من او را دوست داشتم

18.000 تومان21.000 تومان

دوستش می داشتم

نویسنده:

تعداد صفحات کتاب: متغیر

حجم فایل: متغیر

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب من او را دوست داشتم pdf

دانلود کتاب من او را دوست داشتم pdf

کتاب من او را دوست داشتم دارای درون مایه‌ای عاشقانه است که با زبان بسیار ساده و روان بیان شده است و مملو از جملات و توصیفات زیبا و ناب است.

سادگی روایت کتاب موجب می‌شود که خواننده به راحتی خود را در کنار پی یر و کلوئه احساس کند و خود را جزیی از داستان جذاب کتاب بداند. گفتگوی بی پرده و بدون سانسور پدر آدرین و عروسش نیز جذابیت داستان را بیشتر می‌کند. آنا گاوالدا در مورد کتاب که نخستین رمانش هم هست اینگونه می‌گوید: «من این کتاب را دوست دارم، نسبت به آن احساس غرور می‌کنم.»

رمان من او را دوست داشتم درباره‌ی ‌هنر زندگی کردن است و ناکامی‌های ما، دروغ‌ های ما، بزدلی‌ها و تسلیم شدن‌ های ما را، یادآور می‌شود. گاوالدا زندگی را دوباره برای ما تصویر می‌کشد با پرسش‌ها و بن بست‌ هایش، اینگونه است که بسیاری از تصورات ما از زندگی دوباره مورد پرسش قرار می‌گیرد و ارزیابی می‌شود.

نویسنده در مورد داستان غم انگیز کتاب می‌نویسد: «فکر می‌کنم راهی وجود دارد تا بتوان از واقعیات تلخ و ناخوشایند به آرامی سخن گفت، به هرحال بهترین راه برای بیرون رفتن از کسادی بازار روزمرگی، همین است.» در سال ۲۰۰۹ فیلمی بر اساس این رمان با همین عنوان در کشور فرانسه تولید شد. در بخشی از کتاب من او را دوست داشتم می خوانیم:

اندیشه‌ های درهم و آشفته هر دم مرا بیشتر در خود فرو می‌کشید، فرسوده می‌کرد. بسیارخسته بودم. چشم‌هایم را بستم خیال کردم دارد می‌آید …… هنوز می‌توانم دستش را دور گردنم، بوی تنش، صدایش، گرمایش، مهر و محبتش را حس کنم… همه چیز سر جای خودش است. هیچ چیز دست‌ نخورده. فقط کافی است چشمانم را ببندم و در فکر فرو روم… چقدر باید بگذرد تا آدمی بوی تن کسی را که دوست داشته از یاد ببرد؟ و چقدر باید بگذرد تا بتوان دیگر او را دوست نداشت؟

ماجرا خیلی ساده اتفاق می‌افتد، مردی همسر و دو فرزندش را رها می‌کند، از آن‌ها عذرخواهی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند که اشتباه کرده است و اعلام می‌کند که قصد دارد زندگی جدیدی را شروع کند. اما قصه به این سادگی هم نیست، جدال بر سر این است که آیا ماندن و تحمل کردن درست است یا رفتن و رها کردن؟ آنا گاوالدا با نوشتن کتاب من او را دوست داشتم سعی دارد ما را در موقعیت تصمیم‌ گیری قرار دهد تا به این پرسش پاسخ دهیم.

نقد کتاب من او را دوست داشتم pdf

کتاب من او را دوست داشتم، رمانی عاشقانه نوشته ی آنا گاوالدا است که اولین بار در سال 2002 وارد بازار نشر شد. داستان این رمان فوق العاده جذاب و تأثیرگذار به زندگی زنی تنها شده به نام کلوئی و رابطه ی عمیق او با پدرشوهرش می پردازد. زمانی که شوهر کلوئی، او و دو دخترش را به خاطر زنی دیگر ترک می کند، این شخصیت در وضعیت روحی بسیار بدی قرار می گیرد.

بر خلاف انتظار، این پدرشوهر معمولاً سرد و غیرصمیمیِ کلوئی است که به کمکش می آید و به او، هم با کمک های مادی و هم با خرد و بینشی ژرف درباره ی زندگی و عشق یاری می رساند. آنا گاوالدا در این رمان زیبا و به یاد ماندنی، با مهارت و تأثیری مثال زدنی، شکنندگی روابط انسانی را در قالب داستانی هیجان انگیز مورد بررسی قرار می دهد.

در کتاب من او را دوست داشتم، آدرین با چمدان‌هایش مقابل آسانسور ایستاده است تا همسر و فرزندانش را رها ‌کند و زندگی جدیدی را آغاز کند و با معشوقه جدیدش ازدواج کند. زن (کُلوئه) به همراه دو فرزندش به خانه پدر و مادر همسر خود می‌رود. پدر شوهرش (پی‌یِر) از آن‌ها دعوت می‌کند تا به کلبه‌ی ییلاقی او در جنگل بروند و چند روزی را با هم آنجا سپری کنند.  کلوئه سعی می‌کند تا زندگی را مثل گذشته ادامه دهد و به شرایط عادی برگردد در حالی‌که حس یک شکست خورده واقعی را دارد.

پی‌یر نیز برای دلداری به نوه‌هایش و کلوئه، با بچه‌ها مدام بازی می‌کند و با عروس خود نیز صحبت می‌کند تا او را آرام کند. بحث‌های طولانی بین پی‌یر و کلوئه شکل می‌گیرد، در مورد علت رفتن آدرین و شرایطی که باعث رفتن او شد. پی‌یر در این میان از خیانت خود و رابطه‌ای که در گذشته داشته است صحبت می‌کند. کلوئه متوجه می‌شود پیرمردی که همواره فکر می‌کرده است خشک و بی احساس است اتفاقا خیلی هم احساساتی است. صحبت های این دو در مورد آدرین، خیانت و وفاداری، عشق یک طرفه و احساسات، داستان کتاب را شکل می‌دهد.

کتاب من او را دوست داشتم pdf، داستانی پر از احساس، فرهنگ و خردمندی است؛ پرشور و بی واسطه همانند گفت و گوی دو عاشق در اواخر شب.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1368 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “من او را دوست داشتم”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *