یک به یک

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
کتاب یک به یک (nbookcity.com)

دانلود کتاب یک به یک 

اگر روث ور را بشناسید، می‌دانید که داستان های او شما را سر جایتان میخکوب می‌کند. رمان یک به یک یکی از جدیدترین داستان های اوست.

داستان پردازی، توصیف محیط، هیجان داستان، توصیف دوستی بین شخصیت ها و… همگی به جذابیت این اثر می افزاید. این کتاب اولین‌بار در سپتامبر سال ۲۰۲۰ منتشر شد و مانند بسیاری از کتاب‌های این نویسنده در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفت.

روث ور این داستان پرتعلیق و رازآلود را با ریتمی تند آغاز می‌کند و آن را از زبان دو راوی گام‌ به‌ گام برای ما کامل‌تر می‌کند. این داستان جذاب و پرکشش تا انتها پرسش‌ها و حدس‌ و گمان‌هایی درباره‌ی انگیزه‌ی افراد برای ما باقی می‌گذارد. رمان پیش رو از نامزدان نهایی دریافت جایزه‌ی یان فلمینگ استیل دگر 2021 بوده است که به بهترین کتاب‌های جنایی سال تعلق می‌گیرد. این کتاب همچنین به زبان‌های مختلفی ترجمه شده است.

خلاصه داستان

کتاب یک به یک، داستان سفر یک گروه کوچک کاری که بنیان‌گذاران، سهام‌داران و هسته‌ی اصلی یک اپلیکیشن مشهور هستند به یک کلبه در ارتفاعات آلپ است. این گروه تصمیم گرفته‌اند تعطیلات خود را در این محل بگذرانند و به اسکی بروند. صبح روز اول این گروه برای اسکی می‌روند اما اتفاقات آن چنان که آن‌ها می‌خواهند پیش نمی‌روند. این گروه در حالی‌ که یک نفر را گم کرده‌اند برمی‌گردند اما تراژدی بعدی در راه است. بهمن، همه چیز را زیر خود فرو می‌برد و گروه گیر می‌افتند. در ادامه این تراژدی با مرگ افراد دیگری از این تیم شکل ترسناک‌تری به خود می‌گیرد.

کتاب از زبان دو نفر از افرادی که در این محل هستند روایت شده است، نفر اول ارین، یکی از خدمتکاران کلبه و دیگری زنی به نام لیز که یکی از همراهان گروه است. این روایت دوگانه داستان را کمی پیچیده‌تر و هیجان آن را بیشتر کرده است. کتاب پیش رو، ششمین اثر روث ور، رمانی گیرا و مسحور کننده است و او این ‌بار خوانندگانش را به ضیافتی غریب در کوهستان دعوت می‌کند. اقامت در کلبه‌ای مجلل در استراحتگاهی کوهستانی فرصتی است که شاید یک بار در کل عمر دست بدهد.

روث ور استادِ اشاره کردن به حضور شر در پیش‌ پا افتاده‌ ترین لحظات داستان است. او با گفتن داستان از دو زاویه‌ی دید آن را شبیه پازلی طراحی کرده که قدم به قدم کامل می‌شود و به همین دلیل است که خواننده قدرت زمین گذاشتن کتاب را نخواهد داشت. تفاوتی که رمان یک به یک با کتابهای دیگر نویسنده دارد: اواخر کتاب قاتل مشخص نمی شود بلکه در اواسط کتاب این اتفاق می افتد و این هیجان و دلهره کتاب را بیشتر می کند.

بخشی از متن رمان

آرام می گویم: «مطمئنم که دوستش داشتی.» و بعد، نگاهش میکنم که دیگر نمی تواند در حضور همکارانش، خودش را نگه دارد. بلند می شود و از اتاق بیرون می رود. در آشپزخانه، داخل صندلی ام فرو می روم، پای دردناکم را روی جاپایی ساخت دنی میگذارم و منتظر می مانم تا دنی بیاید. می پرسد: «اینیگو چی میگفت؟» و برایش توضیح می دهم. «وای، خدا!» دستهایش را روی سرش میکشد. «عجب احمقیه. اینها چشونه؟ ایوا با اینیگو، توفر با انی… از جنبش “من هم چیزی نشنیدن؟ آدمها دیگه نمیتونن به این راحتی ها با همکارهاشون بعله! درست نیست!»

با اکراه می گویم: «ولی این می تونسته یه جورهایی، بهش انگیزه بده، نه؟» دنی شانه ای بالا می اندازد. نمیدونم. منظورم اینه که احتمالا، اگه لازم باشه، برای همه شون میشه یه انگیزه ای پیدا کرد. میراندا خودش ممکنه دیوانه وار عاشق اینیگو باشه. ریک ممکنه از اون اینسل های خشمگین باشه که از داشتن رئیس زن متنفر بوده. کسی چه میدونه. من اگه مجبور باشم، میتونم کلی انگیزه چرند و مزخرف برای هر کدومشون ردیف کنم. اگه از من بپرسی، به نظرم، باید دنبال عذرهای موجه برای غیبت از صحنه جرم باشیم، نه انگیزه ها. شاید بشه چند تایی شون رو از فهرست مظنونین کنار گذاشت.»

«نه برای مرگ اليوت. قاتل اون هر کسی ممکنه باشه. همه مون اینجا بودیم… همه در رفت و آمد بودن.» «انی براش قهوه برد. و همه مون میدونیم که انگاری با توفر سر و سری داره.» اون براش یه قهوه برد، ولی ما نمی دونیم همون لیوان قهوه اليوت رو به کشتن داده یا نه. باید طرف حسابی احمق باشه که به عالم و آدم اعلام کنه داره برای کسی قهوه می بره که قراره مسمومش کنه.»

نقد کتاب یک به یک

در داستان کتاب یک به یک، در یک استراحتگاه اسکی در «سنت آنتوان»، برف بی وقفه در حال باریدن است و سهامداران و مدیران شرکت «اسنوپ»، یک اپلیکیشن موسیقی جدید و موفق، گرد هم آمده اند تا در جلسه ای سرنوشت ساز در مورد آینده ی شرکت تصمیم گیری کنند. این قرارداد احتمالی ممکن است همه ی آن ها را میلیونر کند، یا این که برخی از آن ها به نابودی بکشاند.

زمان به سرعت می گذرد و به خاطر اختلاف نظرهای مهمی که به وجود آمده، تنش لحظه به لحظه افزایش می یابد. وقتی سقوط بهمن، ارتباط استراحتگاه با دنیای بیرون را قطع می کند و یکی از حاضرین در جلسه ناپدید می شود، سوالی در ذهن سایرین شکل می گیرد: آیا کسی در بین آن ها برای به دست آوردن چیزی که می خواهد، مرتکب قتل شده است؟

کتاب یک به یک داستانی تاریک دارد و اثرِ یکی از بهترین نویسندگان داستان های تریلر در حال حاضر است.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 307 بار

Ruth%20Ware%20 %D8%B1%D9%88%D8%AB%20%D9%88%D8%B1

عنوان کتاب: یک به یک

نویسنده: روث ور

مترجم: شادی حامدی آزاد

تعداد صفحات کتاب: 461 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 42.84 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

کتاب حاضر به زبان ساده برای ارتباط با اکثریت نوشته شده است و به خواننده زندگی ماجراجویانه، آزادی و حرکت از موفقیت به حائز اهمیت بودن و درخشش را نشان می دهد. به طور کلی این اثر خوانشی فوق العاده است...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1866
این اثر یک اثر روایی- استنتاجی است و ابزاری برای ارتباط توده مردم علاقه‌مند به خواندن متنی درباره یکی از پراهمیت‌ترین موضوعات جاری در زندگی فردی و اجتماعی. سیدمهدی شجاعی در این اثر با طنزی ملایم و با استفاده از عناصر زبانی ساده...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 549

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *