ویلت

قیمت اصلی 34.000 تومان بود.قیمت فعلی 30.000 تومان است.

جز برترین داستان های گوتیک

از برترین آثار داستانی با شخصیت اصلی زن

نویسنده:

مترجم: مرضیه خسروی

تعداد صفحات کتاب: 486 صفحه

حجم فایل: 51.66 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب ویلت pdf

دانلود رمان ویلت pdf

راوی و قهرمان رمان ویلت لوسی نام دارد و سفرش به شهری که ساخته ذهن نویسنده است، به محور داستان تبدیل می‌شود.

لوسی مملو از غم و غصه است و احساس تنهایی می‌کند. او پس از یک فاجعه خانوادگی، به شهر ویلت (یک شهر خیالی فرانسه‌ زبان) می‌رود تا در آن‌جا در مدرسه‌ای دخترانه به تدریس مشغول شود. اما سرنوشت برای لوسی ماجراهای مهیج و همچنین عاطفی‌ای رقم می‌زند.

رمان ویلت، سومین و آخرین رمان شارلوت برونته بود، که در طول زندگی‌اش منتشر شد. پیش از این، رمان‌های جین ایر و شرلی از این نویسنده منتشر شده بودند. رمان پروفسور پس از مرگ این نویسنده منتشر شده‌ است.

رمان ویلت، پخته‌ ترین اثر نویسنده، رمانی است اصیل و نمونه کلاسیکی از آنچه در نقد ادبی به «آشنایی زدایی» معروف است. قهرمان داستان دختری است بی‌چیز اما جسور که زندگی کسالت‌بار را برنمی‌تابد و با اعتقاد کامل به فضیلت‌های اخلاقی به کام اجتماع می‌رود. شارلوت برونته ما را به سفری می‌برد برای کشف زوایای پنهان خیال و اندیشه زنانه.»

نقد رمان ویلت pdf

شارلوت برونته در این اثر چنان هنرنمایی می‌کند و چنان تأثیری بر خواننده خود می‌گذارد که بسیاری از نقادان آن را حتی از جِین اِیر هم برتر دانسته‌اند. دیوید لاج، نظریه‌پرداز ادبی و نویسنده معاصر، معتقد است که رمان ویلت کتابی است اصیل، نه به این معنا که شارلوت برونته چیزی ابداع کرده که سابقه نداشته، بلکه به این معنا که کاری کرده تا ما چیزها و کارها را همان‌طور که هستند ادراک کنیم نه آن‌طور که از قبل می‌شناسیم و به آن خو گرفته‌ایم.

یعنی نویسنده از شیوه‌های مرسوم و معهود در بازنمایی واقعیت عدول کرده است. رمان ویلت اثر تأثیرگذاری است درباره فروخوردن احساس و تاب آوردن در برابر فشارهای بی‌امان که لوسی اسنو (قهرمان داستان) با استقامت و شکیبایی تحسین‌برانگیزی آن را از سر می‌گذراند. لوسی اسنو نه‌ تنها با قید و بندهای نظام اجتماعی روبه‌رو می‌شود، بلکه در عین حال می‌خواهد که دوست بدارد و دوستش بدارند.

کلاسیک ها همیشه جذابند! و نوع شخصیت های درون گرای آثار شارلوت برونته همیشه مخاطب را جذب کرده. در رمان ویلت اغلب هیچ بیان واضحی از احساسات قهرمان زن داستان نیست و به مرور زمان و در طی داستان باید حس کنید.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1134 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “ویلت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *