیمی بدوا یک فیلسوف است. فیلسوفی ژاپنی که روانشناس هم هست. او یپرو آلفرد آدلر، روانشناس اتریشی و بنیان گذار مکتب روانشناسی فردی است. کیشیمی خود از مترجمان برجسته متون روانشناسی از زبان های انگلیسی و آلمانی به زبان ژاپنی است. با تسلط بر زبانهای انگلیسی و آلمانی و تسلط بر فلسفه یونان و روانشناسی کودک علاوه بر مقام استادی دانشگاه های کیوتو و اوزاکا، ریاست انجمن روانشناسی آدلرین ژاپن را هم بر عهده دارد.

فومیتاکه کوگا نویسنده صاحب نام ژاپنی که کتاب های پرفروشی نوشته و انتشار داده است. او نیز از شارحان روان شناسی آلفرد آدلر اتریشی است و در نوشتن کتاب های کیشیمی جزو همکاران و دستیاران وی بوده است. این دو نویسنده، در کتاب شجاعت خوشبخت بودن به ما می‌آموزند: کلید خوشبختی حقیقی در دست خود ماست. 

بخشی از متن کتاب

جوان: خوب اینها را گفتم که یک نمونه به شما ارائه داده باشم. اندیشه های آدلر حتماً شگفت انگیزند. نظام ارزشی آدم را به هم میریزند. باعث میشود که ابرها از آسمان زندگی آدم کنار بروند. زندگی آدم تغییر کند. نمیتوان آنها را رد کرد، یک حقیقت جهانی هستند. اما واقعیت این است که این اندیشه ها فقط در اینجا قابل تأمل هستند، توی همین اتاق و بس. به محض اینکه پا از این اتاق بیرون بگذارید و وارد فضای دنیای حقیقی شوید، دیگر نمیتوانید اندیشه های آدلر را جدی بگیرید.

اندیشه های آدلر خارج از این اتاق سست و بی پایه اند. بحثی که این اندیشه ها به میان می کشند غیر عملی است. فقط ایده آلیسم تو خالی است و بس. شما از این اندیشه ها دنیایی ساخته اید که با اهداف شما در این اتاق سازگار است. اندیشه هایی که شما را غرق در رویاهای شیرین می کند. شما در مورد دنیای واقعی و انبوه آدم هایی که در آن زندگی میکند چه می دانید؟ فیلسوف: فهمیدم. خوب، بعد؟

جوان: آموزشی که در آن تنبیه و تشویق نباشد آموزش است؟ آموزشی است که برای خودش نوعی خودمختاری به راه می اندازد. دانش آموزان را به حال خود رها میکند که خودشان راهشان را بیابند. این نظام آموزشی چیزی نیست مگر رد وظایف حرفه ای یک آموزگار. من از این به بعد، با بچه ها، یعنی با دانش آموزان به گونه ای رفتار میکنم که با نظر آدلر فرق میکند. برای من هم مهم نیست که رفتارم درست است یا غلط.

علت هم این است که راه دیگری و چاره ای ندارم جز همین. من دانش آموزان خوب را تشویق و تأیید میکنم و دانش آموزان دردسرساز را هم توبیخ میکنم. طبعاً، تنبیه های خشن و سخت را کنار میگذارم. فیلسوف: برای اینکه بدانم درست فهمیده ام یا نه، شما شغل آموزگاری را رها نخواهید کرد. درست است؟ جوان: البته که نه. من هیچ وقت دست از معلمی و آموزگاری برنخواهم داشت. این شغلی است که خودم انتخاب کرده ام. آموزگاری برای من شغل نیست بلکه یک نوع زندگی کردن است.

فیلسوف: خوب، این خبر خوبی است که میشنوم. شما آموزگاری را رها نخواهید کرد. جوان: حالا خیال می کنید که این مسئله، مسئله من نیست، مسئله کس دیگری است؟ اگر قرار باشد من به معلمی و آموزگاری ادامه دهم پس باید آدلر را همین جا و همین حالا کنار بگذارم. وگرنه وظایفم را به عنوان یک آموزگار نادیده گرفته ام و نسبت به دانش آموزان غیرمسئولانه رفتار کرده ام…

نقد کتاب شجاعت خوشبخت بودن

از آنجا که کتاب شجاعت خوشبخت بودن مبتنی بر اندیشه های آلفرد آدلر است، لازم است کمی با وی آشنا شویم. البته برای شناخت دقیق او و درک عمیق تر اندیشه های او، مطالعه جداگانه ای توصیه میگردد. هدف از ذکر نام و مختصری از شخصیت آدلر در این بخش، معرفی او نیست بلکه هدف شناخت مختصر کسی است که نویسندگان این کتاب را عمیقاً تحت تأثیر قرار داده است.

از آلفرد آدلر معمولاً به عنوان نخستین پیشگام روانشناسی اجتماعی یاد میشود، او نظریه ای را تدوین کرد که «علایق اجتماعی» در آن نقش عمده ای را ایفا میکند. وی واضع نظریه تأکید بر عقده حقارت در شکل گیری شخصیت انسان است و بی تردید یکی از تأثیرگذارترین روان شناسان قرن بیستم میلادی است. آدلر بر اهمیت عقده حقارت تأکید فراوان دارد و آن را یکی از مهمترین عوامل انزوا در کودکان و نوجوانان و مانع از رشد و شکوفایی شخصیت آنان میداند.

آدلر انسان را یک مجموعه تام و یکپارچه میداند. به همین علت مکتب او را روان شناسی فردی هم می خوانند. آدلر بر اهمیت عنصر اجتماعی بر تعادل روانی فرد هم تأکید دارد. نظریه آدلر را نظریه شخصیت هم می نامند. آدلر معتقد است انسان با عقده حقارت زاده میشود و بسیاری از مشکلات وی به دلیل وجود همین عقده است و اگر بخواهد مسیر تکامل شخصیتی را طی کند باید بر عقده حقارت خود غالب شود.

وی همچنین اعتقاد دارد که انگیزه های اصلی انسان برای اندیشه و رفتار، در میل او به برتری و قدرت نهفته است. دلیل آن نیز همان عقده های حقارت است و اگر انسان در تلاش برای کسب قدرت و برتری است دلیل اصلی همان جبران عقده حقارت است. تمام علاقه‌مندان به مطالعه کتاب‌های حوزه روانشناسی و موفقیت می‌توانند از محتوای عالی کتاب شجاعت خوشبخت بودن استفاده کنند.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 571 بار

Ichiro%20Kishimi%20(%D8%A7%DB%8C%DA%86%DB%8C%D8%B1%D9%88%20%DA%A9%DB%8C%D8%B4%DB%8C%D9%85%DB%8C)

عنوان کتاب: شجاعت خوشبخت بودن

کلید خوشبختی و خوشحالی حقیقی در دست خود ماست

نویسندگان: ایچیرو کیشیمی و فومی تاکه کوگا

مترجم: علی اکبر عبدالرشیدی

تعداد صفحات کتاب: 211 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 16.53 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

خشونت خانگی به ویژه خشونت علیه زنان به هرگونه عمل خشونت آمیزی تعمیم داده می‌شود که باعث تحمیل صدمات فیزیکی، جنسی، روانی، رنج و درد به زنان گردد. کتاب نقش طرحواره درمانی در کاهش خشونت علیه زنان 6 فصل دارد که در فصل اول اصطلاحات لازم برای مطالعه کتاب را توضیح می‌دهد...
بروزرسانی: 2 هفته قبل
تعداد بازدید: 575
کتاب رازهایی درباره زندگی‌ که هر زنی باید بداند نوشته‌ی باربارا دی آنجلیس است که در دسته کتاب‌های راه و رسم زندگی و روانشناسی زنان قرار می‌گیرد. نویسنده در این کتاب ده اصل و راز را برای تکامل احساسی و معنوی به زنان ارائه میده و به آن‌ها می‌گوید که می‌توان با تمام مشکلات و دغدغه‌ها...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1882

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *