آنک نام گل

قیمت اصلی 130.000 تومان بود.قیمت فعلی 85.000 تومان است.

برنده جایزه ی مدیسی سال 1982

برنده جایزه استرگا سال 1981

نویسنده: اومبرتو اکو

مترجم: رضا علیزاده

تعداد صفحات کتاب: 460 صفحه

حجم فایل: 52.81 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب آنک نام گل pdf

دانلود کتاب آنک نام گل pdf

وقایع کتاب آنک نام گل در سالهای پایانی قرون وسطی (قرن پنج تا پانزده پس از میلاد مسیح) و در سال ۱۳۲۷ میلادی در اروپای پرآشوب اتفاق می‌افتد.

در آن سالها مسیحیان از سویی درگیر جنگ های صلیبی در جهت استیلا بر ممالک مسلمانان بودند و از طرفی رشد فرقه های جدید در دل اروپا سبب گسست و چندپارگی افکار مومنان شده بود. این اختلاف‌ نظر حتی بین پادشاه و پاپ نیز دیده می‌شد. پاپ دستور به تفتیش عقاید می‌داد و در کار پادشاه و امور مربوط به سرزمین‌ها دخالت می‌کرد. این کار بر پادشاه خوش نمی آمد و در تلاش بود تا دست پاپ را از دخالت بیجا در امور ممالک کوتاه کند.

 

کتاب آنک نام گل، در سال ۱۹۸۰ برای اولین بار منتشر شد. این اثر، یک داستان معمایی و تاریخی است و در صومعه‌ای ایتالیایی اتفاق می‌افتد. سال ۱۳۲۷ میلادی است و خانواده‌ی فرانسیسکان در کلیسایی ثروتمندانه به کفر متهم شده‌اند و «برادر ویلیام» از باسکرویل برای تحقیق و بازپرسی این پرونده آمده است. اما وقتی هفت قتل عجیب به این پرونده‌ی معمولی مربوط می‌شوند، برادر ویلیام به کارآگاهی جنایی تبدیل می‌شود.

او برای حل این معماها از منطق ارسطویی، خداشناسی آکویناس و فرضیه‌های تجربی راجر بیکن استفاده می‌کند که همگی با کنجکاوی بی‌حد و حصر به اوج خود رسیده‌اند. او مدارک را جمع می‌کند، نمادها سری را رمزگشایی می‌کند و وارد هزارتوی اسرارآمیز کلیسا می‌شود؛ جایی که معمولا در آن، جالب ترین اتفاقات در شب رخ می‌دهد.

بعضی از کتاب‌ها هستند که نفس شما در سینه نگه می‌دارند تا ببینید چه اتفاقی در آینده رخ می‌دهد. در کنار اینکه یک رمان است، به شما آموزش هایی هم می‌دهد. کتاب آنک نام گل، قرار است شما را میخکوب کند. این کتاب شما را به قرون وسطی خواهد برد. زمانی که کلیساها سلطه‌ی کامل داشتند و هر کشیشی با جعل احادیث مربوط به مسیح (ع) عقاید خود را به دیگران تحمیل می‌کردند. دوران تاریکی که دادگاه‌ های تفتیش عقاید به جرم‌ های ناکرده هم اعتراف می‌شد.

خلاصه کتاب

فرا دولچینو و یارانش فقر را اشاعه می‌دادند و با حاکمیت کلیسا و زورگویی مردان شکمباره‌ی پاپ علیه مردم ستم‌دیده می‌جنگیدند. واضح است که چنین تفکری، پاپ تا دندان مسلح به انواع جواهرات و متمتع به تمام لذات را خوش نمی‌آید. چنین می‌شود که ماموران تفتیش عقاید در پی فرا دولچینو و اعضای فرقه‌اش می‌شتابند و یک‌یک آنها را در دل آتش می‌سوزانند. و حالا ۲۰ سال از مرگ دولچینو و مرتدان گذشته، اینجاست که نویسنده ما را با برشی از وقایع روبه‌رو می‌کند تا بتوانیم شرایط پرآشوبی که قرن‌ها بر اروپا حاکم بود را بهتر درک کنیم.

پاپ و پادشاه تصمیم به مذاکره می‌گیرند. هر دو هیئتى از بزرگان، اسقف‌ها، کاردینال‌ها فراهم می‌آورند و به سوی صومعه‌ی ثروتمند داستان ما که در دل کوه‌ها جا‌ خوش کرده می‌فرستند. برادر ویلیام باسکرویلی که از اعضای فرقه‌ی فرانسیسی است همراه نوآموزش آدسو، راه صومعه را در پیش می‌گیرد تا به عنوان یکی از اعضای هیئت مذاکره‌کننده در جلسه شرکت کند. در کتاب آنک نام گل pdf، ویلیام نماد انسانی مذهبی، با تفکر مستقل، مسلح به سلاح منطق و با تکیه بر علوم طبیعی و تجربی یکی از معدود افراد متعادل آن روزگار به حساب می‌آمد.

چون همان‌طور که شاهد هستیم در آن دوره افراط و‌ تفریط سبب چندپارگی آموزه‌های مسیح شده بود. ویلیام کشیشی است که در آکسفورد و لندن درس علوم طبیعی و فلسفه و منطق خوانده است و همچون کارآگاهی امروزی هیچ‌ چیز از نگاه جستجوگرش دور نمی‌ماند. به محض ورود این دو به صومعه دیرسالار آن‌ها را از وقایعی باخبر می‌کند که چندی است آرامش صومعه را برهم‌زده‌اند. آدلمو یکی از نقاشان تالار استنساخ کتابخانه، شب طوفانی پیش از صخره‌ها به پایین افتاده و جان‌باخته است. اما این تمام ماجرا نیست.

روابط در‌هم‌پیچیده و نگاههای پرالتهاب راهبان خبر از رازی می‌دهد که گره به تار زلف کتابخانه‌ی مشهور این صومعه دارد. بزرگترین کتابخانه‌ی جهان مسیحیت که همچون جواهری بر تاج دیرسالار می‌درخشد و مایه‌ی تفاخر اوست؛ کتاب‌هایی از اقصی‌نقاط جهان که علوم جهان اسلام، یهودیت و مسیحیت را در دل خود جای داده، شاید حتی بتوان در آن تقریری بر تفکرات ارتدادی نیز یافت. اما کتابخانه راز خود را بر هیچ بنی‌بشری جز کتابدار و دستیار او برملا نمی‌کند. این دانش نسل به نسل از استاد به شاگرد منتقل می‌شود و لاغیر.

ویلیام و آدسو باید تلاش کنند تا با تمام حواس و معلومات خود پرده از راز این هزارتو بردارند. آنها زمان کوتاهی تا ورود هیئت‌های مذاکره‌کننده به صومعه وقت دارند و اینطور که به نظر می‌آید معمای قتل یا خودکشی آدلمو آخرین آنها نیست و وقایعی که در پس آن می‌آید سبب می‌شود تا با قتل‌هایی زنجیره‌ای روبرو شوید و لحظه‌ای کتاب آنک نام گل، را زمین نگذارید. در هفت روز با کارآگاهان قرون وسطایی همراه شوید تا دریابید کتابخانه حامل چه رازیست؟

چرا باید این رمان را بخوانیم؟

احتمالاً می‌دانید که هم بورخس و هم اکو، هر دو در آثار خویش علاقه‌شان به فرهنگ و ادبیات، و به طور کلی، به دنیای بی‌کران کتاب‌ها را، به شکل مستقیم مطرح کرده‌اند. اغلب آثار خوب این دو نویسنده، در واقع داستان‌هایی در باب کتاب‌هایند. از این حیث، رمان آنک نام گل از اکو بهترین نمونه است. کتابی که اولین و شاخص‌ترین ویژگی‌اش این است که هنگام مطالعه‌‌ی آن، در دل به حجم وسیع معلومات و خوانده‌ها و دانسته‌های نویسنده‌‌اش غبطه می‌خوریم.

کتاب آنک نام گل، سرشار است از اشارات آشکار و ضمنی به آثار بزرگ هنری و ادبی تاریخ؛ مطالعه‌ی این رمان از این جهت، همچون قدم زدن در یک کتابخانه‌ی بزرگ و بی‌انتهاست. کتابخانه‌ای به عظمت کتابخانه‌ی بابل، با قفسه‌هایی که درازاشان گویی به آسمان‌ها می‌رسد… این اثر اولین کار ادبی مهمِ اکو، و ضامن موفقیت‌های بعدی او در مقام داستان‌ نویس بود.

داستان کتاب در قرن چهاردهم میلادی می‌گذرد: طرفداران و اعضای فرقه‌ی سنت فرانسیس، به عللی واهی متهم به ارتداد شده‌اند. در این بین، بر عهده‌ی ویلیامِ باسکرویلی، کشیش انگلیسیِ منتخب امپراطور است که تکلیفِ دعوای میان پاپ و هواخواهان فرقه‌ی سنت فرانسیس را روشن کند. او به همین نیت عازم صومعه‌ای عجیب در ایتالیا می‌شود. غافل از آنکه وقایعی شوم انتظارش را می‌کشد…

نقد کتاب آنک نام گل pdf

در کتاب آنک نام گل pdf، «ویلیام»، کشیش تیزهوش انگلیسی، به همراه «آدسو»، شاگرد جوانش، برای شرکت در مباحثه‌ای الهی دربارهٔ عیسی مسیح، به صومعه‌ای در شمال ایتالیا می‌روند. راهب بزرگ صومعه، آنان را از مرگ مرموز یکی از کتابداران کتابخانه آگاه می‌کند، و وقتی فردای آن روز جسد راهب دیگری که مترجم یونانی بوده در کتابخانه صومعه پیدا می‌شود، «ویلیام» و «آدسو» برای یافتن علت مرگ آنان به بخش کتاب‌های خطی کتابخانه راه می‌یابند …

رمان آنک نام گل، اولین رمان نویسنده ی ایتالیایی، اومبرتو اکو است. او به شکلی هنرمندانه، نشانه شناسی، تحلیل کتاب مقدس، مطالعات قرون وسطا و تئوری های ادبی را با ادبیات داستانی ترکیب کرده است. این کتاب نثر بسیار روانی دارد و در قالب یک رمان خواندنی، به شما از تمام اتفاقاتی می‌گوید که در آن دوران رخ می‌داده است. قرون وسطی که به عصر تاریکی معروف است و رخدادهای عجیب و دردناکی در آن زمان اتفاق افتاده است.

شخصیت روشنفکر ویلیام به گونه‌ایست که گویی با ماشین زمان از دل تاریخ گذر کرده و از زمان حال به قرون وسطی رفته است. در او خلاف سایر هم‌ مسلکانش، خبری از تعصب و تفکرات دگماتیک رایج دیده نمی‌شود. او که پیش از این مامور تفتیش عقاید بوده، آن شغل را به امید جستجوی حقیقت رها کرده و هوش و ذکاوتش را در راه دیگری به کار گرفته است. ایمانش به علوم طبیعی از او دانشمندی متجدد ساخته است.

نشانه‌ شناسی یا نشانه‌ گرایی ظریف و زیرکانه اکو در بخش‌های بسیار زیادی از کتاب آنک نام گل به چشم می‌خورد که از بارزترین آنها می‌توان به این نکته اشاره کرد که وقایع کتاب در هفت روز به تصویر کشیده شده‌اند، درست همان‌طور که گفته می‌شود جهان در هفت روز خلق گشته است.

اگر به رمان‌ های تاریخی و جنایی علاقه دارید و دوست دارید در جریان این دست اتفاقات قرار بگیرید، کتاب آنک نام گل (نام گل سرخ) بهترین انتخاب برای شما است.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1381 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آنک نام گل”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *