مغازه خودکشی

قیمت اصلی 29.000 تومان بود.قیمت فعلی 22.000 تومان است.

نویسنده:

مترجم: احسان کرم ویسی

تعداد صفحات کتاب: 90 صفحه

حجم فایل: 8.33 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

دانلود کتاب مغازه خودکشی pdf

کتاب مغازه خودکشی رمانی در ژانر کمدی سیاه است که داستان شهری را روایت می‌کند که در هیچ کجای داستان اسمی از آن برده نمی‌شود.

در این شهر که درگیر تغییرات اقلیمی دچار بحران شده است، هیچ گلی نمی‌روید و هوا بسیار بد است. مردم به‌شدت افسرده هستند و برای زندگی کردن و تلاش کردن هیچ انگیزه‌ای ندارند. در همان شهر غم‌زده یک مغازه‌ای وجود دارد که اوضاع در آن خیلی هم بد نیست: مغازه خودکشی. یک خانواده‌ی پنج نفره که به صورت خانوادگی و اجدادی این مغازه را اداره می‌کنند. در این مغازه هر چیزی که برای خودکشی کمک کند به فروش می‌رسد. هر چیزی مانند سم، طناب و هر چیز دیگری که به مرگ ختم شود.

این مغازه یک شعار دارد، «اگر در زندگی موفق نبودید، حداقل مرگ موفقی داشته باشید.» مغازه‌ی تواچ به مردم شهر برای نحوه‌ی خودکشی مشاوره می‌دهد و برایشان روش‌های مرگ را تضمین می‌کند. از افتخارات این مغازه این است که افراد معروفی چون مرلین مونرو، میشیما، ون گوگ و … نیز از مشتریان این مغازه بودند. روال داستان تا ورود آلن به همین صورت است. آلن جوان‌ترین عضو این خانواده است. با ورود آلن، قصه به کل تغییر می‌کند و اتفاقات جدیدی رخ می‌دهد: عشق به زندگی. اما پایان کتاب مغازه خودکشی بسیار تعجب برانگیز و شوکه کننده است.

آلن با همه آدم‌های این قصه فرق دارد. شاد است. لبخند می‌زند و عاشق کمک کردن به دیگران است. او قوانین مغازه را رعایت نمی‌کند و رفتارش کم‌کم باعث ایجاد تغییرات اساسی می‌شود. حضور مرگ در سراسر کتاب احساس می‌شود و در مقابل آن تلاش برای ساختن زندگی و ادامه دادن به حیات وجود دارد. جنگی نمادین و پر از شوخی و طنزی ظریف که خواننده را مسحور می‌کند. جالب این‌جا است که نام افراد خانواده تواچ هم نام افراد سرشناسی است که به نوعی خودکشی کرده‌اند.

نقد کتاب مغازه خودکشی pdf

بعضی رمان‌ها خلاف جریان آب شنا می‌کنند و این داستان را بسیار خواندنی‌تر و جذاب‌تر می‌کند. کمدی سیاه یک ژانر معروف در ادبیات است که با بیان واقعیات جامعه به زبان طنز سعی دارد هم از اتفاقات جامعه بگوید و هم با روایت کمدی لبخند بر روی لب خواننده بیاورد. یکی از معروف‌ترین کتاب‌های کمدی سیاه کتاب مغازه خودکشی به قلم ژان تولی است. شما با خواندن این کتاب به شهری در آینده‌ی دور می‌روید. جایی بی‌نام و نشان که ممکن است با آن احساس نزدیکی کنید. در سال ۲۰۱۲ نیز از این کتاب یک انیمیشن فرانسوی ساخته شد.

کتاب مغازه خودکشی را می‌توان به همه پیشنهاد کرد. هرکسی که علاقه‌مند به خواندن کتاب‌های داستانی باشد از مطالعه‌ی این رمان لذت می‌برد. کتاب حاضر از لذت‌بردن از زندگی حمایت می‌کند و می‌بینیم هرچه به پایان داستان نزدیک می‌شویم جو این مغازه هم عوض می‌شود. در کنار این، کتاب تلاش می‌کند پنبه روانشناسی‌های آبکی و بازاری را هم بزند و بگوید این‌طور نیست که با چندین راه‌حل کسی که دچار افسردگی است بسرعت خوب شود. افسردگی واقعیتی است که وجود دارد و نمی‌توانیم با راه حل‌های ۴۰، ۵۰ روزه‌ای که اکنون مرسوم شده انکارش کنیم.

عنوان کتاب هم در جلب توجه مخاطبان تأثیرگذار است. کلمه «مغازه» ریشه‌ای ترکی دارد و ما هم در فرهنگ‌مان از آن بسیار استفاده می‌کنیم. جایی است که همه چیز را تبدیل به کالا و قابل خرید و فروش می‌کند و در این داستان حتی مرگ و خودکشی هم در مغازه قابل خرید و فروش است.

کتاب مغازه خودکشی به ما می‌گوید کنار غم، مرگ و پایان، زندگی وجود دارد. در واقع ژان تولی نویسنده کتاب نگاهی خیام‌گونه به قضیه دارد و همین توانسته مخاطب را جذب کند.

آنچه خواندید...

کد محصول (SKU): 1173 دسته‌بندی: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مغازه خودکشی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *