کلارا و خورشید

29.000 تومان32.000 تومان

از پرفروشهای نیویورک تایمز

برنده جایزه نوبل ادبیات در سال 2017

نویسنده: کازوئو ایشی گورو

تعداد صفحات کتاب: متغیر

حجم فایل: متغیر

نوع فایل: PDF (ZIP)

دانلود کتاب کلارا و خورشید pdf

دانلود کتاب کلارا و خورشید pdf

کتاب کلارا و خورشید، داستان جذابی از زندگی یک ربات است که هرچند زندگی‌اش مانند بقیه ربات‌ها از فروشگاه آغاز می‌شود، اما به خاطر حساسیت و رفتار متفاوتش، طور دیگری جلو می‌رود.

کلارا و خورشید اولین رمان کازوئو ایشی گورو پس از دریافت جایزه نوبل ادبیات است- رمانی شاعرانه و دلگرم‌کننده که از چشم یک راوی فراموش‌ نشدنی، رباتی به نام کلارا، به دنیای پرشتابِ امروزِ ما نگاه می‌کند و می‌کوشد به این سوال‌های بنیادین پاسخ دهد که «عشق چیست؟» و «هر آدمی چقدر منحصربه‌فرد است؟»

کلارا با توانایی بی‌نظیرِ مشاهده‌ی پیرامونش، رفتار رهگذران و مشتریان را خوب زیر نظر دارد، تا یک روز، دختری او را برای دوستی انتخاب می کند و به خانه می‌برد. آیا حضور این «دوست مصنوعی» زندگی دختر را برای همیشه تغییر می‌دهد؟

ایشی گورو در رمان کلارا و خورشید، همان ایشی گوروی شاهکارهای «بازمانده روز» و «هیچ‌وقت ترکم نکن» است و جاه‌طلبانه بین ژانرهای مختلف حرکت می‌کند- ملودرام، علمی تخیلی، ترسناک و آخرالزمانی- و در عین حال، با شخصیت‌ بخشیدن به خورشید، به ظرایف یک هایکوی عاشقانه نزدیک می‌شود.

نقد کتاب کلارا و خورشید pdf

کلارا و خورشید، اثری جذاب برای تمام دوست‌داران ادبیات داستانی در جهان است. کلارا ربات دوست‌ داشتنی و مهربانی است که مانند ربات‌های دیگر نیرویش را از نور خورشید می‌گیرد. او در یک مغازه کنار ربات دیگری به نام رزا برای فروش گذاشته شده است. ربات‌ها فرصت دارند در مغازه برای مدت کوتاهی پشت ویترین بروند و در آنجا منتظر بمانند تا خریده شوند. این ربات‌ها برای کودکان ساخته شده‌اند.

کلارا پشت شیشه منتظر است تا کسی او را بخرد اما جدای از خریده شدن برخلاف بقیه ربات‌ها او عاشق این است که خیابان را ببیند، دوست دارد آدم‌ها و پیاده رو را ببیند و بفهمد بقیه ربات‌ها چه‌کار می‌کنند و چطور زندگی می‌کنند. او پشت ویترین می‌آید و چند روز بعد با دختربچه‌ای به‌نام جوزی آشنا می‌شود. جوزی دختر رنگ‌ پریده و لاغری است که از داخل یک تاکسی کلارا را دیده و فهمیده او را می‌خواهد. این آشنایی داستان کتاب کلارا و خورشید را می‌سازد و شخصیت کلارا را در داستان شکل می‌دهد.

دانلود کتاب کلارا و خورشید pdf و مطالعه آن را به همه کاربرانی که از خواندن رمان های فانتزی لذت می برند، پیشنهاد می کنیم.

آنچه خواندید...

کد محصول: 1033 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کلارا و خورشید”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *