هری پاتر و زندانی آزکابان

قیمت اصلی 68.000 تومان بود.قیمت فعلی 38.000 تومان است.

جلد سوم از مجموعه‌ داستان‌های هری پاتر

نویسنده:

مترجم: ویدا اسلامیه

تعداد صفحات کتاب: 498 صفحه

حجم فایل: 28.68 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب هری پاتر و زندانی آزکابان pdf

دانلود کتاب هری پاتر و زندانی آزکابان pdf

کتاب هری پاتر و زندانی آزکابان نوشته‌ جی کی رولینگ در هشت ژوئیه سال 1999 منتشر شد. این کتاب داستان سوم از مجموعه‌ داستان‌های افسانه‌ای «هری پاتر» است.

در  این کتاب، هری پاتر تنها سیزده سال دارد و نوجوانی کوچک است که به اشتباه از جادو استفاده می‌کند و برای عمه‌اش دردسر ایجاد می‌کند. او تا پیش از هفده‌سالگی اجازه‌ی استفاده از جادو را ندارد به همین دلیل منتظر اظهارنامه وزارت جادو می‌شود اما به دلیل فرار «سیریوس بلک» از زندان اخراج نمی‌شود. هری در این داستان برای کشف راز مرگ پدرش تلاش می‌کند و با موش خانگی «رون ویزلی» روبه‌رو می‌شود.

کتاب هری پاتر و زندانی آزکابان داستانی هیجانی آور را دنبال می کند و با وحشت آغاز می شود. در این کتاب ما ماجرای هری پاتر، جادوگر جوان را در سال سومش در مدرسه جادوگری هاگوارتز دنبال می کنیم. او به همراه دوستانش رونالد ویلی ، هرمیون و گرانگر در مورد سیریوس بلک ، زندانی فراری از آزکابان تحقیق می کند که به عقیده آنها یکی از متحدان قدیمی لرد ولدمورت است. او همچنین از طریق «سیروس بلک» بیشتر با زندگی پدر و مادر خود آشنا می شود.

کتاب هری پاتر و زندانی آزکابان نه سال بعد از چاپ جلد اول کتاب چاپ شد و سه روز پس از انتشارش در آمریکا توانست 68000 نسخه بفروشد و در کل سه میلیون نسخه از این کتاب در این کشور به فروش رسید. وجود شخصیت هایی مثل «دمنتورها» و «پیتر پتی گرو» این قسمت از مجموعه ی هری پاتر را هیجان انگیز کرده است. اقتباس فیلم از این رمان در سال 2004 منتشر شد که توانست بیش از 796 میلیون دلار به فروش برسد و تحسین منتقدین را نیز در پی داشت. بازی های ویدئویی مبتنی بر هری پاتر و زندانی آزکابان نیز برای چندین سیستم عامل منتشر شد و با استقبال فراوانی مواجه شد.

در بخشی از کتاب میخوانیم: هری دیگر تحمل کلاس دم کرده و خفه‌ی پروفسور تریلانی را نداشت. اصلاً حوصله نداشت از راز و رمز شکل‌ها و نشانه‌های کج‌ومعوج سر درآورد. هر بار که چشم پروفسور تریلانی به هری می‌افتاد چشم‌های درشتش پر از اشک می‌شد و هری سعی می‌کرد به او توجهی نشان ندهد. با این که بسیاری از شاگردان کلاس، پروفسور تریلانی را به سرحد پرستش دوست داشتند هری به او علاقه‌ی چندانی نداشت. پروتی پتیل و لاوندر براون هر روز ظهر هنگام صرف ناهار به سراغ پروفسور تریلانی می‌رفتند و هر بار که از آن برج مطرود دم کرده بازمی‌گشتند چنان بادی به غبغب می‌انداختند که گویی از اخباری اطلاع دارند که دیگران از آن‌ها بی‌خبرند. تازگی‌ها هنگام صحبت کردن با هری باحالتی ملایم و دلسوزانه حرف می‌زدند انگار هری را در بستر مرگ تصور می‌کردند.

نقد کتاب هری پاتر و زندانی آزکابان pdf

در داستان کتاب هری پاتر و زندانی آزکابان پس از اینکه عمه مارج وارد خانهٔ خالهٔ هری پاتر می‌شود با هری درگیری پیدا می‌کند و هری ناخواسته باعث اتفاق ناخوشایندی می‌شود: عمه مارج باد شده و مانند بادکنکی به هوا می‌رود. هری از خانه فرار می‌کند و منتظر اظهارنامه وزارت جادو می‌شود زیرا انجام جادو برای افراد زیر هفده سال ممنوع است و هری فقط ۱۳ سال سن دارد. اما او سرانجام می‌فهمد که سیریوس بلک کسی بوده که پدر و مادرش را به ولدمورت فروخته و اکنون از زندان فرار کرده و حالا دنبال اوست و به همین دلیل وزارت برای او حکم اخراج نمی‌فرستد تا بتواند در مدرسه هاگوارتز در امان باشد.

هری در سالی سخت قرار دارد که همواره باید مواظب باشد که مورد حملهٔ سیریوس بلک قرار نگیرد. اما در پایان مشخص می‌شود که سیریوس بلک پدر خواندهٔ اوست و دوست صمیمی پدرش و کسی که پدرش را به ولدمورت لو داده پیتر پتی‌گرو بوده که خودش را به شکل موشی درآورده بوده که از قضا موش خانگی رون ویزلی بهترین دوست هری بوده‌است. اما درست وقتی که همه چیز درست می‌شود و سیریوس موش را به شکل عادی برمی‌گرداند و همه به اینکه به وسیله او بی گناهی سیریوس را ثابت کنند امیدوار می‌شوند همه چیز نقش بر آب شده و پیتر پتی‌گرو فرار می‌کند.

بعد از اینکه سیریوس دوباره زندانی می‌شود هری و هرمیون گرنجر، دوست صمیمی او، به گذشته بازگشته و سیریوس را نجات می‌دهند. همچنین هری با موجوداتی به نام دیوانه‌ساز مبارزه می‌کند. در نهایت سیریوس بلک به کمک ساعت زمان هرمیون گرینجر فرار کرده و هری به مدرسه بازمی‌گردد.

در کتاب هری پاتر و زندانی آزکابان pdf، هری پاتر به همراه دو دوست صمیمی‌اش رون ویزلی و هرمیون گرنجر تجربه‌های هیجان‌ انگیزی خواهند داشت و شما در طول قصه با افشاگری‌های غم‌انگیز، شگفتی‌ها و ماجراهای جادویی پرمخاطره مواجه خواهید شد.

آنچه خواندید...

کد محصول: 1145 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “هری پاتر و زندانی آزکابان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *