هری پاتر و جام آتش

38.000 تومان41.000 تومان

دو جلدی

نویسنده:

مترجم: ویدا اسلامیه

تعداد صفحات کتاب: متغیر

حجم فایل: متغیر

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب هری پاتر و جام آتش جلد اول pdf

دانلود کتاب هری پاتر و جام آتش pdf

کتاب هری پاتر و جام آتش در سال 2000 منتشر شد و در سال 2001 موفق به دریافت جایزه ی هوگو برای بهترین رمان شد.

این تنها جلد از مجموعه ی هری پاتر است که توانسته است این جایزه را کسب کند. از کتاب هری پاتر و جام آتش فیلمی اقتباسی شد که در 18 نوامبر 2005 در سراسر جهان منتشر شد و همچنین یک بازی ویدیویی که توسط Electronic Art تولید شده است.

کتاب هری پاتر و جام آتش ماجراهای هری پاتر را در سال چهارم خود در مدرسه ی جادوگری هاگوارتز دنبال می کند و نیز معمای پیرامون ورود هری به مسابقاتی که او مجبور می شود در آنها رقابت کند. در این داستان چند اتفاق مهم روی می‌دهد. اول از همه در جام جهانی کوییدیچ، مرگ‌خواران به چادرها حمله می‌کنند و آشوب به پا می‌کنند و شخصی به نام بارتی کرواچ پسر علامت شوم را به آسمان می‌فرستد ولی تقصیر بر گردن جن خانگی پدرش می‌افتد.

مسابقات سه‌جادوگر هم برگزار می‌شود که هری پاتر از مدرسه هاگوارتز، ویکتور کرام از مدرسه دورمسترانگ، فلور دلاکور از مدرسه بوباتون و سدریک دیگوری از مدرسه هاگوارتز چهار شرکت‌کنندهٔ منتخب آن هستند. در این مسابقه اتفاقاتی روی می‌دهد که منجر به مرگ سدریک، بازگشت مجدد لرد ولدمورت به قدرت و شکل فیزیکی سابق خود و مبارزهٔ او با هری می‌شود…

نقد کتاب هری پاتر و جام آتش pdf

کتاب هری پاتر و جام آتش رمان بلندی است از جی کی رولینگ. او جزو نویسنده های پرکار و موفقی است که اکثر رمان های او به پرده سینما راه یافته است. رمان حاضر در دو جلد ارائه شده است که می توانید پس از خواندن جلد اول آن جلد بعدی را هم از سایت دریافت کنید.

بی تردید از نقاط قوت داستان، شخصیت پردازی نسبتا قوی آن است؛ در واقع رولینگ به خوبی می‌داند برای جذب مخاطب باید شخصیت‌هایی واقعی خلق کند. شخصیت‌هایی که هریک نقص‌های خودشان را دارند. هری پاتر هرگز شاگرد ممتازی برای مدرسه نیست. او چهره فوق العاده‌ای هم ندارد و حتی تا حدی قانون شکن است. اما رولینگ کاری می‌کند که این شاگرد متوسط اما خاص هاگوارتز، خواننده را با خود همراه کند، به طوری که هر لحظه خواننده نگران هری پاتر و اتفاقاتی است که برای او می‌افتد.

در کنار هری، شخصیت بهترین دوستانش، هرمیون گرنجر و رونالد ویزلی هستند که بار پیش بردن قصه را در کنار شخصیت اصلی به دوش می‌کشند؛ این دو به نوعی می‌توانند مکمل هری باشند. البته هرچقدر هری پاتر در دنیای جادوگری، خصوصا به واسطه اتفاقاتی که در گذشته‌اش رخ داده، انسان خاصی است و هرمیون دختری باهوش و درس‌خوان و زرنگ است، رونالد ویزلی به مراتب انسان معمولی‌تر و حتی ضعیفتر از دو دوست دیگرش است؛ اما با این حال در چند مورد همین شخصیت معمولی، سرنوشت قصه(به خصوص در کتاب آخر مجموعه) را تغییر می‌دهد.

نکته اصلی در مورد مجموعه هری پاتر این است که نویسنده کتاب هری پاتر و جام آتش، با شخصیت‌هایی که خلق می‌کند، روی تصور عموم در مورد جادوگری خطی قرمز می‌کشد. تصوری که اصولا جادوگران را انسان‌هایی عجیب و غریب با رویکرد و شخصیتی عمدتا منفی نشان می‌دهد، تقریبا جایی در قصه رولینگ ندارد.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1143 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “هری پاتر و جام آتش”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *