بر باد رفته

21.000 تومان22.000 تومان

دوره دو جلدی

برنده ی جایزه ی پولیتزر سال 1937

جزو فهرست صد کتاب قرن لوموند

نویسنده:

مترجم: پرتو اشراق

تعداد صفحات کتاب: متغیر

حجم فایل: متغیر

نوع فایل: PDF (ZIP)

دانلود کتاب بر باد رفته pdf

داستان کتاب بر باد رفته مفاهیم عمیقی از شکل گیری روح و روان آدم ها و شکل گیری شخصیت شان دارد و تا حدودی هم دیدگاه‌های آدم ها راجع به عشق را به خوبی نشان می دهد.

داستان، در کلایتون کانتی و آتلانتا، و در زمان جنگ داخلی آمریکا و دوره ی بازسازی پس از جنگ می گذرد. اسکارلت اوهارا، دختر جوان و لوس مزرعه داری ثروتمند است که باید از همه ی امکاناتش استفاده کند تا بتواند خود را از فقر و فلاکت ناشی از جنگ و درگیری های خونین آن، برهاند. لازم به ذکر است که عنوان رمان حاضر، از شعری نوشته ی ارنست داوسون گرفته شده است.

کتاب بر باد رفته، از همان لحظات آغازین به محبوبیت شگفت آوری در میان مخاطبان آمریکایی دست یافت و به پرفروش ترین اثر داستانی آمریکا در سال های 1936 و 1937 تبدیل گشت. نتایج یک نظرسنجی در سال 2014 نشان داد که این رمان، پس از کتاب مقدس، دومین اثر محبوب خوانندگان آمریکایی بوده و بیش از سی میلیون نسخه از آن، در سرتاسر جهان به فروش رفته است.

کتاب بر باد رفته بدون شک یکی از زیباترین کتاب‌های عاشقانه‌ی دنیا است. این اثر برای تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی مناسب است؛ مخصوصا برای کسانی که به داستان‌های تاریخی و یا عاشقانه علاقه دارند. در سال ۱۹۳۹ فیلم سینمایی برباد رفته با الگو گرفتن از کتاب ساخته شد که باعث شهرت بیشتر رمان شد و کتابش به پرفروش‌ترین کتاب جهان در سال ۱۹۳۹ تبدیل شود. این فیلم به‌حدی خوب ساخته شد که در ۱۳ قسمت مختلف نامزد اسکار شد و برنده ۸ جایزه اسکار و دو اسکار افتخاری شد.

نقد کتاب بر باد رفته pdf

کتاب بر باد رفته رمانِ عشق و حماسه است. داستان کتاب، در آمریکای نیمه‌ی دوم قرن 19 می‌گذرد. کشور درگیر جنگ داخلی است. آتش ناامنی هر دم تهدیدآمیزتر می‌شود؛ در این میانه، ما با سرگذشت دختر جوانی به نام اسکارلت اوهارا آشنا می‌شویم، که در فضای جنگ و ارعاب، سودای عشق و عاشقی در سر می‌پروراند. اسکارلت، دختری زیبارو و اهل جنوب آمریکاست. او مانند بیشتر قهرمان‌های زنِ رمان‌های آمریکایی، از سرشتی مغرور و در عین حال روحیه‌ای حساس برخوردار است. همین دوگانگی میان غرور و احساس است که از اسکارلت شخصیتی ماندگار می‌سازد.

دختری با این جاذبه‌ها، قطعاً مردان بسیاری را در طلب خود می‌بیند. وضعیت درباره‌ی اسکارلت نیز به همین ترتیب است. اما از آنجا که هر داستان عاشقانه‌ی خوبی، ضرورتاً باید از یک تعارض و شکست آغاز شود، اوضاع بر وفق خواست و میل اسکارلت جوان پیش نمی‌رود. او دل در گرو اشلی ویلکز دارد؛ مرد جوانی که به نوبه‌ی خود، به دختر دیگری به نام ملانی اظهار عشق کرده است. اما آیا اشلی به راستی عاشق ملانی‌ست؟ آیا او هیچ علاقه‌ای به اسکارلت ندارد…؟ اما این‌ها تمام ماجرا نیستند؛ اسکارلت، علاوه بر اشلی، مرد دیگری را نیز کنار خود می‌بیند: رت باتلر. مردی با روحیه‌ای جسور و سرزنده، و البته گاهی آزاردهنده.

اسکارلت که همزمان با وخیم‌تر شدن شرایط جنگ، خود را بیشتر و بیشتر در شرایطی ناپایدار می‌یابد، پس از از دست دادن همسر نخست خود، چارلز، به آتلانتا می‌رود تا در کنار ملانی زندگی کند. این امر آغازگر سلسله‌ای از ماجراهاست که در نهایت منجر به کشف عشق حقیقی از سوی اسکارلت می‌شود.

کتاب بر باد رفته، علاوه بر روایت کردن داستانی زیبا و مملو از احساس و طنز و هیجان، تصویری واقع‌گرایانه از آمریکای درگیر در جنگ داخلی ارائه می‌دهد. مارگارت میچل، با هنرمندی تمام، احساسات عمیق خود در مقام یک زن نویسنده را با وقایع تاریخی سهمگینِ کشور خود ترکیب کرده است؛ ترکیبی که نتیجه‌اش، اثری کم‌نظیر در عالم ادبیات است؛ شاهکاری به نام بربادرفته!

رمان مارگارت میچل شرح حال اسکارلت اوهارا است که مادرش از نجیب­‌زاده­‌های ساحل جورجیا و پدرش دهقان‌زاده­‌ای ایرلندی است. اسکارلت دلفریبی را از مادر به ارث برده است و سرسختی و عزم راسخ را از پدر؛ خصوصیاتی که به او امکان می­‌دهد تا از مصایب جنگ جان به در برد. چون اسکارلت زیبا و نازپرورده و خودخواه به سن نوجوانی می‌رسد، آینده خود را، بر اثر وقوع جنگ داخلی خراب می‌­بیند. بعد از سقوط آتلانتا، مجدداً به ملک خانوادگی بازمی­‌گردد و با پشتکار و اراده خود آن را نجات می­‌دهد. همین، اسکارلت را سرسخت­‌تر می­‌کند. قحطی را از نزدیک لمس کرده و سوگند خورده است که دیگر هرگز طعم گرسنگی را نچشد.

در بحبوحه اغتشاش و شورش ناشی از جنگ داخلی، به هرنوع سلاحی برای ثروتمند شدن متوسل می‌شود. ملانی، بهترین دوست اسکارلت، برعکس، حاضر نیست که دست از عقیده خود بردارد. دو مرد در کنار اسکارلت و ملانی زندگی می­‌کنند که آنها را دوست دارند: یکی اشلی ویلکس، که با شکست اپومتکس دنیا در نظرش تغییر کرده است، و دیگری رت باتلر یکی از سودجویان دوره محاصره؛ آدمی فاسد و رذل و بسیار جذاب که مجذوب اسکارلت است. اسکارلت نیز چندان بیش از او پای­بند اصول اخلاقی نیست.

داستان فاجعه جنوب را در حین جنگ و بعد از آن، تماماً در خود منعکس می­‌کند؛ سختی و استواری کوههای سرخ رنگ جورجیای شمالی را می‌­توان در شخصیتهای متعدد این حکایت پرحجم و مهیج بازیافت – حکایتی که هم داستان سرنوشت خودخواسته اسکارلت است و هم تصویری از دوره­‌ای مشخص در تاریخ امریکا. در خلال خوشی‌ها و ناخوشی‌ها، عشق آتشین اسکارلت و رت منحنی رمانتیکی را ترسیم می­‌کند. در کتاب بر باد رفته همه عناصری که مشخصه رمان است عناصری که دوما و بالزاک در سطوح مختلف و به انحای گوناگون وارد ادبیات جهان کرده‌­اند، دیده می­‌شود؛ این عناصر را نویسنده‌­ای به کار گرفته است که نبوغ داستان­‌گویی و حس خطاناپذیری از ساختار نمایشی دارد.

کتاب بر باد رفته pdf اثری بی نظیر در تمام آثار مکتوب آمریکایی است و  یکی از بهترین رمان های تمام اعصار به شمار می رود.

آنچه خواندید...

کد محصول (SKU): 1220 دسته‌بندی: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “بر باد رفته”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *