پنج اصل خوشبختی چیست

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
پنج اصل خوشبختی چیست (nbookcity.com)

دانلود کتاب پنج اصل خوشبختی چیست

نویسنده در کتاب پنج اصل خوشبختی چیست، پنج اصل دولتمندی مالی، ارتباطی، ذهنی، جسمی و معنوی را آموزش می‌دهد.

آرزوی زندگی راحت تری را نکنید چرا که فریبی بیش نیست. آرزوی توانایی و ظرفیت بیشتری داشته باشید تا در راه زندگی به شایستگی و آسودگی برسید. اگر یک انسان معمولی باشید هرگز عملاً با این سؤال که کجا هستید و به کجا می‌روید، روبه‌رو نخواهید شد.

واقعیت این است که هیچ فرد معمولی تاکنون تاریخ‌ساز نبوده است. نویسنده این کتاب جیمز آرتور ری می‌تواند کمک‌تان کند که بفهمید واقعاً همین الآن چه می‌خواهید و قانون جذب را همانند دیگر قوانین هستی به کار اندازید تا در زندگی‌تان شگفتی به بار آورد. بدون تلاش سخت هیچ چیز جز علف هرز نمی روید!

خلاصه کتاب

کتاب پنج اصل خوشبختی چیست، از اصول خوشبختی و دولتمندی سخن گفته است. نگارنده حاصل مطالعات خود را در قالب پنج اصل خوشبختی و با هدف دستیابی به آرامش در زندگی بیان کرده است. او پنج جنبه مالی، ارتباطی، ذهنی، جسمی، و معنوی را «پنج ستون خوشبختی» نامیده است.

مخاطبان با این اصول می‌توانند در تمام جنبه‌های زندگی به توازن برسند و شاد باشند. او این پنج اصل را در پنج بخش به صورت جداگانه و نوزده فصل شرح داده است. برخی از عناوین این فصل‌ها عبارتند از: «نتایج کارهایتان انعکاسی از خود شماست»، «واقع‌بین شدن»، «عادت‌های مؤثر»، «خودتان را بشناسید»، «کسی شوید که دوست دارید جذبش کنید»، «تبدیل فکر به عمل»، و «پلی به سوی معنویت».

هوارد ترمن گفته است: نپرسید دنیا به چه نیاز دارد. بپرسید چه چیزی شما را به نشاط می آورد و بروید و همان کار را انجام دهید. زیرا آنچه دنیا به آن نیاز دارد انسان هایی بانشاط است… به طور خلاصه کتاب پنج اصل خوشبختی چیست کمکتان می کند ضمير برتر خود شوید. توجه برابر عشق است. آیا به ضمیر برتر و ایده آل هایتان توجه نشان می دهید؟ یا اینکه عاشق بدبختی خود هستید و همیشه به آن توجه می کنید؟ هر بار که ناله و زاری می کنید که چرا تنهایید، در واقع، دارید به خودتان می گویید که دوست دارید تنها و بی کس باشید.

حالا می توانید مخالفت کنید، می توانید از همه ی آنچه می خواهید شکایت کنید، اما واقعیت این است که انرژی دادن و توجه نشان دادن به بدبختی بیش از هر چیز دیگری، نه تنها به آن جان می بخشد بلکه آن را در زندگیتان مهم تر هم می کند. به هر چیزی که توجه نشان دهید بزرگتر می شود. اگر خودتان را دوست نداشته باشید، افرادی که به راستی شما را دوست دارند جذب نخواهید کرد. هرگز. وقتی به خودتان به عنوان آدمی می نگرید که قابل دوست داشتن نیست، در واقع شما عاشق آن نوع دوست نداشتنی خودتان هستید و روابطتان تنها می تواند انعکاسی از آن باشد.

مسؤول باشید و به جلو گام بردارید به یاد داشته باشید اگر فکر کنید که مشکلات زندگی تان از جایی ناشی می شود خود همین فکر مشکل است، زیرا شما دارید نیروی تان را به هدر می دهید. احساس مسؤولیت پذیری کامل، طرز فکر رایج نیست بلکه بیشتر اوقات راه ساده تر یعنی راه قربانیان، انتخاب رایج است. همیشه سرزنش چیزهای بیرونی ساده تر است، لااقل در کوتاه مدت. در طولانی مدت، نقش قربانی را بازی کردن باعث از دست رفتن قدرت می شود و در دنیای نتایج، شما را به جایی نمی رساند. به یاد داشته باشید که وقتی به چیزی توجه نشان می دهید آن را شدت می بخشید.

وقتی نقش قربانی را بازی می کنید، قربانی بودن را تقویت می کنید و جهان برای اینکه همچنان نقش قربانی را بازی کنید، فرصت های بیشتری برایتان می فرستد. وین دایر می گوید: «اگر مشکلات ما از انسان های دیگر ناشی می شوند، ما باید پول زیادی خرج کنیم و آنها را به یک روان پزشک بفرستیم.» مسؤول بودن جرأت می خواهد. به عهده گرفتن مسؤولیت کارهایی که در اطراف شما رخ می دهند جرأت می خواهد… کتاب پنج اصل خوشبختی چیست می تواند نظر شما را در مورد خیلی چیزها تغییر دهد!

بخشی از متن کتاب

تجسم نفس روشی است که درباره ی خود و دنیای تان فکر می کنید. بیشتر مردم، خصیصه هایی را در دیگران جذب می کنند که نمی خواهند زیرا بیشتر فکرشان روی چیزهایی که نمی خواهند متمرکز شده است. قانون جذب در عمل این طور است. این یکی از آن دلایل فراوانی است که ثابت می کند احاطه کردن خودتان با افراد مثبت اندیش و موفق خیلی مهم است. روی افراد برجسته ای که در زندگیتان حضور دارند، تمرکز کنید. روابطتان را با آنها تقویت کنید.

اگر تجسم نفس تان به شما بگوید که بی ارزش هستید – باوری که شاید در کودکی به شما رسیده باشد- در این صورت ممکن است افرادی را جذب کنید که برای مدتی با شما خوب رفتار کنند اما تجسم نفس پایه ای شما در نهایت محبت آنها را پس زده و رفتاری بد را جذب می کند و برعکس وقتی تجسم نفس سالم را بهبود بخشیده و آن را ایجاد می کنید، افرادی را جذب خواهید کرد که برای ضمیر برتر شما احترام و عزت قائلند و از آرزوهای برترتان حمایت می کنند.

یافته های جدید در فیزیک کوانتوم بیان می دارند که احساسات مداوم شما ناحیه ای پرانرژی خلق می کند که تمام بدن شما را احاطه می کند و همه ی آنچه را که با آن در تشابه است، جذب می کند. اگر بخواهید روابط سالمی داشته باشید، باید فاصله ی بین احساسی را که هم اکنون در رابطه تان دارید با احساسی که می خواهید داشته باشید، اندازه گیری کنید. مثلا اگر مردی باشید که به زنها اعتماد ندارد نمیتوانید یک همسر دوست داشتنی و بخشنده را جذب کنید.

بنابراین اولین دستور این است که روی احساساتی که می خواهید با آنها زندگی کنید متمرکز شوید. آنها را حتی اگر احساساتی خارجی هستند پرورش دهید. این احساسات، همان طور که در آنها فرورفته و با آنها گام برمی دارید تبدیل به سرشت شما می شوند. اولین و مهم ترین گام، سفر در عالم نوسان به سمت احساسات شادی، ستایش و قدرشناسی است. اعتماد به نفس ایجاد اعتماد به نفس، آخرین و اغلب ترسناک ترین گام برای خلق ارتباط است. باید به بیرون گام بردارید.

نقد کتاب پنج اصل خوشبختی چیست

شما در کتاب پنج اصل خوشبختی چیست عبارت های دور از ذهن زیادی را خواهید خواند که دنیایتان را به لرزه درآورده و آنچه را که تاکنون درباره ی زندگی و ثروت تصور می کردید، دگرگون خواهد ساخت.

  1. موفقیت یک جانبه شما را به جایی نمی رساند.
  2. تفکر مثبت به کار نمی آید اما مثبت نگران، موفق ترند.
  3. همیشه به آنچه در پی اش هستید می رسید.
  4. حساب بانکی فعلی شما معرف کسی نیست که اکنون هستید بلکه معرف کسی است که قبلا بودید.
  5. وقتی به جست و جوی شکوه و بزرگی می روید، انتظار نداشته باشید که دیگران از شما حمایت کنند. شما شهامت، قدرت و دیدگاهی را به نمایش می گذارید که آنها هنوز آن را ندارند.
  6. بزرگترین رقابتی که همیشه خواهید داشت، رقابت بین ذهن تربیت یافته و ذهن تربیت نیافته ی شماست. شما باید دایم آنچه را که به شما ارزش و توان می بخشد مطالعه کنید، بفهمید و در آن غوطه ور شوید و به هر قیمتی از آنچه شما را تضعیف می کند، کناره گیری کنید.
  7. تحت هیچ شرایطی، قدرت اراده ی شما از ضمیر ناخودآگاه تان قویتر نیست.
  8. خود واقعیتان باشید. هر آنچه سرکوب شود، بعدها به شکل زشت تری ظاهر خواهد شد.
  9. اگر خودتان را دوست نداشته باشید، هرگز همسری را که شما را واقعا دوست داشته باشد نخواهید یافت. هرگز. اگر به هر طریقی، خود را فردی دوست داشتنی ندانید، در واقع عاشق آن نوع دوست نداشتنی خودتان هستید و روابطتان تنها انعکاسی از آن خواهد بود. آیا برخی از این عبارت ها با آنچه آموخته اید یا باور دارید در تضادند؟

آماده باشید که باورهای شفابخش نویی را در ذهن تان ایجاد کنید تا بتوانید زندگی مطابق با خواسته هایتان برای خود بسازید. برای رسیدن به آنچه می خواهید باید دیدگاهتان را ارتقا دهید و نظام باورهایتان را به چالش بکشانید. نویسنده می خواهد راه کاملا جدیدی برای رسیدن به آرامش و توازن در هر جنبه ی جداگانه ی زندگی به شما نشان دهد. در طی مدتی که براساس کتاب پنج اصل خوشبختی چیست عمل می کنید، دقیقا خواهید دانست که چگونه با باورهایی نو، زندگی رضایت بخشی خلق کنید.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 391 بار

James%20Arthur%20Ray%20 %D8%AC%DB%8C%D9%85%D8%B2%20%D8%A2%D8%B1%D8%AA%D9%88%D8%B1%20%D8%B1%DB%8C

عنوان کتاب: پنج اصل خوشبختی چیست

با پیروی از این پنج اصل به اوج دولتمندی برسید

نویسنده: جیمز آرتور ری

مترجم: یاسمن رحیمیان

تعداد صفحات کتاب: 115 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 7.68 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

نویسنده ها می‌خواهند نشان دهند که اگر افکار خود را رها کنید، زندگی بسیار آسان می‌شود. طبق تجربه‌ی بایرون کتی اضطراب تنها دلیل زجر کشیدن است. زمانی که با واقعیت مجادله می‌کنید، مضطرب می‌شوید...
بروزرسانی: 1 روز قبل
تعداد بازدید: 445
وقتی سقوط بهمن، ارتباط استراحتگاه با دنیای بیرون را قطع می کند و یکی از حاضرین در جلسه ناپدید می شود، سوالی در ذهن سایرین شکل می گیرد: آیا کسی در بین آن ها برای به دست آوردن چیزی که می خواهد...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 308

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *