پیش از آنکه قهوه ات سرد شود

قیمت اصلی 69.000 تومان بود.قیمت فعلی 34.000 تومان است.

از پرفروش ترین کتاب ها در ایران

نویسنده:

مترجم: روشنک ضرابی

تعداد صفحات کتاب: 117 صفحه

حجم فایل: 16.51 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

دانلود کتاب پیش از آنکه قهوه ات سرد شود pdf

کتاب پیش از آنکه قهوه ات سرد شود مجموعه‌ای از چهار داستان تکان دهنده، غم‌انگیز و گاه خنده‌دار را دربردارد که به خوبی احساسات ما را با خود همراه می‌کنند.

بازگشت به گذشته و سفر به آینده، حسرت‌های بزرگ انسان است که در واقعیت نمی‌توان آن را محقق کرد. اما اگر یک جایی باید که بتواند شما را به گذشته ببرد، آیا حاضر هستید آن را امتحان کنید و برای یک بار به گذشته بروید؟

رمان پیش از آنکه قهوه ات سرد شود به نویسندگی توشیکازو کاواگوچی، یک رمان فانتزی است که در آن افراد می‌توانند با رفتن به یک کافه در توکیو، به گذشته سفر کنند و هرکسی که می‌خواهند را ملاقات کنند. اما این ملاقات باید قبل از سرد شدن قهوه تمام شود، وگرنه اتفاقات غیرمنتظره‌ای رخ می‌دهد. با وجود این تلاطم، آیا مسافران کافه توکیو باز هم حاضر هستند به گذشته‌شان برگردند؟

کتاب در توصیف این کافه گفته است: کافه دستگاه تهویه هوا ندارد. در ۱۸۷۴ افتتاح شده، یعنی بیش از ۱۴۰ سال پیش. آن وقت‌ها مردم از چراغ نفتی برای روشنایی استفاده می‌کردند. چندبار در این سال‌ها دستی به سر و رویش کشیده‌اند، اما فضای داخلی‌اش همانی است که روز اول بود، لابد برای دوران خودش خیلی پیشرو بوده. گفته می‌شود که تاسیس اولین کافه‌های ژاپن به حوالی ۱۸۸۸ برمی‌گردد. یعنی ۱۴ سال بعد از آن.» در بخشی از کتاب پیش از آنکه قهوه ات سرد شود می خوانیم:

فومیکو هر قانون را با انگشتانش می‌شمرد و با هرکدام عصبانیتش بیشتر می‌شد. «نمی‌تونی آدم‌هایی رو که به این کافه نیومده‌ان ببینی. زمان حال تغییر نمی‌کنه. فقط یه صندلیه که تو رو به گذشته می‌بره و تو نمی‌تونی از روی اون بلند بشی. بعدش هم، محدودیت زمانی داره.» «احتمالاً این یکی از همه مشکل‌سازتره.» فومیکو تا همین‌جا از قوانینی که شنیده بود، بسیار عصبانی بود. خبر بعدی، مشکل سازترین قانون، چنان ناگوار بود که می‌توانست قلبش را بشکند. بااین‌حال، لبش را گاز گرفت. دست‌ به‌ سینه نشست و سرش را به‌علامت تأیید برای کازو تکان داد، انگار تنها راه‌حلش همین بود. گفت: «اگه این‌جوریه؛ پس باشه، قبول. ادامه بده، بگو.»

کازو نفس کوتاهی کشید؛ انگار می‌گوید، پس می‌گم، و رفت داخل آشپزخانه تا تُنگ شیشه‌ای شفاف را که در دست داشت سر جایش بگذارد. فومیکو که تنها آنجا ایستاده بود، نفس عمیقی کشید تا آرامش بیشتری داشته باشد. اولین هدفش بازگشت به گذشته بود تا به طریقی گورو را از رفتن به آمریکا منصرف کند. منصرف کردن او از رفتن، اصلاً قشنگ به‌نظر نمی‌رسید. ولی اگر اقرار می‌کرد، نمی‌خوام بری، شاید گورو فکر رفتن را از سر بیرون می‌کرد. اگر همه‌چیز خوب پیش می‌رفت، شاید هیچ‌وقت رابطه‌شان پایان نمی‌یافت. به هر صورت، اولین دلیل برای بازگشت به گذشته، تغییر زمان حال بود…

نقد کتاب پیش از آنکه قهوه ات سرد شود pdf

در کتاب پیش از آنکه قهوه ات سرد شود، ما با چهار مشتری همراه می‌شویم که برای سفر به زمان گذشته انگیزه‌‌های خاصی دارند:

  • مواجهه با مردی که آن‌ها را ترک کرده
  • گرفتن نامه‌ای از شوهری که دچار آلزایمر زودرس شده
  • دیدن خواهری برای آخرین‌بار
  • دیدن دختری که هرگز فرصت خوب شناخته‌ شدنش به دست نیامده است.

اما سفر به گذشته، خطرات خاص خود را هم دارد: مشتریان باید روی یک صندلی خاص بنشینند، آن‌ها نمی‌توانند کافه را ترک کنند و در نهایت باید قبل از سرد شدن قهوه به زمان حاضر بازگردند. داستان زیبای توشیکازو کاواگوچی سؤالی به قدمت مواجهه‌ی بشر با مقوله‌ی تفکر را پیش می‌کشد: اگر بتوانید در محور زمان به عقب بازگردید، چه تغییراتی می‌کنید؟ مهم‌تر از آن، در این بازگشت چه کسی را می‌خواهید ملاقات کنید؟ شاید برای آخرین‌بار در عمرتان؟

تردیدی نیست که رمان پیش از آنکه قهوه ات سرد شود، با ریتم آرام خود و ایده‌ی منحصر به‌ فردش، یکی از آثار خواندنی ادبیات تخیل‌ محور است. رمانی که در آن فضاها و شخصیت‌ها به‌خوبی ساخته شده‌اند و در خدمت بافت کلی رمان هستند. شاید تأثیر رمان کاواگوچی رو بتوان معادل تأثیر نوشیدن یک فنجان قهوه در یک روز سرد برفی در کنار پنجره توصیف کرد: به همان اندازه لذیذ، به همان اندازه خواستنی.

اگر به خواندن رمان‌های داستانی – فانتزی علاقه دارید و دوست دارید سوار بر بال خیال، به سفرهای دور و دراز بروید، این کتاب را در اولویت قرار بدهید. کتاب مورد نظر از نظر داستان‌ سرایی بسیار قوی است و قوه تخیل شما را قوی می‌کند. علاوه‌بر آن، پر از مضامین مهم زندگی است که شما در زندگی روزمره و واقعی با آن‌ها سروکار دارید. مفاهیمی مثل عشق، زندگی، حسرت، غم، شادی و… .

رمان پیش از آنکه قهوه ات سرد شود به خوبی احساسات انسانی را به تصویر کشیده و نثر روان و جذابی دارد تنوع شخصیت ها و مکان ها زیاد نیستند ولی نثر شیرین و داستان جذاب این رمان ذهن مخاطب را با خود همراه می کند.

آنچه خواندید...

کد محصول (SKU): 1225 دسته‌بندی: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پیش از آنکه قهوه ات سرد شود”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *